cooling system

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bravo971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 07, 2012 19:49
Lokalizacja: Gostyń

cooling system

Post autor: bravo971 » pn gru 03, 2012 19:20

Witam forumowicze od jakiegos miesiaca jak nad ranem jest minusowa temperatura pojawia mia sie komunikat stop cooling system service manual co to oznacza dodam ze po 10 minutach ten komunikat znika golf 4 1,9 tdi 115km



Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

cooling system pomocy

Post autor: Masac81 » pn gru 03, 2012 19:54

A jaki masz poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?Być może jest zbyt niski poziom i stąd ten komunikat,a jak silnik chwile popracuje płyn pod wpływem temperatury zwiększy objętość i komunikat znika.



mateo1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw paź 30, 2008 12:43
Lokalizacja: pomorskie

cooling system pomocy

Post autor: mateo1988 » pn gru 03, 2012 20:21

Jeżeli nie masz zbyt mało płynu to przeczyść czujnik w zbiorniku wyrównawczym (2 druciki w środku) śrubokrętem i problem zniknie :bigok:



bravo971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 07, 2012 19:49
Lokalizacja: Gostyń

cooling system pomocy

Post autor: bravo971 » wt gru 04, 2012 18:37

dzieki panowie wlasnie biore sie do roboty dam znac jak mi poszlo



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

cooling system pomocy

Post autor: Qto » wt gru 04, 2012 19:07

Masac81 pisze:może jest zbyt niski poziom
dokładnie...dolej 100ml płynu. Co roku (co zimę) pojawiają się takie same problemy na forum



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

cooling system pomocy

Post autor: mkmck » sob gru 08, 2012 20:45

Podepnę się pod temat. Dziś rano, przy -7*C, zapaliłem samochód normalnie, jak zawsze, bez problemu. Ale po kilku sekundach zaczął piszczeć, na zegarach zaświeciła się kontrolka temperatury, a na wyświetlaczu wielkie STOP i jakieś komunikaty w obcym języku. Myślałem, że może zamarzł płyn chłodniczy (?) ale w zbiorniczku pod maską był płynny, a jego poziom w normie. Macie doświadczenia jakieś, co to może być? Mógł płyn zamarznąć gdzieś w przewodach albo w chłodnicy? Ja jak debil zupełnie zapomniałem sprawdzić przed zimą, jaki mam płyn (to mój pierwszy samochód, mam go od lata).

Tak przy okazji jeszcze zapytam, czy można zmienić język komunikatów przez kabelek? Samochód jest z Belgii, a komunikaty chyba po niemiecku (no chyba, że belgijski jest tak podobny do Niemieckiego)


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

cooling system pomocy

Post autor: Masac81 » sob gru 08, 2012 23:12

Przy następnym pojawieniu się komunikatu postaraj się cokolwiek z niego zapamiętać,bo ciężko powiedzieć co autku ''dolega".Jesli nie masz zalanej czystej wody do układu,to nie ma opcji,żeby płyn złapało przy -7*C.Są takie przyrządy do mierzenia temp.zamarzalności płynu.Najlepiej podjechać do zakładu,który zajmuje się wymianami płynów eksploatacyjnych i poprosić o zmierzenie.Wtedy będziesz miał jasność czy płyn jest ok czy nadaje się do wymiany.



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

cooling system pomocy

Post autor: mkmck » ndz gru 09, 2012 13:40

Nagrałem film. " onclick="window.open(this.href);return false;
Tłumacz google mówi "Sprawdź płyn chłodzący/instrukcje operacyjne". W zbiorniczku wyrównanwczyn płyn wciąż w stanie ciekłym...
Jak widać nawet nie trzeba go odpalać, a miał dziś problemy z odpaleniem, tzn. zakręcił z 10x zanim odpalił. Świece grzałem ze trzy razy


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: cooling system pomocy

Post autor: mkmck » ndz gru 09, 2012 18:30

Sorry, że jeden pod drugim, ale małe tu zainteresowanie :P rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział, że to może być czujnik temperatury przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego i ze jest to jego przypadłość. Jest to możliwe? Ogólnie próbowałem podgrzać komorę silnika farelką i nawet ruszyła wskazówka temperatury, ale komunikat nadal się pojawiał.

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

cooling system pomocy

Post autor: Masac81 » ndz gru 09, 2012 18:39

Najlepszym rozwiązaniem jest podpięcie autka pod komputer i zdiagnozowanie problemu.Wtedy będzie wiadomo co mu dolega z tym czujnikiem.Natomiast odnośnie ciężkiego odpalania auta sprawdziłbym w pierwszej kolejności świece żarowe czy nie są spalone.A poza tym postów o tematyce "diesel+zima"jest sporo na naszym forum.Proszę bardzo i miłej lektury http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=67570" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=476429" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

cooling system pomocy

Post autor: Qto » ndz gru 09, 2012 20:44

mkmck pisze:czujnik temperatury przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego
tam nie ma czujnika temperatury...próbowałeś dolać trochę płynu ?



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

cooling system

Post autor: mkmck » ndz gru 09, 2012 23:19

Może źle zrozumiałem odnośnie czujnika :P

No właśnie znalazłem ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... g#p5877945" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam nadzieję, że to wystarczy. Przed chwilą po raz pierwszy używałem VAGa. Rozumiem, że trzeba zrobić skanowanie 01-engine, tak? Cała reszta jakoś nie chce współpracować. W każdym razie VAG nie wykrył żadnych błędów na zapłonie i na włączonym silniku (nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie). Poza tym popróbowałem go poodpalać, no i za trzecim razem komunikat już się nie wyświetlił.
Masac81 pisze:Natomiast odnośnie ciężkiego odpalania auta sprawdziłbym w pierwszej kolejności świece żarowe czy nie są spalone.
Spoko, też przyszło mi to do głowy. Jak teraz próbowałem odpalić, to za pierwszym razem pojęczał z 5 razy i odpalił (trochę go potelepało :P). Za drugim i trzecim razem zapalił z dotyku.


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

cooling system

Post autor: mkmck » wt gru 11, 2012 21:39

Byłem dziś u mechanika. Wymienił zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Stwierdził, że poziom jak i sam płyn jest OK. Podobno czujnik poziomu siada i to jest problem. Po wymianie wszystko jest ok.
Znowu piszę jeden pod drugim :P Ale jakby ktoś miał kiedyś taki problem, to proponuję zacząć poszukiwania od tego.

No i wymienione 4 świece. Moje były już zjarane :P Pozdrawiam ;)


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

cooling system

Post autor: Masac81 » śr gru 12, 2012 10:18

mkmck pisze:No i wymienione 4 świece. Moje były już zjarane :P Pozdrawiam ;)
Czyli miałem racje :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości