Strona 1 z 4

[MK3 AHU] kąt wtrysku

: wt maja 23, 2006 07:14
autor: Komas
Witam
jak moge sprawdzic czy mam dobrze ustawiny kat wtrysku? VAG raczej mi tego nie wykaze. I jak sprawdzic wtryskiwacze?

[ Dodano: Pią Cze 09, 2006 09:46 ]
moze ktos sie orientuje czy wagiem sprawdze kat wtrysku? Jak tak to jaka to jest opcja? I czym go skorygowac w razie potrzeby?

: pt cze 09, 2006 12:14
autor: bigozz
Przy pomocy vaga w bardzo prosty sposób to sprawdzisz!
Najpierw nagrzej silnik do 90 stopni.
Podłącz vaga(pełną wersję) i wchodzisz w silnik nastawy podstawowe i tam w prawym dolnym rogu jest przycisk TDITiming
Włączasz go i obserwyjesz wykresik. Jeśli punkt oscyluje wokół zielonej lini jest ok.
Co do wtryskiwaczy to bez wykręcenia ich raczej ich nie sprawdzisz.
Pozdrawiam.

: pt cze 09, 2006 14:17
autor: HellMan
bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję)
O jakim programie (dokładnie) mówisz?

: pt cze 09, 2006 14:27
autor: Corvax
bigozz pisze:Co do wtryskiwaczy to bez wykręcenia ich raczej ich nie sprawdzisz.
po wykreceniu również

: pt cze 09, 2006 15:02
autor: bigozz
Corvax pisze:po wykreceniu również
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
Pozdro.

[ Dodano: Sob Cze 10, 2006 02:03 ]
HellMan pisze:
bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję)
O jakim programie (dokładnie) mówisz?
VAGCOM skrakowany do pełnej wersji.

: pt cze 09, 2006 15:23
autor: Corvax
bigozz pisze:I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
Owszem w ten sposób mozna sobie sprawdzic zwykle wtryskiwacze z TD, natomiast w TDI sa wtryskiwacze dwuspręzynowe i faktycznie tak jak napisales mozna sobie poobserwowac czy z otworków wydobywa sie paliwo - ale sprawdzeniem wtryskiwaczy bym tego nie nazwał

: pt cze 09, 2006 16:23
autor: bigozz
generalnie "sprawdzisz" :) ich drożność i czy wogóle się otwierają. Pozdro.

: pt cze 09, 2006 18:37
autor: Komas
a masz moze pelny programik? Bo w moim nie ma czegos takiego

: pt cze 09, 2006 23:11
autor: BruceLee30
bigozz pisze:
Corvax pisze:po wykreceniu również
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
to nie ta epoka !
jak znajdziesz taki zaklad podaj jego nazwe i miejscowosc j osobiscie znam tylko 1 w Polsce

: ndz cze 11, 2006 10:39
autor: bigozz
I tu się mylisz!
W moim mieście zanam 3 zakłady wykonujące taką usługę.
Wtryski można regenerowa jeśli się mylę to mnie popraw.
Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.

: ndz cze 11, 2006 10:49
autor: Corvax
bigozz, jak Ci mówi pare osób że garażowym sposobem nie sprawdzisz wtrysków od tdi to uwierz na słowo, bo jesli bedziesz sie chciał przekonać to bedzie boleć. Tak samo nie zregenerujesz ich w taki sposób jak zwykłych wtrysków - do niedawna tylko bodaj centralny serwis R.Bosh Polska miał przyrząd do sprawdzania i regeneracji wtrysków dwusprezynowych.
bigozz pisze:Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
A czy pozwoli na sprawdzenie przy jakim cisnieniu nastepuje wtrysk wstepny i zasadniczy? Czy jest w stanie stwierdzic czy paliwo jest rozpylane w sposób optymalny?

To o czym piszesz to dobry sposób sprawdzania wtryskiwaczy w starych kiblach, w tdi to nie zadziala.

: ndz cze 11, 2006 20:34
autor: hanti
Komas,

Jedna rada jak chcesz ustawić kąt i dokładnie to moge ci dać namiary na serwisy - sprawdzone. Co doo tych metod na sprawdzanie wtrysków to sorry chłopaki ale tak możecie co najwyżej sprawdzić czy jest drożny.
bigozz pisze:Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
jak już jest zabity to tylko wymieniać na nowe bo mu raczej nic nie pomoże
Corvax pisze:To o czym piszesz to dobry sposób sprawdzania wtryskiwaczy w starych kiblach, w tdi to nie zadziala.
Sorry kolego ale te stare "kible" są również dosyć czułe i na zajechanych wtryskach, które leją i ne dają dobrego ciśnienia wtrysku zbytnio nie pojeździsz ( oczywiście nie są tak delikatne jak w TDI)

: ndz cze 11, 2006 23:13
autor: Komas
hanti, to ja poprosze o adresy serwisow.
Wiem ze Jetronic we wroclawiu ustawia za bagatela 150zł

: pn cze 12, 2006 07:17
autor: hanti
serwis diesla zajmujący się pompami jest w sobótce ,słotwini koło świdnicy(zaraz do nich jade to sie dowiem conieco), a w pietrzykowicach, oławie są serwisy R.Boscha dokładne namiary dam ci popołudniu