Strona 1 z 1

Układ podciśnienia - ARL

: śr gru 26, 2012 18:07
autor: Arkadiusz.gluchowicz
Witam,

Kupiłem sobie vacuometr i chcę sprawdzić podciśnienie. Czy podciśnienie w całym układzie powinno być takie same? Z vacum pompy wychodzi wężyk, który następnie przechodzi w kolejny, który idzie do serwa. W miejscu łączenia tych dwóch węży jest taki jakby pierścień, z którego wychodzi wężyk do n18 oraz na 75. Ten wężyk w pewnym momencie właśnie się rozgałęzia na te dwa zawory. W tym miejscu go zdjąłem i tam sprawdziłem podciśnienie. Po pierwsze wskazówka bardzo latała, a po drugie wartości jakie osiągała to od -0.5 do -0.6. Moje pytanie jest takie, czy całą procedurę dobrze wykonałem, czy jednak powinienem się pomęczyć i zdjąć wężyki z pompy i bezpośrednio ją sprawdzić?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Układ podciśnienia - ARL

: śr gru 26, 2012 19:38
autor: italiano_83
Sprawdź przy pompie bezpośrednio i za n75 powinno być okolice 0.7 -1 bar.

Układ podciśnienia - ARL

: pt gru 28, 2012 12:09
autor: Arkadiusz.gluchowicz
Witam,

Dzieki wielkie. Postaram się tak zrobić, ale ostatnio cierpię na brak czasu oraz narzędzi, a przewody wychodzące z pompy są trudno dostępne. Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?

Pozdrawiam.

Układ podciśnienia - ARL

: pt gru 28, 2012 17:09
autor: italiano_83
Arkadiusz.gluchowicz pisze:Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?
Od n75 zaworu sterującego praca turbosprężarki idzie wężyk podciśnienia do turbosprężarki 3.5mm i zdało by się wpiąć vacumetr między n75 a turbo tak żeby widzieć jakie podciśnienie panuje za n75 bo to też istotne, pompa vacum może być ok, a jak n75 nawala to może dawać za małe podciśnienie i nie będzie wciągać mieszka w gruszce na max-a i kiery nie zamkną się przez to, a to owocuje spóźniona reakcją na gaz i lagiem z dołu.

Układ podciśnienia - ARL

: pn sty 07, 2013 10:06
autor: Arkadiusz.gluchowicz
Heyka.

Sorry, że nie odpisywałem, ale nie miałem ostatnio czasu za bardzo. Mi bardziej chodzi o hamulce, ponieważ nie są takie żyletki jak być powinny. Turbo też nie do końca jest sterowane tak jak powinno, ale one mniej podciśnienia potrzebuje, dlatego jest to mnie zauważalne. N75 był wymieniany na nowy, więc jest na 100% ok. Wężyki sprawdzałem i też jeden musiałem poprawić. Jest od razu widoczna różnica, ale to jeszcze nie to co powinno być.

Pozdro.

Układ podciśnienia - ARL

: pt lut 01, 2013 20:58
autor: krizzo
Może się przyda.

Obrazek

Układ podciśnienia - ARL

: wt cze 11, 2013 10:34
autor: Arkadiusz.gluchowicz
Witam,

Problem został rozwiązany po wymianie vacuum.

Pozdrawiam.

Układ podciśnienia - ARL

: wt cze 11, 2013 11:00
autor: italiano_83
krizzo

Masz może schematy z innych silników - ALH, ASV,AJM .. przydało by się to na forum dla użytkowników.