Strona 1 z 1

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: sob paź 27, 2012 10:04
autor: edpl90
Witam,
W ubiegłym tygodniu zmusiłem się w końcu i oddałem auto pompiarzowi, bo ze względu na nieszczelność pompy wtryskowej obawiałem się odpalania w zimę. Generalnie jestem zadowolony, auto lepiej odpala i nie klepie na początku. Zauważyłem natomiast wzrost spalania. W sumie może koło 1l/100km więcej będzie. Dziwi mnie szczególnie spalanie chwilowe (na prostej drodze przy przepisowej prędkości, obrotach nieprzekraczających 1500 spalanie wynosi około 16l/100). Oczywiście wszystkie liczby podaje ze wskazań komputera pokładowego. Jest możliwe, że wymaga on korekcji? Nie sprawdzałem jeszcze spalania "standardowym" sposobem.

Dodam, że mechanik mówił, że ustawił kąt wtrysku itp. Filtr paliwa był wymieniany na wiosnę, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Co jeszcze może być winne? Jak vagiem sprawdzić czy wszystko jest ok? Z góry dzięki i proszę o wyrozumiałość

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: sob paź 27, 2012 10:22
autor: bart1337
Nie ma co patrzeć na to co komputer wskazuje. Również mam ALH i komputer pokazuje mi kosmiczne spalanie (20l/100) a w rzeczywistości jest o wiele mniej.

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: sob paź 27, 2012 10:26
autor: edpl90
Też mam nadzieję, że to kwestia kompa. Tyle, że przed regeneracją to zwykle zawyżał około 0,3l/100km... jest możliwe, że grzebanie przy pompie to rozregulowało? I jeśli się to sprawdzi... można to jakoś skorygować vagiem?

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: sob paź 27, 2012 11:10
autor: bart1337
Rzuć na to okiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176975" onclick="window.open(this.href);return false;

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: sob paź 27, 2012 14:54
autor: przemlin
A rozrząd złożył na blokadach? ustawił wałek rozrządu właściwie w stosunku do wału korbowego?
Po rozpięciu rozrządu sie takie cyrki dzieją ze auto więcej pali, bo źle rozrząd ustawiony a większość mechaników ustawia na znaki a nie na blokadach.Wpisz w szukajcie "tdi timning", kat wtrysku,"ustawienie rozrządu", tematów trochę było.

Wzrost spalania po regeneracji pompy

: ndz paź 28, 2012 14:45
autor: edpl90
O tym co robił z rozrządem nic nie wiem (jak się doedukuję to może coś wymyślę), ale właśnie sprawdziłem i grupie 000 w basic settings mam drugą wartość ok. 64...(na wyłączonym silniku 38). Zakładam, że to kąt wtrysku? Czy to może mieć wpływ na spalanie?