Strona 1 z 2

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: ndz gru 09, 2012 22:46
autor: mteszl
Witam,
chciałbym poprosić o Waszą radę co robić. Blokują mi się kierownice w turbo na 4, 5 biegu przy ok 2800 obr. Chcę ten problem definitywnie wyeliminować. Naczytałem się, że czyszczenie zazwyczaj pomaga na jakiś krótki czas i potem trzeba znowu czyścić. Chodzi mi po głowie pomysł kupienia używanego turbo np od ASZ V ARL (jakie jest Wasze doświadczenie czy problem zapiekania występuje rzadziej) tylko nie wiem gdzie, żeby nie w walić się w kolejne turbo z tym samym problemem, może znacie jakieś pewne źródło (nie koniecznie sklep z nówkami).
Z góry dzięki

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: ndz gru 09, 2012 23:59
autor: Adamm
wyczyscic porzadnie i nie jezdzic po emerycku

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 00:10
autor: mteszl
Sam się na tym nie kumam. Jestem z podlasia masz jakiś dobry adres?? Jakie to kwoty??

Re: Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 00:11
autor: Zimny Chirurg
Adamm pisze:wyczyscic porzadnie i nie jezdzic po emerycku
Styl emerycki nie ma nic do tego.
Juz Ci mówie co sprawdz. Po 1 wymien lub wytnil katalizator. Oczywiście wymien na nowy. Lepiej wytnij. Po 2 sprawdz czy nie jeją wtryski. Jak to zrobisz i wszystko bedzie sprawne to będzie ok na 100%.
Dla przykładu u mnie było podobnie. Po wycieciu katalizatora od 3 lat zapomniałem ze mam turbo. Niekiedy w zime pół roku smigam jak emeryt bo mam taki kaprys i geometria chodzi ze małym palcem ją przestawiam jak mie sie podoba.

Pozdro

ZC

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 00:14
autor: mteszl
Wtryski raczej nie leją korekcje na vagu są 0,2 - 0,3. Z katalizatorem to pomyślę, ale najpierw trzeba zrobić turbo.

Re: Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 00:16
autor: Zimny Chirurg
mteszl pisze:Wtryski raczej nie leją korekcje na vagu są 0,2 - 0,3. Z katalizatorem to pomyślę, ale najpierw trzeba zrobić turbo.

Zrób turbo i od razu wywal kata. I zapomnisz o turbinie.

Pozdro

ZC

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 00:44
autor: mteszl
A może ma ktoś na zbyciu turbawkę w dobrym stanie od asz, arl??

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: pn gru 10, 2012 21:36
autor: Haki
Zrób swoją --- z polerowaniem na lustro miejsca po którym poruszają się kierownice ... resztę dopowiedział już kolega ZC :bigok:

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: wt gru 11, 2012 00:31
autor: Jarek_NS
W Tdi ahf miałem wycięty kat i dalej zapiekała się geometria. Problemem była odma przez którą opart oleju dostawały się do dolotu. Założyłem oil catch tank i przez następne 80 tkm był spokój.

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: wt gru 11, 2012 14:29
autor: Detektor
Jarek_NS pisze:Problemem była odma przez którą opart oleju dostawały się do dolotu. Założyłem oil catch tank i przez następne 80 tkm był spokój
Nie widzę związku kolego, przecież geometria w turbinie to strona gorąca.

Wycięcie katalizatora napewno ma wpływ na geometrię.

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: śr gru 12, 2012 16:56
autor: mteszl
Haki radzisz, żebym zrobił swoją bo? Duża jest różnica pomiędzy G1749V a G1749VA ?

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: śr gru 12, 2012 19:37
autor: Detektor
mteszl, zrób swoją jeżeli jest jeszcze zdrowa i nie ma luzów. Zamiana na tą od ASZ czy ARL będzie miała tylko
sens jeżeli zamierzasz wgrać mu wirusa, w innym przypadku mija się to z celem. Nie ma różnicy czy będziesz miał
swoje turbo czy inne (większe) ponieważ w każdej jednej może się zapiec geometria bez różnicy od jakiego silnika
jest dana turbina bo każda jest tak samo podatna na tego typu historie.
mteszl pisze:Duża jest różnica pomiędzy G1749V a G1749VA ?
o co pytasz dokładnie ? 1749VA jest odrazu z kolektorem jako jeden element a u Ciebie o ile dobrze pamiętam
turbina jest osobno przykręcana do kolektora.

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: śr gru 12, 2012 23:02
autor: mteszl
Wirusa już mam, na swoim turbo ciśnienie mam podniesione o 0,2 bara, robiłem wirusa w Tykocinie u Zapstrzała. Pytanie o różnice pomiędzy turbinami dotyczy konstrukcji (czym właściwie po za mocowaniem kolektora się różnią), trwałości, odporności na podniesione ciśnienie. Mam w planach wrzucenie wtrysków 205 celuje w jakieś 130 kucy więcje nie chce, nie chcę inwestować w nowe chłodzenie do turba.

Co radzicie, zapieczone kierownice ALH

: czw gru 13, 2012 02:18
autor: Adamm
roznia sie podlaczeniami wezy

do 130 koni starczy Ci ori turbo