1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
: ndz lis 11, 2012 13:13
Witam
Kupiłem wprawdzie fabie 1.9 sdi z silnikiem ASY ale to chyba nie kłopot bo te silniki występują też w polo itp,
Piszę tutaj bo tracę już nadzieje na naprawę tego silnika.
Silnik pracuje na pierwszy rzut oka całkiem normalnie, ładnie przyśpiesza, równo pracuje. Mechanik tylko mówił, że nawet jak na SDI trochę za głośno i twardo.
Ale nie w tym rzecz. Wszystko zaczęło się od rutynowego sprawdzenia w warsztacie podczas wymiany oleju itp.
Po podłączeniu manometru na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku do ok. 80 – 90 ciśnienie oleju wynosi:
900 rpm - ok 2 bar,
2000 rpm – ok. 4 bar
3000 rpm – ok. 5 - 6 bar
Na innych forach jak np. na elektrodzie w temacie:
„Podczas jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (Fabia 1.9 SDI)”
www. elektroda.pl/rtvforum/ viewtopic.php?t=2212954&highlight= <-usuń spacje
Piszą niby, że takie ciśnienie to standard, mnie się wydaje, że nie. Po prostu silnik zaczyna się pocić i zaczyna wyiskać olej wszystkimi możliwymi kanalikami.
Sprawdziłem już:
- została wymieniona pompa oleju na inną
- miska olejowa nie jest wgnieciona
- odma nie jest zatkana
- silnik nie kopci, nawet na zimnym silniku rano jak się odpala nie puszcza ani grama czarnego dymu z wydechu, po przegazowaniu również
POMOCY
Kupiłem wprawdzie fabie 1.9 sdi z silnikiem ASY ale to chyba nie kłopot bo te silniki występują też w polo itp,
Piszę tutaj bo tracę już nadzieje na naprawę tego silnika.
Silnik pracuje na pierwszy rzut oka całkiem normalnie, ładnie przyśpiesza, równo pracuje. Mechanik tylko mówił, że nawet jak na SDI trochę za głośno i twardo.
Ale nie w tym rzecz. Wszystko zaczęło się od rutynowego sprawdzenia w warsztacie podczas wymiany oleju itp.
Po podłączeniu manometru na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku do ok. 80 – 90 ciśnienie oleju wynosi:
900 rpm - ok 2 bar,
2000 rpm – ok. 4 bar
3000 rpm – ok. 5 - 6 bar
Na innych forach jak np. na elektrodzie w temacie:
„Podczas jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (Fabia 1.9 SDI)”
www. elektroda.pl/rtvforum/ viewtopic.php?t=2212954&highlight= <-usuń spacje
Piszą niby, że takie ciśnienie to standard, mnie się wydaje, że nie. Po prostu silnik zaczyna się pocić i zaczyna wyiskać olej wszystkimi możliwymi kanalikami.
Sprawdziłem już:
- została wymieniona pompa oleju na inną
- miska olejowa nie jest wgnieciona
- odma nie jest zatkana
- silnik nie kopci, nawet na zimnym silniku rano jak się odpala nie puszcza ani grama czarnego dymu z wydechu, po przegazowaniu również
POMOCY