Strona 1 z 2
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: sob lis 10, 2012 17:14
autor: vagpumpe
Witam...Auto to golf III 1,9 TDI,pompa 12mm,wtryski 260-tki,turbo BRD,FMIC...Otóż dzisiaj gdy wracałem z trasy podczas wyprzedzania wyłączyło się turbo i pomyślałem,że notlauf,bo paliwa mam lane sporo i BRD nie dawało rady,żeby zniwelować choć trochę,ale 1,8 cały czas dmuchało...Po zgaszeniu dalej turbo nie pracuje,a na manometrze pokazuje się podciśnienie...Co to może być???Turbo ma luz poprzeczny około 1,5-2mm i wzdłużny taki mikro wyczuwalny odkąd kupiłem je w zeszłym roku...Pozdrawiam
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: ndz lis 11, 2012 16:15
autor: Michał_1977
Sprawdź wlot powietrza i filtr powietrza.
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: ndz lis 11, 2012 17:17
autor: vagpumpe
odpiąłem dolot cały i dalej nie działa turbo...
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: ndz lis 11, 2012 17:21
autor: Michał_1977
vagpumpe pisze:odpiąłem dolot cały
Cały,czy tylko z filtra do suszarki?
Myślałem jeszcze nad rozpięta rurą między suszarą,a kolektorem...
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: ndz lis 11, 2012 22:47
autor: J.B.S.
Ostatnio jak na manometrze pokazywało mi podciśnienie w tdi, zatarła sie turbina.
Zdejmij węże i zobacz czy się turbina kręci.
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: pn lis 12, 2012 12:16
autor: vagpumpe
Cały,czy tylko z filtra do suszarki?
Myślałem jeszcze nad rozpięta rurą między suszarą,a kolektorem...
znaczy się odpiąłem wydech i rure od fltra do turbo...raz się załączy turbina,a drugim razem nie...
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: pn lis 12, 2012 22:25
autor: munior
vagpumpe pisze:znaczy się odpiąłem wydech i rure od fltra do turbo...raz się załączy turbina,a drugim razem nie...

Że jak

cuda jakieś opisujesz , turbina chodzi od momentu odpalenia silnika ...i nie ma takiej opcji że się raz załącza a raz nie.A skoro masz podciśnienie w dolocie to masz jak w wolnossaku ,czyli nie masz doładowania ,więc albo gdzieś jest coś rozpięte ,dziurawe ...ewentualnie nie ma łopatek na wirniku turbiny

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: wt lis 13, 2012 12:46
autor: vagpumpe
Chodzi o to,że turbo nie pompuje tylko robi podciśnienie,a przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: wt lis 13, 2012 13:56
autor: Michał_1977
vagpumpe pisze:turbo nie pompuje tylko robi podciśnienie,a przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę
vagpumpe,a sprawdzasz to podczas jazdy,czy na postoju?
Jeżeli na postoju,to wcale dziwne,że nie pompuje,bo ciśnienie uzyskasz tylko w czasie jazdy (pod obciążeniem).
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: wt lis 13, 2012 19:44
autor: JohnyWalker
Uzyska na postoju,bo BRD na postoju potrafi trochę napompować ciśnienia...
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: wt lis 13, 2012 20:11
autor: Michał_1977
JohnyWalker pisze:BRD na postoju potrafi trochę napompować ciśnienia
Zgadza się,zwykła suszarka na WG też trochę dmuchnie,ale trzeba silnik kręcić,tak jak napisał:
vagpumpe pisze: przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę
Natomiast podczas jazdy wskaźnik powinien ruszyć się już od 1500rpm.
Re: zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: śr lis 14, 2012 00:41
autor: vagpumpe
Podczas jazdy również doładowanie pojawia się powyżej 4000RPM,lecz nie zawsze i tak samo jest na postoju...Wirnik lekko się kręci,więc nie wiem o co chodzi,a obawiam się jeździć,żeby nie narobiło się jakiś szkód...
zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: śr lis 14, 2012 07:45
autor: Michał_1977
Łopatki wirników są całe po stronie zimnej i gorącej?
Zdejmij gruszkę turbiny i spróbuj ruszyć geometrią,czy w ogóle porusza się.
Re: zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo
: ndz gru 28, 2014 20:33
autor: Ral1n
Panowie - proszę o poradę, sugestie. Auto przy pedale gazu wciśniętym i trzymanym w jednej pozycji niezależnie od biegu przy normalniej prędkości obrotowej 2000-2500 pokazuje na Auto Gauge tradycyjnie 400-500 milibarów doładowania, gdy wcisnę mocniej zaczyna wpadać w podciśnienie 300-400mbar. Już od wakacji zaobserwowałem dziwne wachnięcia turbo boosta. Myślałem, że wskaźnik przy upałach zaczął świrować. Niestety dzisiaj skakał jak szalony. Co więcej przy dodawaniu gazu i wpadnięciu w podciśnienie auto zaczyna pracować tak jakby nie było tłumika, czyli głośno jak na przelotowym tylko...
Mam podejżenie, że coś się rozszczelniło, może nawet kolektor (baran) podnosi gdzieś jedną stroną. Sam raczej tego nie sprawdzę. Auto jeździ jak SDI lub TDI 90PS ale nie łapie notlaufu.
Mogę podjechać do pierwszego lepszego gościa, czy lepiej do jakiegoś tunera w sensie - chłopaka, co jest bardziej rozgarnięty?
Dzięki.