Wieczorem lepsze przyspieszenie i cichsza praca silnika MK3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wieczorem lepsze przyspieszenie i cichsza praca silnika MK3
Witam,
Niektorym moze wydac sie dziwne (lub glupie) pytanie ale nie tylko ja zauwazylem, ze jezdzac autem wieczorem samochod ma lepsze przyspieszenie a przede wszystkim silnik ciszej pracuje. Co moze miec wplyw na takie zachowanie. Kolega podpowiada ze moze wilgotnosc powietrza, choc w dzien gdy pada deszcz nie zauwazylem zeby silnik pracowal ciszej lub zeby auto mialo lepszego kopa.
Czy u Was jest podobnie??
Niektorym moze wydac sie dziwne (lub glupie) pytanie ale nie tylko ja zauwazylem, ze jezdzac autem wieczorem samochod ma lepsze przyspieszenie a przede wszystkim silnik ciszej pracuje. Co moze miec wplyw na takie zachowanie. Kolega podpowiada ze moze wilgotnosc powietrza, choc w dzien gdy pada deszcz nie zauwazylem zeby silnik pracowal ciszej lub zeby auto mialo lepszego kopa.
Czy u Was jest podobnie??
co do bardziej cichej pracy to nie zwróciłem uwagi czy u mnie tak jest ??!! ale jeśli chodzi o przyśpieche to wydaje mi sie że jest taka sama, tylko odczucie jest inne. Chodzi o ludzkie (oko) wzrok, masz zawężone pole widzenia przez otaczajacą ciemność i mózg tak to oddbiera że szybciej się zbiera. Podobny efekt jest na wąskiej drodze jak jedziesz to tez ma lepsza przyspiechę ( pozornie) niż na autostradzie )
pozdrawiam
pozdrawiam
Seba
też jestem za tą wersją, różnica czy +18 czy +10 (dzień, wieczór) nie jest tak duza by była odczuwalana...daszczyk pisze:co do bardziej cichej pracy to nie zwróciłem uwagi czy u mnie tak jest ??!! ale jeśli chodzi o przyśpieche to wydaje mi sie że jest taka sama, tylko odczucie jest inne. Chodzi o ludzkie (oko) wzrok, masz zawężone pole widzenia przez otaczajacą ciemność i mózg tak to oddbiera że szybciej się zbiera. Podobny efekt jest na wąskiej drodze jak jedziesz to tez ma lepsza przyspiechę ( pozornie) niż na autostradzie )
pozdrawiam
różnica +18 a -15 to tak ... u mnie o 0,5 sek do 100 km/h
W wolnossącym dieslu jak najbardziej, w doładowanym niestety juz nie, co pokazuje ponizszy wykres:ryba_71 pisze:Oczywiście chodzi o zawartość tlenu w jednostce obiętości pobranej przez silnik do spalania (cieplejsze powietrze jest rzadsze, lżejsze - zjawisko balonów na ciepłe powietrze)
co do cichszej pracy to ja też to zauważylem i moim zdaniem wiąze sie to z alastycznością zuzytych elementów amortyzujących - poduszki pod silnikiem itp - w zimnym sa one twardsze i lepiej spełniają swoją role.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
kiedyś w TVN Turbo facet pokazywał Mercedesa 190 diesla któremu to do kolektora ssącego doprowadził parę wodną ze zbiorniczka umieszczonego na siedzeniu pasażera. Parę uzyskiwał dzięki wężownicy okręconej na kolektorze wydechowym stwierdził że auto mniej pali i bardziej miękko pracuje. Nocą powietrze jest bardziej wilgotne i może to jest powód cichszej pracy silnika, najlepiej zauważyć to można jadąc we mgle
oby nie za szybko
oby nie za szybko
4 st C wiecej w kolektorze dolotowym to rzekomo 1 kucyk w polu zamiast pod maską...
więc zamiast np 40 stC zimą masz 60 st C latem i 5 rumaków poszło ...
tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
róznnica pomiędzy AFN i ASV w zasadzie kosmetyczna a IC da dużo więcej...
tzn autko nie spuchnie latem w korku czy przy ostrej jeździe..
z tego co wiem Aligator w Kato robi jakieś większe SMIC wchodzące bez przeróby..
ale to chyba nie ten dział..
jeżeli ktoś ma doświadczenie z tym w mk3 to poprosze na priva cowboy@o2.pl lub w moim temacie w dziale speed - w podpisie link
więc zamiast np 40 stC zimą masz 60 st C latem i 5 rumaków poszło ...
tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
róznnica pomiędzy AFN i ASV w zasadzie kosmetyczna a IC da dużo więcej...
tzn autko nie spuchnie latem w korku czy przy ostrej jeździe..
z tego co wiem Aligator w Kato robi jakieś większe SMIC wchodzące bez przeróby..
ale to chyba nie ten dział..
jeżeli ktoś ma doświadczenie z tym w mk3 to poprosze na priva cowboy@o2.pl lub w moim temacie w dziale speed - w podpisie link
Zrób próbe VAGiem w czasie jazdy - obserwój temp za IC jesli bedzie sie utrzymywac w przedziale 50-60 st to nie ma co kombinować, bo nawet na duzym FMICu ponizej 50st nie zejdziesz.cowboy pisze: tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
no nie myślałem i FIMC-u tylko o większym SIMC-u podobno można nabyć takie za 800 PLN bez przerówbek zderzaka itd.. jakbym zostawił swojego pwenie byłoby taniejCorvax pisze:Zrób próbe VAGiem w czasie jazdy - obserwój temp za IC jesli bedzie sie utrzymywac w przedziale 50-60 st to nie ma co kombinować, bo nawet na duzym FMICu ponizej 50st nie zejdziesz.cowboy pisze: tak sie zastanawiam przy okazji mojego 1 modu czy nie ważniejszy IC od wtrysków ?
no ale fakt trzeba w upalny dzień posmigać z VAG-iem i zobaczyć jak to bedzie wyglądac...rzeczywiście masz racje przy wynikach poniżej 60 st C nie ma co sie pakować w koszty...
Zastanawiam sie jak duża jest różnic pomiędzy wtryskami AFN i ASV ?
no i pytako mam jeszcze ile dmucha max turbina w AFN - i ile można bezpiecznie zwiększyc cisnienie zakładając że turbinka przeleciała około 180 000 km?
pozdro
cowboy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości