Strona 1 z 2
Wieczorem lepsze przyspieszenie i cichsza praca silnika MK3
: czw maja 18, 2006 00:16
autor: NiCom
Witam,
Niektorym moze wydac sie dziwne (lub glupie) pytanie ale nie tylko ja zauwazylem, ze jezdzac autem wieczorem samochod ma lepsze przyspieszenie a przede wszystkim silnik ciszej pracuje. Co moze miec wplyw na takie zachowanie. Kolega podpowiada ze moze wilgotnosc powietrza, choc w dzien gdy pada deszcz nie zauwazylem zeby silnik pracowal ciszej lub zeby auto mialo lepszego kopa.
Czy u Was jest podobnie??
: czw maja 18, 2006 08:06
autor: yoka2005
Wieczorkiem jest chłodniejsze i mniej wilgotne powietrze i co za tym idzie lepsze spalanie
: czw maja 18, 2006 09:02
autor: ryba_71
Oczywiście chodzi o zawartość tlenu w jednostce obiętości pobranej przez silnik do spalania (cieplejsze powietrze jest rzadsze, lżejsze - zjawisko balonów na ciepłe powietrze)
: czw maja 18, 2006 09:24
autor: daszczyk
co do bardziej cichej pracy to nie zwróciłem uwagi czy u mnie tak jest ??!! ale jeśli chodzi o przyśpieche to wydaje mi sie że jest taka sama, tylko odczucie jest inne. Chodzi o ludzkie (oko) wzrok, masz zawężone pole widzenia przez otaczajacą ciemność i mózg tak to oddbiera że szybciej się zbiera. Podobny efekt jest na wąskiej drodze jak jedziesz to tez ma lepsza przyspiechę ( pozornie) niż na autostradzie
)
pozdrawiam
: czw maja 18, 2006 10:12
autor: cowboy
daszczyk pisze:co do bardziej cichej pracy to nie zwróciłem uwagi czy u mnie tak jest ??!! ale jeśli chodzi o przyśpieche to wydaje mi sie że jest taka sama, tylko odczucie jest inne. Chodzi o ludzkie (oko) wzrok, masz zawężone pole widzenia przez otaczajacą ciemność i mózg tak to oddbiera że szybciej się zbiera. Podobny efekt jest na wąskiej drodze jak jedziesz to tez ma lepsza przyspiechę ( pozornie) niż na autostradzie
)
pozdrawiam
też jestem za tą wersją, różnica czy +18 czy +10 (dzień, wieczór) nie jest tak duza by była odczuwalana...
różnica +18 a -15 to tak ... u mnie o 0,5 sek do 100 km/h
: czw maja 18, 2006 11:52
autor: dziechu
Ja sie wcale nie dziwie, ja tez wieczorkiem znacznie lepiej chodze niz rano. Widac golfik ma wieczorem lepsze samopoczucie. Rano moze jakies stany depresyjne. Polecam 1 tabletke Prozacu, raz dziennie do baku;)
: czw maja 18, 2006 12:52
autor: Corvax
ryba_71 pisze:Oczywiście chodzi o zawartość tlenu w jednostce obiętości pobranej przez silnik do spalania (cieplejsze powietrze jest rzadsze, lżejsze - zjawisko balonów na ciepłe powietrze)
W wolnossącym dieslu jak najbardziej, w doładowanym niestety juz nie, co pokazuje ponizszy wykres:
co do cichszej pracy to ja też to zauważylem i moim zdaniem wiąze sie to z alastycznością zuzytych elementów amortyzujących - poduszki pod silnikiem itp - w zimnym sa one twardsze i lepiej spełniają swoją role.
: pt maja 19, 2006 11:34
autor: fryta79
kiedyś w TVN Turbo facet pokazywał Mercedesa 190 diesla któremu to do kolektora ssącego doprowadził parę wodną ze zbiorniczka umieszczonego na siedzeniu pasażera. Parę uzyskiwał dzięki wężownicy okręconej na kolektorze wydechowym stwierdził że auto mniej pali i bardziej miękko pracuje. Nocą powietrze jest bardziej wilgotne i może to jest powód cichszej pracy silnika, najlepiej zauważyć to można jadąc we mgle
oby nie za szybko
: pt maja 19, 2006 11:45
autor: cowboy
4 st C wiecej w kolektorze dolotowym to rzekomo 1 kucyk w polu zamiast pod maską...
więc zamiast np 40 stC zimą masz 60 st C latem i 5 rumaków poszło ...
tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
róznnica pomiędzy AFN i ASV w zasadzie kosmetyczna a IC da dużo więcej...
tzn autko nie spuchnie latem w korku czy przy ostrej jeździe..
z tego co wiem Aligator w Kato robi jakieś większe SMIC wchodzące bez przeróby..
ale to chyba nie ten dział..
jeżeli ktoś ma doświadczenie z tym w mk3 to poprosze na priva
cowboy@o2.pl lub w moim temacie w dziale speed - w podpisie link
: pt maja 19, 2006 14:37
autor: Corvax
cowboy pisze:
tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
Zrób próbe VAGiem w czasie jazdy - obserwój temp za IC jesli bedzie sie utrzymywac w przedziale 50-60 st to nie ma co kombinować, bo nawet na duzym FMICu ponizej 50st nie zejdziesz.
: pn maja 22, 2006 08:35
autor: cowboy
Corvax pisze:cowboy pisze:
tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
Zrób próbe VAGiem w czasie jazdy - obserwój temp za IC jesli bedzie sie utrzymywac w przedziale 50-60 st to nie ma co kombinować, bo nawet na duzym FMICu ponizej 50st nie zejdziesz.
no nie myślałem i FIMC-u tylko o większym SIMC-u
podobno można nabyć takie za 800 PLN bez przerówbek zderzaka itd.. jakbym zostawił swojego pwenie byłoby taniej
no ale fakt trzeba w upalny dzień posmigać z VAG-iem i zobaczyć jak to bedzie wyglądac...rzeczywiście masz racje przy wynikach poniżej 60 st C nie ma co sie pakować w koszty...
Zastanawiam sie jak duża jest różnic pomiędzy wtryskami AFN i ASV ?
no i pytako mam jeszcze ile dmucha max turbina w AFN - i ile można bezpiecznie zwiększyc cisnienie zakładając że turbinka przeleciała około 180 000 km?
pozdro
cowboy
: pn maja 22, 2006 11:38
autor: Corvax
Zastanawiam sie jak duża jest różnic pomiędzy wtryskami AFN i ASV ?
róznica jest we wtrysku wstepnym - wtrysk zasadniczy jest taki sam - jak masz ASV w dobrej cenie to warto - aha wtryski to jesli mówimy o sensownych przyrostach tylko nowe.
: pn maja 22, 2006 14:16
autor: cowboy
czy ktoś wie jakie ma cisnienie turbina w AFN (zmienna geometria) ?
bo znalazłem że na maxa od 1800 do 2200 mBar...czyli powyżej 2 Barów ?
coś za dużo mi się widzi - nawet wskaźniki doładowania sa do 1,5 Bara wyskalowane..