zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: vagpumpe » sob lis 10, 2012 17:14

Witam...Auto to golf III 1,9 TDI,pompa 12mm,wtryski 260-tki,turbo BRD,FMIC...Otóż dzisiaj gdy wracałem z trasy podczas wyprzedzania wyłączyło się turbo i pomyślałem,że notlauf,bo paliwa mam lane sporo i BRD nie dawało rady,żeby zniwelować choć trochę,ale 1,8 cały czas dmuchało...Po zgaszeniu dalej turbo nie pracuje,a na manometrze pokazuje się podciśnienie...Co to może być???Turbo ma luz poprzeczny około 1,5-2mm i wzdłużny taki mikro wyczuwalny odkąd kupiłem je w zeszłym roku...Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 11, 2012 16:15

Sprawdź wlot powietrza i filtr powietrza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: vagpumpe » ndz lis 11, 2012 17:17

odpiąłem dolot cały i dalej nie działa turbo...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 11, 2012 17:21

vagpumpe pisze:odpiąłem dolot cały
Cały,czy tylko z filtra do suszarki?
Myślałem jeszcze nad rozpięta rurą między suszarą,a kolektorem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: J.B.S. » ndz lis 11, 2012 22:47

Ostatnio jak na manometrze pokazywało mi podciśnienie w tdi, zatarła sie turbina.
Zdejmij węże i zobacz czy się turbina kręci.



vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: vagpumpe » pn lis 12, 2012 12:16

Cały,czy tylko z filtra do suszarki?
Myślałem jeszcze nad rozpięta rurą między suszarą,a kolektorem...
znaczy się odpiąłem wydech i rure od fltra do turbo...raz się załączy turbina,a drugim razem nie...



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: munior » pn lis 12, 2012 22:25

vagpumpe pisze:znaczy się odpiąłem wydech i rure od fltra do turbo...raz się załączy turbina,a drugim razem nie...
:shock: Że jak :bajer: cuda jakieś opisujesz , turbina chodzi od momentu odpalenia silnika ...i nie ma takiej opcji że się raz załącza a raz nie.A skoro masz podciśnienie w dolocie to masz jak w wolnossaku ,czyli nie masz doładowania ,więc albo gdzieś jest coś rozpięte ,dziurawe ...ewentualnie nie ma łopatek na wirniku turbiny :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: vagpumpe » wt lis 13, 2012 12:46

Chodzi o to,że turbo nie pompuje tylko robi podciśnienie,a przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Michał_1977 » wt lis 13, 2012 13:56

vagpumpe pisze:turbo nie pompuje tylko robi podciśnienie,a przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę
vagpumpe,a sprawdzasz to podczas jazdy,czy na postoju?
Jeżeli na postoju,to wcale dziwne,że nie pompuje,bo ciśnienie uzyskasz tylko w czasie jazdy (pod obciążeniem).


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: JohnyWalker » wt lis 13, 2012 19:44

Uzyska na postoju,bo BRD na postoju potrafi trochę napompować ciśnienia...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Michał_1977 » wt lis 13, 2012 20:11

JohnyWalker pisze:BRD na postoju potrafi trochę napompować ciśnienia
Zgadza się,zwykła suszarka na WG też trochę dmuchnie,ale trzeba silnik kręcić,tak jak napisał:
vagpumpe pisze: przy max obrotach 4000-5000RPM zaczyna doładowywać trochę
Natomiast podczas jazdy wskaźnik powinien ruszyć się już od 1500rpm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

Re: zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: vagpumpe » śr lis 14, 2012 00:41

Podczas jazdy również doładowanie pojawia się powyżej 4000RPM,lecz nie zawsze i tak samo jest na postoju...Wirnik lekko się kręci,więc nie wiem o co chodzi,a obawiam się jeździć,żeby nie narobiło się jakiś szkód...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Michał_1977 » śr lis 14, 2012 07:45

Łopatki wirników są całe po stronie zimnej i gorącej?
Zdejmij gruszkę turbiny i spróbuj ruszyć geometrią,czy w ogóle porusza się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: zamiast doładowania jest podciśnienie w turbo

Post autor: Ral1n » ndz gru 28, 2014 20:33

Panowie - proszę o poradę, sugestie. Auto przy pedale gazu wciśniętym i trzymanym w jednej pozycji niezależnie od biegu przy normalniej prędkości obrotowej 2000-2500 pokazuje na Auto Gauge tradycyjnie 400-500 milibarów doładowania, gdy wcisnę mocniej zaczyna wpadać w podciśnienie 300-400mbar. Już od wakacji zaobserwowałem dziwne wachnięcia turbo boosta. Myślałem, że wskaźnik przy upałach zaczął świrować. Niestety dzisiaj skakał jak szalony. Co więcej przy dodawaniu gazu i wpadnięciu w podciśnienie auto zaczyna pracować tak jakby nie było tłumika, czyli głośno jak na przelotowym tylko...

Mam podejżenie, że coś się rozszczelniło, może nawet kolektor (baran) podnosi gdzieś jedną stroną. Sam raczej tego nie sprawdzę. Auto jeździ jak SDI lub TDI 90PS ale nie łapie notlaufu.

Mogę podjechać do pierwszego lepszego gościa, czy lepiej do jakiegoś tunera w sensie - chłopaka, co jest bardziej rozgarnięty?

Dzięki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości