Gdy wlacze swiatla spadaja obroty - MK3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Gdy wlacze swiatla spadaja obroty - MK3

Post autor: NiCom » pt maja 26, 2006 01:26

Witam,
Prosze o pomoc bo pomimo zblizonych tematow na forum nie znalazlem nic co odpowiada mojemu problemowi.
Na poczatek powiem ze jak rano zapalam samochod to swiszczy mi pasek alternatora. Po jakims czasie cichnie.
Rozgrzalem auto do 85st. C wylaczylem wszystkie odbiornik i ustawilem obroty na okolo 960 obr/min (na elektronicznym obrotomierzu wskazania sa miedzy 890 a 960). Po wlaczeniu swiatel drogowych obroty spadaja do 860 obr/min (790 ~ 860). Podobnie jest gdy np. wlacze dmuchawe nawiewu na najwyzszy bieg. Samochodem zaczyna dosc mocno trzesc. Postawnowilem wiec wlaczyc swiatla i zwiekszyc obroty do 960. Ale gdy tylko wylacze swiatla to elektroniczny obrotomierz wskazuje nawet 1150 obr/min. Slychac ze silnik pracuje dosc szybko. Czy ktos ma moze pomysl co powoduje tak dziwne zachowanie, co nalezy sprawdzic?

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Maj 26, 2006 1:30 am ]
Dodam ze nawet obrot kierownicy powoduje minimalny spadek obrotow ktory da sie odczuc siedzac w samochodzie



gostek37
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt sty 17, 2006 22:55
Lokalizacja: Wawka-Mokotow
Kontakt:

Post autor: gostek37 » pt maja 26, 2006 02:16

m,oze poprostu masz cos z alternatorem ze ci dobrze nie laduje lub do diesla poprostu za slaby akumulator?? z tego co mowisz tak mi sie wydaje...


[url=http://www.vwgolf.waw.pl/][img]http://www.vwgolf.waw.pl/forum/images/signatures/145162113047f9bd04c3864.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt maja 26, 2006 11:10

więc tak to już bywa. włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, w związku z czym zaczyna stwarzać większy opór dla silnika. no i silnik zwalnia. z kierownicą jest podobnie - tylko że opór robi pompa wspomagania, bo musi dać większe ciśnienie. może być że kończą ci się łożyska w alternatorze no i masz raczej słabiutki silnik. zdejmij pasek, zobacz jak się kręci wirnik. a z kierownicą tak bywa.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » pt maja 26, 2006 11:22

Dokładnie tak jak pisze Cinek, tak to już jest. Chwilowo jest zwiększone obciążenie na alternatorze i obroty spadają, lub dzieją się inne dziwne rzeczy. U mnie na przykład jak przy zamkniętych szybach próbuje wykorzystać elektrykę żeby domknąć jednocześnie okienka z dwóch stron to przygasają mi światła :bigok:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt maja 26, 2006 14:10

Normalne u mnie po zapaleniu swiateł mam 860 obr na minute po zgaszeniu 930 i nie trzesie nawet jak włacze wszystko co mam- światła ogrzewanie szyby radio,dmuchawę na fuul i mam 800 obr to i tak nie trzesie autem ale wymieniałem wszystkie poduchy pod silnikiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości