Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » sob sty 19, 2013 01:24

WITAM Wszystkich :)
Właśnie kupiłem golfa 4 rok 2005 z uszkodzonym silnikiem 1.9 SDI oznaczenie AQM
Silnik ma przejechane 202tyś km(udokumentowane w książce serwisowej) ale uległ awarii :/
Miałem nadzieję że to jakaś drobnostka bo silniki podobno bardzo dobrze się sprawują ...
Dziś wziąłem się do pracy i zdjąłem głowicę no i okazało się że dwa zawory uderzyły o tłok i wszystko dlatego stanęło :(

ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Głowica jest do roboty, uszkodzony też został wtrysk paliwa i świeca żarowa
Dziura w tłoku także jest pokaźnych rozmiarów :/
Na szczęście cylinder nie jest porysowany

Moje pytanie do WAS co dalej z tym radzicie zrobić ?

Nie wiem czy bawić się w naprawę tego silnika ale domyślam się że koszta nie będą małe :/
Mechanik też sporo sobie będzie liczył za naprawę no i jeszcze druga opcja żeby to po zrobieniu śmigało jak należy :)

Opcja druga jaka mi chodzi po głowie to taka żeby kupić cały silnik od kumpla który skasował golfa na amen ale u niego silnik jest jak najbardziej ok
Tylko że on miał wersję TDI nie znam dokładnie oznaczenia silnika ale miał 2000r wersja Generation 90KM (zwykła pompa) przebieg obecny 234tys km

Zastanawiam się tylko czy jak bym zrobił przekładkę to u mnie będzie wszystko śmigało jak należy ??? Dlatego proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie :)
Blok silnika i głowica wydaje mi się że powinna być taka sama :) ale nie wiem jak tam będzie z pompą paliwa i resztą

Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Michał_1977 » sob sty 19, 2013 09:15

Jeśli chodzi o silnik-wymiana korb/y (musi być identyczna waga),wymiana tłoka/ów (musi być identyczna waga),remont głowicy,wtryskiwacz,uszczelki,olej...
Może być ciężko w tysiaku zmieścić się...ale wymiana silnika i drugi silnik,też nie są za darmo :?
ppargolski pisze:Zastanawiam się tylko czy jak bym zrobił przekładkę to u mnie będzie wszystko śmigało jak należy ?
Co do wymiany słupka-będzie to samo,ale nie mam pewności,czy wałek rozrządu jest taki sam (kąty krzywek). Rozumiem,że chcesz to złożyć nadal,jako SDI?
Twój blok widzę,że jest w dobrej kondycji.Jeszcze ślady po honownicy widać na gładzi,a jak kupisz i będzie gorszy? Musisz się zastanowić,bo płacić mechanikowi za remont,a płacić za wymianę motoru,to może wyjść na jedno i to samo cenowo :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » sob sty 19, 2013 21:11

Dzięki kolego za informacje :)

Myślałem go zrobić dalej jako SDI ;) ogólnie nie musi to zapierdzielać bo to samochód dla żony więc ma mało palić i długo służyć :)

Koszt głowicy nie jest mały :/ dojdą uszczelki , wtrysk + świeca , no i jeszcze trzeba tłok kupić bo w tamtym jest dziura oraz koszt naprawy przez mechanika :/

Tamten silnik od znajomego jest w dobrej kondycji bo nie był eksploatowany ekstremalnie :)

Myślałem żeby wziąć cały słupek od tego TDI ale nie wiem czy to będzie pasowało do mojego SDI.
Jutro będę znał numery oznaczenia silnika od TDI ale raczej AQM to nie będzie :/ bardziej AGR u niego jest ...

Dlatego pytanie do fanów VW którzy są w temacie czy to będzie pasowało ;)
Nie jestem mechanikiem ale samoukiem więc próbuję sam ogarnąć temat.
Znajomy rozrząd mi ustawi ale pytanie czy silnik będzie pasował.

Może ktoś się jeszcze wypowie w temacie :)

Jak nie to chyba będę szukał drugiego silnika AQM

Pozdrawiam i proszę o wpisy



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: souler » sob sty 19, 2013 21:33

słupek będzie pasował.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 20, 2013 09:56

ppargolski pisze:Myślałem żeby wziąć cały słupek od tego TDI ale nie wiem czy to będzie pasowało do mojego SDI.
Przecież napisałem,że będzie pasował.
Wałek rozrządu w ALH,AGR,ASV,AHF-TDI ma nieco inne fazy niż ten z AQM,AGP-SDI.
Blok i głowica są na 100% takie same w TDI i SDI.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » ndz sty 20, 2013 10:48

Kolega Michał_1977 napisał :
Wałek rozrządu w ALH,AGR,ASV,AHF-TDI ma nieco inne fazy niż ten z AQM,AGP-SDI.
To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?
Nie znam się na wałkach rozrządu dlatego pytam jaki to będzie maiło wpływ na pracę silnika ?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Fahoo » ndz sty 20, 2013 11:29

silnik złom
tylko swap
ja bym robił na tdi


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Adamm » ndz sty 20, 2013 13:57

Fahoo,
ppargolski pisze: bo to samochód dla żony więc ma mało palić i długo służyć
wiec ja bym zostal przy SDI :satan:

natomiast slupek od TDI bedzie pasowal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 20, 2013 14:06

ppargolski pisze:To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?
Tak,trzeba przełożyć,jeśli nie został uszkodzony podczas kolizji.
Na wałku TDI też będzie jeździł,ale jak,tego Ci nie powiem...bo nie wiem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » ndz sty 20, 2013 16:24

Dzięki Panowie za pomoc :)
Słupek już wiem że będzie pasował :)
Głowica też będzie pasowała :)
Tylko jeszcze pytanie czy trzeba przekładać wałek od mojego SDI czy będzie mógł śmigać na tym wałku od TDI ?
Jeśli wałek od TDI ma inne fazy jak twierdzi kolega Michał_1977 a będzie pasował do SDI to nie będę przekładał wałka tylko wstawię całość bez żadnych modyfikacji :)

Może ktoś się wypowiedzieć czy trzeba koniecznie przekładać wałek rozrządu ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: munior » ndz sty 20, 2013 16:31

ppargolski pisze:To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?
Radzę na razie zostawić...żona i tak nie zauważy :grin: a przełożyć zawsze można ...Przekładasz słupek z TDI ,resztę przekładasz ze swojego SDI


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » ndz sty 20, 2013 20:40

Dzięki kolego munior za informację :)
A tak ogólnie to duża różnica będzie na tym wałku z TDI ?
Będzie słabszy ? Bo piszesz że żona nie zauważy różnicy ? ;)

Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego wałka rozrządu ? Na pewno jest ktoś kto zajmuje się mechaniką silników więc wypowiedź ludzi z taką wiedzą jest mile widziana ;)



Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Rs2 » ndz sty 20, 2013 22:26

awaria do naprawienia, jeden taki silnik po naprawie jezdzi i to dosc długo tylko przelicz koszty, jeśli samemu to myśle że się opłaca



Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » ndz sty 20, 2013 22:32

Silnik przełożyć to myślę że spokojnie powinienem dać radę :)

Ale jak bym miał tamten naprawić to nie ma takiej opcji bo nigdy nie składałem silnika.

Chcę ogarnąć temat z jak najbardziej korzystnej strony dla mnie :)
Dlatego się zastanawiałem czy robić ten mój uszkodzony czy kupić od ziomka TDI i zrobić SWAP na SDI



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości