Strona 1 z 4

Podnoszenie ciśnienia MBC

: sob maja 20, 2006 12:28
autor: szerszeniak
kupilem sobie wczoraj zaworek manual bost control zapłaciłem 60zł to ten sam co na allegro tylko jak sie wejdzie na strone properfekt to jest 5zl taniej podłancza sie go bardzo prosto 40min i gotowe a potem mozna sobie juz regulować do woli samo zalorzenie podnosi ciśnienie w moim przypadku o 0.15bar. pierwsze spostrzezenia z jazdy auto o wiele chetniej przyśpiesza w niskich i średnich obrotach nawet bez zwiekszania dawki. turbina głosmniej sie odzywa i chetniej wchodzi na obroty.

[ Dodano: 20 Maj 2006 12:30 ]
na tej stronce jest jeszcze tanszy zaworek ale tamten to ponoc kibel i dzieła inaczej niz ten który kupilem

: sob maja 20, 2006 13:34
autor: zaprzal
link nie dziala, a zaworek od dawna polecany. Cos podobnego mozna wykonac we wlasnym zakresie jesli sie ma checi i mozliwosci. Zwykly zaworek kulkowy: metalowa kulka przytrzymywana sprezynka, otwiera sie calkowicie dopiero po ustawieniu konkretnego cisnienia, w przeciwnym wypadku jest calowicie zamkniety.

[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 1:36 pm ]
szerszeniak, teraz zwieksz dawke to dopiero zauwazysz roznice :) napewno napiszesz jeszcze raz zadowolony na forum :)

: sob maja 20, 2006 15:40
autor: Rapix
Mój passat tez na tym smiga i jest ok ale u mnie sa problemy z regulacja... ale narazie tak smigam 1,2 bara i jest ok ;)
Tylko na mojej pompie jest tak ze auto zaczyna kopcic na srednich obrotach jak da sie w palnik a na wyszych juz przestaje gdy turbo ładnie ładuje... ale wydaje mi sie ze u mnie jest to wina pompy....

: sob maja 20, 2006 16:57
autor: Corvax
Rapix pisze:Tylko na mojej pompie jest tak ze auto zaczyna kopcic na srednich obrotach jak da sie w palnik a na wyszych juz przestaje gdy turbo ładnie ładuje... ale wydaje mi sie ze u mnie jest to wina pompy....
dlaczego pompy - za duza dawka - u mnie kopci na niskich zanim turbo nadmucha

: sob maja 20, 2006 17:01
autor: szerszeniak
Corvax, jak ustalic czy dawka jest dobrze ustawiona?

: sob maja 20, 2006 17:29
autor: Corvax
w tdi to nie problem ale w zwykłym kiblu to trzeba by albo dorwać dokumentacje, albo doświadczalnie wyposrodkowac - tak zeby nie kopcił zbytnio na niskich obrotach i miał moc na wysokich. W tdi bez ruszania softu można zmienić tylko dawke na wolnych obrotach - co w konsekwencji przekłada sie na maksymalną dawkę pod obciazeniem jaka jest zapisana w sofcie. Bez ingerencji w soft korekcja dawki jest ograniczona i powoduje własnie takie kwiatki jak u mnie - auto zyskało niutonów ale stracilo na mocy maksymalnej - bez wirusa sie tego nie obejdzie - bardzo to nie przeszkadza bo do 140 rozpedza sie bezproblemowo.

Skoro podnisłeś cisnienie doladowania to teraz trzeba dygnac dawką - zrób to stopniowo - po każdym dygnieciu próba i obserwój czy kopci i kiedy. Dodatkowo pomocny byłby wskaźnik ciśnienia doładowania.

: sob maja 20, 2006 17:42
autor: zaprzal
szerszeniak, nie powinien kopcic gdy masz pelne doladowanie, zanim pojawi sie doladowanie moze zakopcic, jest to wrecz naturalne.

Chodzi tu o EGT. Temperatura spalin zwieksza sie gdy spala sie wiecej paliwa. Wiecej paliwa mozemy zapodac gdy ustawimy wieksze cisnienie. Bez zamontowania wskaznika EGT (koszt od 500zl w gore) nikt jednoznacznie nie okresli czy taka dawka jest calkowicie bezpieczna. Mozna sie kierowac dymieniem, ale na vwdiesel.net byly podawane przypadki gdy auto praktycznie nie dymilo a mimo to EGT byl niebezpiecznie wysoki...

Rapix, wydaje mi sie, ze jest u Ciebie ok, ale tu wlasnie widac zalete pompy z gruszka... Ustawiasz w miare rozsadna dawke paliwa na niskich i srednich obrotach, a wzbogaca sie ona gdy pojawia sie cisnienie...

: sob maja 20, 2006 23:27
autor: szerszeniak
a co bedzie jesli dawka bedzie za mała moze to doprowadzic do jakichś uszkodzeń. na razie dawki nie ruszam niewiem czy poprzednio nie była za wielka troche kopcuł i grzal sie nawet po krótkim sprincie teraz tak nie jest przynajmniej tak mi sie wydaje jeszcze musze pojeździć

: ndz maja 21, 2006 00:09
autor: zaprzal
szerszeniak, w dieslu nie ma czegos takiego jak w benzynie czyli za uboga mieszanka. jak jest mala dawka to jezdzi wolniej, pracuje chlodniej, mniej pali ale niekoniecznie

: ndz maja 21, 2006 15:27
autor: souler
dobra a jak i gdzie to sie wpina?

: ndz maja 21, 2006 15:34
autor: zaprzal
SouleR, na przewodzik ktory doprowadza cisnienie do zaworka otwierajacego wastegate. Ale to wszystko zalezy jaka masz turbine bo w niektorych sie nie da zalozyc. Jak sie da to 5 minut roboty, zdejmujesz waz dolotowy turbiny i wszystko masz na wierzchu

: ndz maja 21, 2006 17:28
autor: tidit
mam silnik 1.6 td JR możecie powiedzieć czy założenie MBC dałoby jakiś pozytywny efekt dla dynamiki mojego grata? Jak ma się zużycie paliwa po tej modyfikacji i czy trzeba zwuiekszać dopływ paliwa aby usprawnic dynamike auta ?

: ndz maja 21, 2006 17:39
autor: szerszeniak
SouleR, wejdź na stronke która podałem i w dziele techniczne jest opisane
tidit, daj mail to podrzuce ci fotki na co musisz spojrzec przy turbinie zeby móc załozyc ja dawki nie ruszałem i jeździ o wiele lepiej przynajmniej jeśli chodzi o dół silnika a na tym właśnie mi zalerzało zadko kręce po obrotach. a teraz mam naprawde dobrą dynamike w średnich obrotach i o to mi chodziło :bigok:

: ndz maja 21, 2006 18:16
autor: zaprzal
tidit, zeby poczuc znaczna roznice wypadaloby podniesc dawke paliwa, jesli wszystko pojdzie ok to spalanie nawet spadnie. zanim jednak zainwestujesz w mbc, sprawdz czy Twoj seryjny zawor dziala ok bo niektore mialy regulacje, sprawdz jaka masz turbine i przyda sie wskaznik cisnienia doladowania. Poza tym http://forum.vwgolf.pl/search.php