Strona 1 z 1
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
: czw lut 28, 2013 00:07
autor: dominik7
Jak wyżej.
Prawdopodobnie mam zwiększoną dawkę paliwa na nastawniku (samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest), i w związku z tym to pytanie - nie chcę by mi się pompa rozszczelniła gdybym ją rozebrał do puknięcia nastawnika.
Jeżeli jednak to są wtryski to tez będzie widać na VAGu?
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
: czw lut 28, 2013 06:56
autor: Michał_1977
dominik7 pisze:samochód podkapca od 2500obr. potem coraz większa chmura jest
To nie jest wina dawki.
Widzę 3 możliwości:
1.Kąt wtrysku zbyt późny.
2.Filtr powietrza zasyfiony.
3.Wtryski leją.
Skłaniałbym się ku pierwszej opcji.Podepnij VAGa i się dowiesz.
Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem
: czw lut 28, 2013 11:47
autor: dominik7
Może i masz rację Michał, ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle? Samochód doskonale pali, czy jest -15 czy plus 15 stopni - dosłownie z pół obrotu. Filtr powietrza ma z 13 tys.km, tyle że kopcił nawet po jego wymianie. A kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD? Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner (pół butelki bo mój bak ma 34l). Kiedyś zalałem STP, ale to może za słabe było.
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
: czw lut 28, 2013 19:43
autor: Michał_1977
dominik7 pisze:ale czy w ten sposób by nie kopcił ciągle?
To jest tak-im większa prędkość obrotowa silnika,tym wolniej zmienia się dynamiczny kąt wtrysku (wewnątrz pompy wtryskowej) i wtedy wtryśnięte paliwo nie nadąża się spalić,a piszesz,że zaczyna kopcić od 2500rpm,więc moja diagnoza może być trafiona.
Podepnij VAG i dowiesz się wszystkiego.
dominik7 pisze:kąt wtrysku się ustawia VAG-iem czy manualnie pompę się przesuwa jak w D i TD?
VAG służy tylko do odczytu wartości,a sam kąt wtrysku ustawia się manualnie,przestawiając całą pompę po uprzednim poluzowaniu śrub lub samym kołem pasowym względem wałka pompy.
dominik7 pisze: Dzisiaj zalewam baku Valvoline Diesel Cleaner
Bardzo dobry wybór.Też mi niejednokrotnie pomógł,ale tak czy siak,VAG w łapki i do roboty.
Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem?
: czw lut 28, 2013 19:58
autor: munior
Tak jak
Michał_1977, pisze ...kąt wtrysku albo lejące wtryski ...ja obstawiam brak odpowiedniego przestawiania dynamicznego kąta wtrysku ...przyczyna w pompie wtryskowej ,zacięty zaworek ciśnienia wewnętrznego ,ewentualnie króciec powrotu paliwa na nastawniku ...ewentualnie brak styku gdzieś przy wtyczce od n108 ,bo w vw pompa z przodu i nieżle na nią chlapie woda w czasie jazdy

....w kązdym bądż razie kilka minut przejażdzki z vagiem na kolanach i blokiem 004 i wszystko będzie jasne
Re: Czy dawkę paliwa na nastawniku da się skorygowac VAG-iem
: wt mar 05, 2013 22:14
autor: dominik7
Dzisiaj auto zostało podpięte pod Vaga. Dawka 3,9mg a kąt wtrysku 24 chyba
Kąta to nie będziemy regulować, bo jak napisałem auto odpala rewelacyjnie czy jest plus 15 czy minus 15, 1 obrót wału i chodzi, więc po co kombinować?
Myślę, żeby dawkę zredukować do 4,5- 5 mg. Może mi ktoś napisać jak zrobić to przy pomocy Vaga?
Jeśli się tak nie zredukuje, to może ruszymy nastawnik, ale to trochę strach, bo tam musi być wyjątkowa precyzja przecież no i może zacząć lecieć ropa...