[MK3 AHU] kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

[MK3 AHU] kąt wtrysku

Post autor: Komas » wt maja 23, 2006 07:14

Witam
jak moge sprawdzic czy mam dobrze ustawiny kat wtrysku? VAG raczej mi tego nie wykaze. I jak sprawdzic wtryskiwacze?

[ Dodano: Pią Cze 09, 2006 09:46 ]
moze ktos sie orientuje czy wagiem sprawdze kat wtrysku? Jak tak to jaka to jest opcja? I czym go skorygowac w razie potrzeby?
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 16:45 przez Komas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt cze 09, 2006 12:14

Przy pomocy vaga w bardzo prosty sposób to sprawdzisz!
Najpierw nagrzej silnik do 90 stopni.
Podłącz vaga(pełną wersję) i wchodzisz w silnik nastawy podstawowe i tam w prawym dolnym rogu jest przycisk TDITiming
Włączasz go i obserwyjesz wykresik. Jeśli punkt oscyluje wokół zielonej lini jest ok.
Co do wtryskiwaczy to bez wykręcenia ich raczej ich nie sprawdzisz.
Pozdrawiam.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » pt cze 09, 2006 14:17

bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję)
O jakim programie (dokładnie) mówisz?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 09, 2006 14:27

bigozz pisze:Co do wtryskiwaczy to bez wykręcenia ich raczej ich nie sprawdzisz.
po wykreceniu również


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt cze 09, 2006 15:02

Corvax pisze:po wykreceniu również
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
Pozdro.

[ Dodano: Sob Cze 10, 2006 02:03 ]
HellMan pisze:
bigozz pisze:Podłącz vaga(pełną wersję)
O jakim programie (dokładnie) mówisz?
VAGCOM skrakowany do pełnej wersji.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 09, 2006 15:23

bigozz pisze:I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
Owszem w ten sposób mozna sobie sprawdzic zwykle wtryskiwacze z TD, natomiast w TDI sa wtryskiwacze dwuspręzynowe i faktycznie tak jak napisales mozna sobie poobserwowac czy z otworków wydobywa sie paliwo - ale sprawdzeniem wtryskiwaczy bym tego nie nazwał


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt cze 09, 2006 16:23

generalnie "sprawdzisz" :) ich drożność i czy wogóle się otwierają. Pozdro.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pt cze 09, 2006 18:37

a masz moze pelny programik? Bo w moim nie ma czegos takiego


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt cze 09, 2006 23:11

bigozz pisze:
Corvax pisze:po wykreceniu również
I tu się nie zgodzę gdyż zaopatrując się w przewód wysokociśnieniowy tworzący przedłużkę podpinamy wtryskiwacz i wkładamy do jakiegoś pojemnika najlepiej metalowego. sadzamy kolegę za kółkiem i karzemy mu odpalić auto. Bedzie kuleć ale chodzić a my obserwujemy czy z wszystkich trzech otworków wydobywa się paliwko.
Nie zrobimy tego z trzecim wiadomo czujnik.
Można również wykręcić i zanieść do zakładu gdzie naprawiają wtryski i tam nam sprawdzą.
To miałem na myśli.
to nie ta epoka !
jak znajdziesz taki zaklad podaj jego nazwe i miejscowosc j osobiscie znam tylko 1 w Polsce



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » ndz cze 11, 2006 10:39

I tu się mylisz!
W moim mieście zanam 3 zakłady wykonujące taką usługę.
Wtryski można regenerowa jeśli się mylę to mnie popraw.
Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz cze 11, 2006 10:49

bigozz, jak Ci mówi pare osób że garażowym sposobem nie sprawdzisz wtrysków od tdi to uwierz na słowo, bo jesli bedziesz sie chciał przekonać to bedzie boleć. Tak samo nie zregenerujesz ich w taki sposób jak zwykłych wtrysków - do niedawna tylko bodaj centralny serwis R.Bosh Polska miał przyrząd do sprawdzania i regeneracji wtrysków dwusprezynowych.
bigozz pisze:Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
A czy pozwoli na sprawdzenie przy jakim cisnieniu nastepuje wtrysk wstepny i zasadniczy? Czy jest w stanie stwierdzic czy paliwo jest rozpylane w sposób optymalny?

To o czym piszesz to dobry sposób sprawdzania wtryskiwaczy w starych kiblach, w tdi to nie zadziala.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz cze 11, 2006 20:34

Komas,

Jedna rada jak chcesz ustawić kąt i dokładnie to moge ci dać namiary na serwisy - sprawdzone. Co doo tych metod na sprawdzanie wtrysków to sorry chłopaki ale tak możecie co najwyżej sprawdzić czy jest drożny.
bigozz pisze:Mój mechanik ma wspaniały przyżąd do którego podkręcasz wtryskiwacz i reczną pompką przetłaczasz mu paliwo w dużych ilościach a nie znikomych jak w silniku. Pozwoli to na ich przeczyszczenie i odetkanie zatkanych dysz.
jak już jest zabity to tylko wymieniać na nowe bo mu raczej nic nie pomoże
Corvax pisze:To o czym piszesz to dobry sposób sprawdzania wtryskiwaczy w starych kiblach, w tdi to nie zadziala.
Sorry kolego ale te stare "kible" są również dosyć czułe i na zajechanych wtryskach, które leją i ne dają dobrego ciśnienia wtrysku zbytnio nie pojeździsz ( oczywiście nie są tak delikatne jak w TDI)


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz cze 11, 2006 23:13

hanti, to ja poprosze o adresy serwisow.
Wiem ze Jetronic we wroclawiu ustawia za bagatela 150zł


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pn cze 12, 2006 07:17

serwis diesla zajmujący się pompami jest w sobótce ,słotwini koło świdnicy(zaraz do nich jade to sie dowiem conieco), a w pietrzykowicach, oławie są serwisy R.Boscha dokładne namiary dam ci popołudniu


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości