1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

Post autor: motomysz9 » wt lis 20, 2012 21:28

Witam jak w temacie mam mały problem ze swoim bolidem. Otóż twardy pedał hamulca sprawdzałem na dwóch autkach moim golfie i vectrze DTI rodziców. Problem wygląda następująco gdy wcisne kilkakrotnie pedął hamulca w golfinie na postoju przy odpalonym robi się twardy i mięknie dopiero jak przejade jakiś odcinek a w vectrze po kilku sek na postoju... Do tego zdarzylo mi sie że przy hamowaniu gwałtownym (trzykrotnym w krótkim odstepie czasu) podczas trzeciego hamowania zrobił się twardy , tak jakby wspomaganie uciekło i dopiero po kilkunastu metrach znów zaczęło wszystko hulać. Do trego zauważyłem dziś gdy zahamowałem i potem zacząłem ruszać z pod swiateł ze golf lepiej się zbiera niż zazwyczaj, az opony zapiszczały :kac: tak jakby coś w układzie servo-vacum miało wpływ i na doładowanie i na te moje nieszczęsne twarde hamulce niekiedy. Wiadomo że człowiek chce bezpiecznie jeździć dlatego czas najwyższy usunąć tą usterkę..

Macie jakieś pomyśły ? Czy może być winny wąż pomiedzy Vacum a servem z tym "grzybkiem"?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

Post autor: italiano_83 » wt lis 20, 2012 21:55

Szczelność układu to pierwsze co powinieneś sprawdzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

Post autor: michszym11970 » wt lis 20, 2012 23:44

Jak kolega wyżej napisał, nieszczelność w układzie podciśnienia, albo pompa vacum pada. Sterowanie doładowaniem turbo i wspomaganie hamulców zasila to samo podciśnienie.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

Post autor: motomysz9 » sob lis 24, 2012 14:37

No wiem mniej wiecej jak to działa. Dzisiaj szukałem usterki i nie znalazłem wszędzie wszystko wydaję się być szczelne. Jak odpale golfika na postoju wcisne 3x hamulec to jest twardy jak skała, dopiero jak przejade jakiś odcinek to robi sie miekki i idzie hamować. Wracajac do wcisniecia pedalu 3x , robi sie twardy po tym wylaczylem auto i sciagnalem ten krociec od serva a tam jak ze sprezarki , czy tak ma być ??
Natomiast gdy auto jest odpalone i przykladam palca do krocca to go mocno zasysa na jalowym...

Dodam że gdy wcisne pedał na max to auto sie slabo zbiera od dolu i w przedziale powyzej 2tys obrotów co jakis czas szybciej przyspiesz doslownie 200obr jakby turbo ladowalo mocniej ,potem znów slabo..
Normalnie rece opadają... :grrr:



arwam

1.9 AFN twardy hamulec, lag turbo

Post autor: arwam » ndz lis 25, 2012 20:13

spróbuj odpiąć od serva przewód i go zaślep , a potem zobacz czy nadal turbo będzie sie gorzej wkręcać, czasem tak się dzieje jajk servo padnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 130 gości