1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
Witam
Kupiłem wprawdzie fabie 1.9 sdi z silnikiem ASY ale to chyba nie kłopot bo te silniki występują też w polo itp,
Piszę tutaj bo tracę już nadzieje na naprawę tego silnika.
Silnik pracuje na pierwszy rzut oka całkiem normalnie, ładnie przyśpiesza, równo pracuje. Mechanik tylko mówił, że nawet jak na SDI trochę za głośno i twardo.
Ale nie w tym rzecz. Wszystko zaczęło się od rutynowego sprawdzenia w warsztacie podczas wymiany oleju itp.
Po podłączeniu manometru na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku do ok. 80 – 90 ciśnienie oleju wynosi:
900 rpm - ok 2 bar,
2000 rpm – ok. 4 bar
3000 rpm – ok. 5 - 6 bar
Na innych forach jak np. na elektrodzie w temacie:
„Podczas jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (Fabia 1.9 SDI)”
www. elektroda.pl/rtvforum/ viewtopic.php?t=2212954&highlight= <-usuń spacje
Piszą niby, że takie ciśnienie to standard, mnie się wydaje, że nie. Po prostu silnik zaczyna się pocić i zaczyna wyiskać olej wszystkimi możliwymi kanalikami.
Sprawdziłem już:
- została wymieniona pompa oleju na inną
- miska olejowa nie jest wgnieciona
- odma nie jest zatkana
- silnik nie kopci, nawet na zimnym silniku rano jak się odpala nie puszcza ani grama czarnego dymu z wydechu, po przegazowaniu również
POMOCY
Kupiłem wprawdzie fabie 1.9 sdi z silnikiem ASY ale to chyba nie kłopot bo te silniki występują też w polo itp,
Piszę tutaj bo tracę już nadzieje na naprawę tego silnika.
Silnik pracuje na pierwszy rzut oka całkiem normalnie, ładnie przyśpiesza, równo pracuje. Mechanik tylko mówił, że nawet jak na SDI trochę za głośno i twardo.
Ale nie w tym rzecz. Wszystko zaczęło się od rutynowego sprawdzenia w warsztacie podczas wymiany oleju itp.
Po podłączeniu manometru na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku do ok. 80 – 90 ciśnienie oleju wynosi:
900 rpm - ok 2 bar,
2000 rpm – ok. 4 bar
3000 rpm – ok. 5 - 6 bar
Na innych forach jak np. na elektrodzie w temacie:
„Podczas jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (Fabia 1.9 SDI)”
www. elektroda.pl/rtvforum/ viewtopic.php?t=2212954&highlight= <-usuń spacje
Piszą niby, że takie ciśnienie to standard, mnie się wydaje, że nie. Po prostu silnik zaczyna się pocić i zaczyna wyiskać olej wszystkimi możliwymi kanalikami.
Sprawdziłem już:
- została wymieniona pompa oleju na inną
- miska olejowa nie jest wgnieciona
- odma nie jest zatkana
- silnik nie kopci, nawet na zimnym silniku rano jak się odpala nie puszcza ani grama czarnego dymu z wydechu, po przegazowaniu również
POMOCY
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
Czyli masz na jałowym 0,2 MPa, zawór przelewowy otwiera się przy 1,2 MPa... Jaki olej, lepkość? Filtr oleju odpowiedni?
Jak dla mnie ciśnienie jest ok. Do otwarcia zaworu przelewowego czyli do 12 bar jeszcze daleko...
Jak dla mnie ciśnienie jest ok. Do otwarcia zaworu przelewowego czyli do 12 bar jeszcze daleko...
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
No niby ok, ale w salonie skody wg danych producenta powinno być niecałe 2 bary przy 2000 rpm.
Ma ktoś taki silnik, albo wie jakie te auta mają ciśnienie, może jakaś wada fabryczna albo coś ...
Jestem wdzięczny za każda odpowiedz. Pozdrawiam.
Ma ktoś taki silnik, albo wie jakie te auta mają ciśnienie, może jakaś wada fabryczna albo coś ...
Jestem wdzięczny za każda odpowiedz. Pozdrawiam.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
2 bary przy 2000 rpm to ciśnienie minimalne jakie powinno być. Powtarzam minimalne a nie wymagane jakie powinno być w zdrowym silniku. Czyli jak byś miał 2 bary przy 2000 rpm to na jałowym miałbyś 1 bar. Nie chciałbyś mieć silnika w takim stanie:)
Re: 1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
I z tego powodu wymieniałeś pompę oleju? Ciśnienie jest jak najbardziej w porządku, tu ludzie najczęściej mają odwrotny problem, czyli za niskie ciśnienie. Jeszcze jedno, wspomniałeś że ciśnienie było mierzone bezpośrednio po wymianie oleju, nic dziwnego że wysokie.
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
Przed wymianą oleju tez takie było
Fakt, lepiej, że wysokie niż za niskie, ale to wysokie ciśnienie powoduje, że wypycha ten olej np na skrzynie biegów i co jakiś czas trzeba dolać.
Może jakiś kanalik jest zatkany albo coś...
Czy spotkał się ktoś z czymś takim ??
Fakt, lepiej, że wysokie niż za niskie, ale to wysokie ciśnienie powoduje, że wypycha ten olej np na skrzynie biegów i co jakiś czas trzeba dolać.
Może jakiś kanalik jest zatkany albo coś...
Czy spotkał się ktoś z czymś takim ??
1.9 SDI ASY za wysokie cośnienie oleju
Musisz znać dokładne ciśnienie oleju czyli nie powyżej tylko dokładnie ile jest. jeśli wyrzuca olej to simering stary albo fura długo stała.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości