Strona 1 z 1

brak mocy, po diagnozie

: ndz maja 28, 2006 10:05
autor: tespis
Witajcie!
Jak pisałem jakiś czas temu nie miałem mocy. Pojechałem więc na diagnozę, komputer nie wykazał nic! Gości zaczął wszystko sprawdzać, podpiął sprężarkę na krótko i działała. Zaślepił jeden wężyk który wchodzi do takiego czegoś małego przykręconego do nadkola koło filtra powietrza. Od tej pory sprężarka za każdym razem się załącza. Samochód super chodzi jednak jak przekroczę 130km/h znowu brakuje mocy, nawet na niskich biegach. Tryb awaryjny? Po ponownym odpaleniu samochodu jest ok. Co to może być? Czemu komputer nic nie wykazał. Była też diagnoza dynamiczna. Gość spędził nad tym samochodem ładnych parę godzin!

: ndz maja 28, 2006 10:22
autor: Adamm
jesli grzebal cos przy N-75 (zaworek umocowany do nadkola za filtrem powietrza) to moze byc cos z nim nie tak lub z wezykami z niego wychodzacymi. (u mnie byl przetarty niebieski wezyk)

wpisz w wyszukiwarce forum N-75 bo bylo sporo na ten temat. ale w sumie dziwne ze nie wywalilo bledu bodajze 00575 czly zaworu N-75

: ndz maja 28, 2006 14:13
autor: tespis
Szukałem o n75, ale nie znalazłem podobnego problemu. Jednak komputer nie wykrył błędu. Gość powiedział, że może być uszkodzenie mechaniczne i dlatego podmienił na inny na chwilę ale objawy takie same. Nie mam różnokolorowych wężyków. Jednak jakby jakiś był przetarty to chyba wywaliłoby błąd n75 lub jakiś inny prawda? Ma ktoś jakiś pomysł? Proszę o pomoc!

: ndz maja 28, 2006 21:37
autor: Adamm
tutaj masz zaznaczony n-75

Obrazek


a tu masz wezyki ktore sprawdz (powinny byc kolorowe: czerwony czarny i niebieski) chyba ze juz je ktos zmienial

Obrazek

: pn maja 29, 2006 09:40
autor: cowboy
tespis pisze:Czemu komputer nic nie wykazał. Była też diagnoza dynamiczna. Gość spędził nad tym samochodem ładnych parę godzin!
czyli że zlapales notlaufa podczas diagnozy dynamicznej i nic na VAGu nie pokazało ?

moim zdaniem wymienić wszystkie wężyki..., skoro nie N75 to może zapieczona kierownica turbiny...?

przecież ewidentnie łapiesz notlauf - chyba z powodu zbyt dużego ciśnienia doładowania..?

: pn maja 29, 2006 09:42
autor: djtom
cowboy, za pamięci - w sprawie virusa skontaktuj się z tym kolegą: http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... le&u=12522

: pn maja 29, 2006 10:04
autor: tespis
Nie wiem czy podczas dynamicznej notlauf załapał. Wiem, że koleś jeździł parę razy z podłączonym komputerem. Były też jakieś wykresy doładowania itd. Gdyby było niewłaściwe ciśnienie chyba zrobiłby coś z tym. W ogóle chyba znał się na rzeczy bo mowił, że sam ma dwa golfy w dieslu.
U mnie teraz wygląda to tak...

: pn maja 29, 2006 10:21
autor: cowboy
tespis pisze:Nie wiem czy podczas dynamicznej notlauf załapał
chodziłoby o to coby podczas dynamicznej osiągnąć te 140 i wtedy zczytac błędy - nie ma siły powinno coś być - tylko trzeba dobrze przejrzeć - może ten mechanik skupił sie na n75 ?

a może nie złąpał notlaufa?

: pn maja 29, 2006 16:21
autor: tespis
No skupił się, grzebał tam chyba ze dwie godziny. Jednak jak już pisałem wcześniej podpiął sprężarke na krótko i wszystko było ok. Co polecacie zrobić?

: pn maja 29, 2006 16:37
autor: Corvax
tespis pisze:Nie wiem czy podczas dynamicznej notlauf załapał. Wiem, że koleś jeździł parę razy z podłączonym komputerem. Były też jakieś wykresy doładowania itd. Gdyby było niewłaściwe ciśnienie chyba zrobiłby coś z tym. W ogóle chyba znał się na rzeczy bo mowił, że sam ma dwa golfy w dieslu.
w dieslu, toz to prawie tdi :) - prawie robi róznice :P

brak mocy powyzej 120-140 na 5 biegu jest wynikiem przejscia kompa w tryb awaryjny - co skutkuje kodem błędu - np przekroczenia ciśnienia.

Diagnoze dynamiczną wykonuje sie na 3 biegu przy 3000obr - nie wierzę ze komp nic nie wykazał - a jesli nawet to jest to sygnał że np z mapem moze być coś nie halo - jest notlauf musi być przyczyna.
tespis pisze:Zaślepił jeden wężyk który wchodzi do takiego czegoś małego przykręconego do nadkola koło filtra powietrza. Od tej pory sprężarka za każdym razem się załącza. Samochód super chodzi jednak jak przekroczę 130km/h znowu brakuje mocy, nawet na niskich biegach.
że tak sie głupio zapytam - co przez to osiągnął? Spręzarka nie jest na prad zeby sie załączała - działa cały czas - który węzyk od N75 zaslepił mogę sie tylko domyslac - ale niezaleznie czy bedzie to EGR czy podciśnienie na kierownice spręzarki efektu nie bedzie a jesli juz to nawet przy sprawnym N75 efektem bedzie notlauf.
tespis pisze:Gość spędził nad tym samochodem ładnych parę godzin!
mam nadzieje że nie wziąl kasy - może jakby sie zabrał za serwisowanie kombajnów do porzeczek miałby lepsze rezultaty.
tespis pisze:Jednak jak już pisałem wcześniej podpiął sprężarke na krótko i wszystko było ok.
Co to znaczy podpiał spręzarke na krótko?

tespis, podjedź do kogoś kto ma pojecie o TDI

: pn maja 29, 2006 22:56
autor: BruceLee30
moze podpytaj goscia co diagnozował auto, gdzie wlozyl raczki ?
co zrobil ze za przeproszeniem s...il auto.

: wt maja 30, 2006 09:10
autor: tespis
Na pierwszym zdjęciu które poprzednio załączyłem widać to zaślepione. Widać główkę śruby w wężyku. Wziął 110zł. A jego adres miałem z tego forum:) Czyli radzicie jechać do kogoś innego?