Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Baryla » wt lut 12, 2013 00:50

Witam. Poszukuje info na temat różnicy w budowie głowic 038 103 373 A oraz 038 103 373 E. Obydwie głowicę są na blok nowego typu czyli z pompą w rozrządzie. Wiem tyle że 038 103 373 A była produkowana do 10/96r i jest na hydro starego typu. Interesuje mnie to czy pasują zamiennie? Tak logicznie myśląc powinny pasować ponieważ uszczelki pod głowicę są takie same, tylko że wolał bym mieć pewność przed założeniem. Kolejne pytanie, montując dół z PD pod głowicę z VP zakładamy uszczelkę z PD czy z VP?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Sztomel » wt lut 12, 2013 03:34

Czyli chcesz zrobić hybrydę - dół z PD a głowica z VP - jest to wykonalne ale z pewnymi zmianami. Osobiście jeszcze tego nie robiłem ale się przymierzam jak dół mi nie wytrzyma modyfikacji (oryginalnie ALH 90 KM wystrojony na okolice 200 KM i 410 Nm w planach na wiosnę br.) O ile się nie mylę to do bloku z PD trzeba założyć dodatkową rolkę prowadzącą dla paska rozrządu oraz wymienić tarczkę impulsową dla czujnika G28 na wale (przełożyć tę z VP do wału z PD). Uszczelka nie ma tutaj znaczenia. Gotowy taki silnik hybrydowy ma do sprzedania kolega z forum A4 o nicku banshe ale chce za niego 3 kafle - chyba już sprzedał bo nie ma nic nowego w ofercie sprzedaży. Taka hybryda jest możliwa tylko z głowicami z silników AGR, ALH, AHF i ASV - starsze głowice nie mają w tym zestawie racji bytu.


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Baryla » wt lut 12, 2013 10:24

Sztomel, chce zrobić dokładnie to co piszesz tylko nie wiem którą głowicę założyć bo tą z końcówką A mam po kompletnym remoncie, a z końcówką E mam do zrobienia. Moj AGR poddał się przy 214/433 :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Adamm » wt lut 12, 2013 10:54

Baryla, glowice raczej sie nie roznia miedzy soba, jedna miala chyba tylko na zewnatrz zeberka a druga nie (od frontu na srodku) :)


Sztomel, nie zakladasz dodatkowej rolki paska rozrzadu tylko rozrzad od VP :) , tarczka na wale obowiazkowo :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Baryla » wt lut 12, 2013 17:10

Adamm, napewno z koncowka A ma hydro starego typu jak np AFN i ma podwojne sprezynki na zaworach gdzie te z koncowka E maja juz pojedyncze. Wiecej roznic nie znam dlatego dopytuje sie, bo nie chcial bym zwalac glowicy od razu jak ja zaloze :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Fahoo » wt lut 19, 2013 17:03

Baryla, wez tę nowszą,kup sruby z arl w aso vw i przerób odpowiedno


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Baryla » ndz mar 03, 2013 12:07

Poszła głowica z końcówką A ponieważ była 500km wcześniej po kompletnym remoncie (zawory, prowadnice, uszczelniacze, szklanki). Silnik zgadał bez kłopotu i jak na razie jeździ :D Nic nie klepie, wszystko w najlepszym porządku. Teraz tylko dotrzeć i można po testować jak to będzie się odpychać :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Fahoo » ndz mar 03, 2013 13:02

co z dołem?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Różnice w głowicach i uszczelkach pod głowice

Post autor: Baryla » ndz mar 03, 2013 13:25

AVF z 2005r, nowe panewki korbowe glyco +0,25, szlif wału bo na jednym wykorbieniu były lekkie ryski, główne zostały oryginalne bo były idealne. Do tego pierścionki goetze. A tak apropo, wróciło pod maskę turbo od Ciebie po poprzednie powiedziało papa jak silnik zrobił 40km z obróconą panewką :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości