Strona 1 z 1

2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: śr sty 16, 2013 11:12
autor: blast3r-bley
Witam Serdecznie!
Każdy rozkłada ręce,wiec daje posta tutaj,może ktoś miał taki przypadek,zna lub słyszał

Mam Skode Octavie II RS 2.0 TDI 170 ps manual 6biegow 2007r wiec jeszcze Pompo-wtrysk
Zauważyłem gdy się zrobiło zimniej auto dziwnie się zachowuje

Wyjeżdżam z garażu wszystko jest ok,gazuje i silnik normalnie chodzi
ujadę kilka metrów i zaczyna dziwnie rzężyć jak 2.5 v6 taki dziwny metaliczny dźwięk i trzyma wysokie obroty równo na 1000,zauważyłem ze dzieje się to powyżej 2000obr.

zgaszę auto i zapale i wszystko wraca do normy,gazuje na jałowym i wszystko jest ok,ruszę kilka metrów i znowu to samo rzęży dziwnie i jak stanę na jałowym trzyma wysokie obroty i jak gazuje to metalicznie rzęży,gaszę i zapalam i znowu wszystko ok normalnie chodzi,ruszę i znowu rzęży i wysokie obroty itd itd

przejadę ok 20 km jak się rozgrzeje i problem ginie

Nie wiem czy to wina mrozu?cos ma w kompie ze ma się dogrzewać i podaje większa dawkę paliwa stad te obroty?coś z FAPem?może tak ma miec czy co?

Bylem na kompie gdy rzęży i trzyma wysokie obroty i gdy wszystko jest ok i żadnych błędów nic
Jedynie koleś mi powiedział wtryski 1 i 4 dawki są przy górnych wartościach maja odchyły czy coś takiego
a środkowe 2 i 3 mieszczą się w granicach
ale powiedział ze mam się tym nie martwić,bo mogę wymienić jakieś zestawy naprawcze podkładki czy coś

Każdy rozkłada ręce :sad:

Jak uda mi się nagrać ten dźwięk to dodam

Proszę o pomoc Poratujcie Maniacy jak zawsze :pub:

2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: czw sty 17, 2013 00:37
autor: MK3speed
Servis VW ma kampanie poprawkową tych pompowtrysków podjedz do ASO i się dowiedz :)

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: pt lut 01, 2013 21:52
autor: blast3r-bley
Prośba do moderatora aby usunął :pub:

problem rozwiązany...

2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: pt lut 01, 2013 22:25
autor: Masac81
blast3r-bley pisze:problem rozwiązany...
Napisz co było przyczyną takiego zachowania silnika.

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: sob lut 02, 2013 12:10
autor: blast3r-bley
DPF
smigam krotkie trasy,praca dom-praca dom i garaz
dlatego...''przytkal" sie :chytry:
Zrobilem jak koledzy z OCP polecili i pomoglo
Przegonilem ja troche tzn 3ci bieg 3000-3500obrotow przez 30km i sie wypalilo

dodatkowo zalapalem sie w ASO na wymiane wszystkich pompowtryskow+aktualizaja oprogramowania sterownika silnika i malinka
aha i wymienilem czujnik cisienia spalin DPF

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: sob lut 02, 2013 16:18
autor: MK3speed
blast3r-bley pisze:DPF
smigam krotkie trasy,praca dom-praca dom i garaz
dlatego...''przytkal" sie :chytry:
Zrobilem jak koledzy z OCP polecili i pomoglo
Przegonilem ja troche tzn 3ci bieg 3000-3500obrotow przez 30km i sie wypalilo

dodatkowo zalapalem sie w ASO na wymiane wszystkich pompowtryskow+aktualizaja oprogramowania sterownika silnika i malinka
aha i wymienilem czujnik cisienia spalin DPF

tak jak mówiłem kampania poprawkowa pompowtryskow za free :D

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: ndz lut 03, 2013 22:06
autor: blast3r-bley
tak
ale to nie bylo przyczyna...
tylko DPF

mozna zamknac

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: ndz lut 10, 2013 18:47
autor: blast3r-bley
PROSZĘ Moderatora o usunięcie

2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: ndz lut 10, 2013 20:40
autor: ja4rqu
ale po co usuwac? Ktoś może mieć podobny problem i zamiast pisać nowy temat to przeczyta Twój. Proste.

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: ndz lut 10, 2013 21:18
autor: doggie
blast3r-bley pisze:PROSZĘ Moderatora o usunięcie
nie ma potrzeby, zachowamy dla potomnych

Re: 2.0 TDI 170 Zimny trzyma wysokie obroty i dziwnie rzęży

: śr gru 18, 2013 22:30
autor: pastex
Witam !
Jestem tu nowy i mam podobny problem, mam octavia II rs 2.0 tdi i problemem są także czasami utrzymujące się obroty na wysokości 1000/min i dziwnie rzęży.
Następnym problemem jest taka sprawa, czasami podczas przyśpieszania, na każdym biegu trzepie jakby silnikiem, wibracje(wstrząsy) są odczuwalne w samochodzie podczas jazdy oraz pulsacyjny dźwięk turbiny(jest po regeneracji)
gdzieś wyczytałem, że taki problem może być spowodowany wadliwym czujnikiem ciśnienia (ten obok kolektora ssącego) ale sam nie wiem, ponieważ nie ma błędów, ani się zbyt na tym nie znam.
Byłem w serwisie i oni sami nie wiedzą o co mi chodzi :( ,więc tak jak kolega, zwracam się do was o jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi