Golf II TD bąble dookoła wtrysków, nierówna praca na zimnym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtrysków, nierówna praca na zimnym

Post autor: Jaworess » pt gru 14, 2012 17:14

Koledzy, zaobserwowałem ostatnio przy okazji że dookoła wtryskiwaczy widać bąble, bąbelki, pęcherzyki jak kto woli :bigok: Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, wymienił wężyki przelewowe i stwierdził że powinno być ok. Te bąble były dookoła pierwszego, drugiego i czwartego wtryskiwacza. Na razie ich nie ma (jeden dzień, mało km). Chciałem poprosić Was o zdanie na ten temat, co myślicie? To była wina tych wężyków czy jednak to coś innego i niedługo się zdziwię? Może ktoś zna już taką historię?
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2013 16:20 przez Jaworess, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Michał_1977 » pt gru 14, 2012 17:30

Rozumiem,że bąble są przy samej głowicy w miejscu wkręcenia wtrysków?
Jeśli tak,to trzeba wtryski wykręcić,wyczyścić gniazda,zmienić podkładki,gwint posmarować pastą ceramiczną,skrajnie smarem miedziowym i wkręcić wtryski ponownie z siłą 70Nm.Wężyki nie mają z tym nic wspólnego.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » pt gru 14, 2012 17:51

Dokładnie przy samej głowicy. Właśnie tego wykręcania się boję, nie wiem czy słusznie, słyszałem że podobno przy wykręcaniu wtrysku może coś nie pójść zgodnie z planem i gniazdo może pęknąć. Wtedy jest problem. Ale może to tylko bujda? Ale Michał_1977, możliwe jest żeby "pieprznęły" 3 na raz? No i właściwie stało się to błyskawicznie, co mogło być tego przyczyną?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Michał_1977 » pt gru 14, 2012 21:13

Jaworess pisze:przy wykręcaniu wtrysku może coś nie pójść zgodnie z planem i gniazdo może pęknąć.
Trzeba wykręcać na ciepłym silniku,ale nie gorącym.Nie wolno przekrzywiać klucza! Musi być idealnie w osi wtryskiwacza!
Jaworess pisze:możliwe jest żeby "pieprznęły" 3 na raz?
Możliwe.
Jaworess pisze:co mogło być tego przyczyną?
Długo nie ruszane wtryski i zmęczenie materiału (podkładki),przyszły większe mrozy,a więc-duże różnice temperatur...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » pt gru 14, 2012 21:48

Dzięki Stary za cenne info :pub: Powiedz mi jeszcze czy przy okazji tej operacji warto wymienić wtryskiwacze, tzn końcówki? Jest sens? Tak "profilaktycznie"? I jeszcze jestem ciekaw Twojego zdania czy przypadkiem przyczyną nie mogło być zasyfione paliwo? Tankuję ostatnio na "nowym cpn-ie" :hmm: no i wymieniałem niedawno filtr...armageddon w nim był.



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » pt lut 01, 2013 22:51

Michał_1977, , piszę z poczucia obowiązku. Wymiana tych wężyków okazała się całą naprawą, faktycznie było tak jak ten majster mówił, czyli jest git. Piszę dopiero teraz dlatego że chciałem zrobić trochę km żeby uznać że jest ok. Czyli wymiana wężyków rozwiązała problem, nic więcej po 2 tys. przejechanych się nie dzieje.
Tym samym temat do zamknięcia (mam nadzieję) Dzięki



Łukaszyna21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt mar 15, 2011 21:24
Lokalizacja: gołdap

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Łukaszyna21 » sob lut 02, 2013 00:07

paliwo nic do tego nie ma :) skad wogóle taki pomysł ?
jesli chcesz wymienic końcówki wtryskiwaczy najpierw sprawdz jak pyla twoje wtryski moze bedzie potrzebna tylko korekta podkładkami



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Michał_1977 » sob lut 02, 2013 08:13

Jaworess, a weź no jeszcze raz podjedz do tego fachury i zadaj mu to pytanie: co z uciekającą kompresją?
Facet zrobił to po najmniejszej linii oporu,innymi słowy-zepchnął gó*no z mostu!
Jak myślisz skąd te bąble tam się brały? Paliwo to jedna sprawa,a uciekające sprężanie,to druga (sam nie wiem co gorsze).
Weź pod uwagę,że jak silnik jest zimny,to elementy metalowe są luźniejsze i sprężanie pewnie jeszcze bardziej spiernicza :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » sob lut 02, 2013 11:35

Hm w takim razie co ten magik zrobił że nie ma bąbli? Dokręcił wtryskiwacze? To mój pierwszy diesel, wcześniej miałem same benzyniaki. Jak kompresja spiernicza to silnik będzie normalnie chodził, odpalał itd? Czy jak no i dlaczego teraz z wężyków nie leje się paliwo, jest sucho.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Q_mac » sob lut 02, 2013 17:11

Widocznie ciekło Ci z przelewów i ropa osiadała wokół gniazda. teraz nie cieknie jest sucho więc nie bombluje. Ale przedmuch zapewne pozostał. Poza uciekającą kompresją prawdopodobnie gwint i gniazdo jest już zajechane sadzą, więc wykręcanie wtryskiwaczy będzie utrudnione. Ja miałem dodatkowo uszkodzone samo gniazdo, robiłem sobie narzędzie do regeneracji tego. Poczytaj sobie w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=440794" onclick="window.open(this.href);return false;



damiano650
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 21, 2012 21:45
Lokalizacja: Pajęczno

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: damiano650 » sob lut 02, 2013 20:49

Po wymianie wężyków nie ma bąbli bo jest sucho, odpal silnik i popsikaj płynem do szyb lub wodą z płynem do naczyń na gniazda wtrysków i zobaczysz czy ucieka kompresja.



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » ndz lut 03, 2013 23:45

Jutro jadę do kolegi, wczoraj się z nim ustawiłem. Popsikamy, zobaczymy. Najgorsze że może być lipa z wykręceniem lub gniazdami, jak piszecie. Tylko jedno mnie nurtuje no bo kompresja ucieka i w żaden sposób nie jest to zauważalne po pracy silnika? Dynamika jest jak była, odpala jak odpalał od strzału, chodzi równo...dziwne to dla mnie.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Q_mac » pn lut 04, 2013 00:13

Może niewiele uciekać, w końcu uszczelni się sadzą, ale to wszystko prowadzi do większych problemów. U mnie wtrysk wykręcił się normalnie, przestrzegaj zasad których udzielił Ci Michał_1977, nie używaj nadmiernej siły i będzie dobrze :bigok:



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Golf II TD bąble dookoła wtryskiwaczy

Post autor: Jaworess » pn lut 04, 2013 01:08

Kurcze może coś być na rzeczy z tą uciekającą kompresją bo wczoraj odpalił normalnie ale za to przez nie wiem jakieś pół km jak jechałem to silnik przerywał/szarpał...kurde w piątek pochwaliłem że jest ok a od soboty poszarpywanie na zimnym :-( Później już wszystko normalnie, odpala też normalnie, 2 sek pochodzi krzywo najwyżej... :banghead: Czyli pewnie wykręcanie wtrychów i wymiana podkładek mnie nie ominie jak pisał Michał_1977

Sprawdziłem dzisiaj, zapierniczają bąbelki, czyli kompresja ucieka :banghead: Spróbować dokręcić czy wymieniać podkładki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości