Strona 1 z 1
Napięcie czujnika RSW AFN
: śr lis 21, 2012 21:28
autor: StefanTG
Witam, jako że cieknie mi pompa wtryskowa pod nastawnikiem, postanowiłem zgodnie z instrukcja
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741" onclick="window.open(this.href);return false; wymienić uszczelkę. Przed wszystkim podłączyłem VCDS'a , sprawdziłem napięcie czujnika RSW na zimnym silniku - blok 001 , 3 wartość - pokazało 0,640- 0,660 V. Według "internetu" napięcie powinno być stałe i wynosić 0,740 V. Co wy na to ??
Napięcie czujnika RSW AFN
: śr lis 21, 2012 23:45
autor: rafalski.1979
to ustaw na 740 i będzie książkowo
Napięcie czujnika RSW AFN
: śr lis 21, 2012 23:50
autor: michszym11970
Powinno być ok. 0,740 V, żeby to ustawić, musisz zdjąć pokrywkę nastawnika.
Napięcie czujnika RSW AFN
: sob lis 24, 2012 00:54
autor: munior
michszym11970 pisze:Powinno być ok. 0,740 V, żeby to ustawić, musisz zdjąć pokrywkę nastawnika.
Nie wydaje mi się żeby dał radę to ustawić ściagając tylko pokrywę
żeby zerwać palec ze stożka ,trzeba złapać czymś dolną część ,czyli nastawnik trzeba ściągnąć ...siłowanie się z" palcem "na stożku w inny sposób ,może się żle skończyć ...Dla "palca" oczywiście ,bo można go ułamać
no i trzeba pamietać o zmianie wartości po założeniu dekielka ...Jak ma 0,660 -0,680 to ja bym nie ruszał ...różnicy po zmianie na 0,740 praktycznie nie odczuje
Napięcie czujnika RSW AFN
: sob lis 24, 2012 08:09
autor: michszym11970
munior pisze:Nie wydaje mi się żeby dał radę to ustawić ściagając tylko pokrywę
Kolega
StefanTG, wymienia uszczelkę pod nastawnikiem, więc to oczywiste, że musi go wyjąć.
munior pisze:no i trzeba pamietać o zmianie wartości po założeniu dekielka
Tu się zgadzam, pomiar najlepiej robić na zamkniętej pokrywce.
Napięcie czujnika RSW AFN
: sob lis 24, 2012 19:53
autor: StefanTG
koniec, końców uszczelkę wymieniłem, wydaje mi się że w magiczny pierścień udało się trafić - napięcie było takie samo jak przed wymianą, czyli chyba żadnych oporów ma wałek nie ma.
Napięcie zmieniłem na 0,740V, odkręciłem tą małą śrubkę , przesunąłem potencjometr w prawo do końca zakresu - puścił , później ustawiłem na 0,720V i po założeniu pokrywy zrobiło się 0,740 - czasem pokazało 0,760 , ale głownie 740.
Po wymianie uszczelki chyba zmieniła mi się dawka paliwa, ponieważ wyjeżdżając z garażu na wstecznym, lekko pod górkę musiałem dawać sporo gazu bo auto przygasało... niestety nie udało mi się ustalić jaka była oryginalnie, bo nie umiałem dogrzać auta, na vagu cały czas pokazywało 70 stopni , max 72 i takie wahania , czyli termostat do wymiany...