szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Witam.pisałem kiedyś o tym ale nie miałem pomocnych podpowiedzi.Mam tourana 1.9 tdi,2004 rok bkc.Mam rozrusznik po regeneracji,nowe sprzęgło z dwumasą a jak jest mocno rozgrzany i zgasze i po kilku minutach chce odpalić to jest takie szarpnięcie,więc nie kręce dalej tylko ponawiam start od nowa i jest ok,jak jest zimny i ciepły to jest ok tylko jak np;troche go pogonie.Dodam,że byłem poustawiać mapy startowe,kąt wtrysku,prędkość rozrusznika i niby jakiś czas było dobrze.Troche się załamałem bo mi jedna osoba mówiła,że może być głowica pęknięta i płyn idzie do komory spalania.Ale na moje oko płynu nie ubywa,olej jest oki i płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie zmienia barwy.Prosze o jakieś podpowiedzi,z góry dziękuje
lukas
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
- Lokalizacja: Katowice
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Mogą być poduszki skrzynia -silnik, ale wydaję mi się że to od wtrysków, zależy który pierwszy poda paliwo przy odpalaniu (czasami szarpnie a czasami nie)
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Poduszki są ok,sprawdzałem,tylko dlaczego jak jest okres chłodniejszy jest dobrze,tak jak teraz,a jak jest ciepło,auto się porządnie zagrzeje i zgasze i po chwili odpale jest też ok ale jak postoi z 10 min i odpalam to takie szarpnięcie,walnięcie,puszczam kluczyk,potem znowu start i ok,kurcze boje się żeby coś się nie urwało np:pasek rozrządu.Musze podjechać do tego tunera co pół roku temu i niech popatrzy na współrzędne tylko prawie 150kilometrów.Obiecał mi że będzie ok bo był delikatnie przestawiony na rozrządzie,posprawdzał kąt wtrysku,prędkości rozrusznika i było dobrze niby oki ale czar prysł.Macie może kogoś z okolic Poznania?
lukas
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
- Lokalizacja: Katowice
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Mi też tak szarpie przy odpalaniu(czasami słabiej a czasami mocno) i nie przejmuję się tym-szkoda kasy na naprawy i poprawy nie wiadomo czego.
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
panowie,czy może to być wina czujnika temperatury wody?Bo pytam dookoła i jedna osoba mi mówiła że miała podobne objawy w oplu astrze i to był ten czujnik winien,że na gorącym silniku może oszukiwać wtedy dostaje większą dawke paliwa i się zadławi.Wczoraj znowu mi tak zrobił,szlak mnie trafia
lukas
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10594
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
lukaselmo, na 99,9 % jest za słaby prąd rozruchowy akumulatora, rozrusznik rozkręca silnik do zbyt niskiego RPM podczas którego następuje zapłon, i dlatego jest efekt jakby silnik chciał wyskoczyć spod maski, ja to przerabiałem i wielu użytkowników Mk5 TDI Touranów itp.., jest o tym temat na forum golfa piątki, jak kupisz aku co najmniej z prądem rozruchowym 780 A wg EN to zapewniam cię że efekt ustąpi http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3 ... cie#p72896" onclick="window.open(this.href);return false;
ja miałem ten efekt i w poprzednim Mk5 i w aktualnym A3 - w obu przypadkach pomogła wymiana AKU
przede wszystkim szkoda dwumasu po niemiłosiernie dostaje w tyłek, na twoim miejscu zająłbym się tym
ja miałem ten efekt i w poprzednim Mk5 i w aktualnym A3 - w obu przypadkach pomogła wymiana AKU
robertb1974 pisze:Mi też tak szarpie przy odpalaniu(czasami słabiej a czasami mocno) i nie przejmuję się tym-szkoda kasy na naprawy i poprawy nie wiadomo czego.
przede wszystkim szkoda dwumasu po niemiłosiernie dostaje w tyłek, na twoim miejscu zająłbym się tym
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Dzięki doggie,tylko dlaczego kumpel,<troche pazerny> ma golfa V,aku ledwo zipie bo ładował zimą często żeby przetrwać i nie ma tego problemu,ma golfa z 2005 r i aku fabryczny 61 ah.Ja mam aku 74 ah i 680A,golfa V miałem i też nie było problemu,kurcze najlepiej to zebym miał od kog0ś zabrać na jakiś czas i sprawdzić i mięć pewność bo wyrzuce z 400 zł i nie będzie to?Widze,że na allegro są aku boscha 80 ah za 300,da rade alternator?tylko wysyłki strach aku bo nie wiadomo jaki przyjedzie?
lukas
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10594
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
lukaselmo pisze:Dzięki doggie,tylko dlaczego kumpel,
a ja nie wiem dlaczego kumpel


Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Wielu osobom pomogło faktycznie,zobacze dwa warianty,albo naładuje aku i się przejade i popatrze jak odpala,a najlepiej gdzięś aku od kogoś załatwić na 2 -3 dni,brat ma nówke w dukato ale tu nie wejdzie 100 ah.Dzięki i pozdrawiam
lukas
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10594
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
jak aku ma już taki spadek wartości prądu rozruchowego to ładowanie nie nic pomoże, pojemność a prąd rozruchowy to dwie różne kwestie
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
diesel zawsze potrzebuje duży prąd na rozruchu,tylko dlaczego fabrycznie takie małe montują?Dzieki bardzo i pozdrawiam
lukas
Re: szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
Dzięki doggie za podpowiedzi ale cały czas mnie jedno pytanie dręczy,dlaczego jak jade sobie normalnie i silnik ma 90 stopni i go zgasze to odpali normalnie a jak go pogonie i zgasze i też ma silnik 90 stopni to przy odpalaniu szarpnie?
lukas
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10594
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
ja miałem tak samo, dlaczego - możliwe że ma to związek z temperaturą bo po przegonieniu silnik jednak ma wyższą temperaturę, ale powtarzam - miałem takie same objawy
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
- Lokalizacja: Katowice
szarpnięcie przy odpalaniu na ciepłym silniku
A ja mam akumulator 14 miesięcy i od pół roku wali przy odpalaniu aż miło (człowiek z rana budzi się w momencie) I raczej to nie akumulator (przynajmniej w moim przypadku) stary wytrzymał 8 lat i do samego końca użytkowania ani razu nie pojawiła się owa dolegliwość szarpnięcia-walnięcia. A dodam że prąd rozruchowy miał 380A, a obecnie 720A. Jak dla mnie to wymiana aku pomaga na jakieś pół roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości