Strona 1 z 1

1.6 napęd pompy oleju

: śr paź 24, 2012 22:37
autor: eddth
Witam !
Zakupiłem pewien dłuższy czas temu silnik wymontowany z VW Golfa 1 1.6 D, niedawno zabraliśmy się za zamontowanie go w samochodzie i okazało się że silnik nie ma smarowania, po różnych "kombinacjach" okazało się że brakuje jednej zębatki która przekazuje napęd na pompe oleju z wałka pośredniego.
Panowie, może temat jest założony nie tu gdzie potrzeba, ale proszę, pomóżcie - szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma - nie wiem, nie mam już pomysłów gdzie i jak szukać....może podsuniecie mi jakieś pomysły?

Na załączonym screenie część ta ma nr 22
http://w983.wrzuta.pl/obraz/4XJGNLBcsCl/bez_tytulu1" onclick="window.open(this.href);return false;

1.6 napęd pompy oleju

: śr paź 24, 2012 23:29
autor: lukasz.gtd
Mam cały silnik JP na części jak jeszcze tego szukasz.

1.6 napęd pompy oleju

: czw paź 25, 2012 06:57
autor: Michał_1977
eddth pisze:szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma
I nie będzie.
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.

1.6 napęd pompy oleju

: czw paź 25, 2012 09:57
autor: lukasz.gtd
Michał_1977 pisze:I nie będzie.
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.
No właśnie też mi coś nie pasowało, ale wyszedłem z założenia, ze ETKA wie lepiej:)

1.6 napęd pompy oleju

: czw paź 25, 2012 16:37
autor: twromek
Ogólnie macie rację, jednak był taki przypadek w jedynkach, że były 1,5/1,6D, nie miały w ogóle serwa hamulcowego i wtedy miały w tym miejscu taką dziwną zębatkę.

1.6 napęd pompy oleju

: czw paź 25, 2012 19:55
autor: Michał_1977
twromek z ciekawości zerknąłem w Etkę i Autodatę.W mk1 diesle montowane były w latach 80-83.W roku 80 był silnik 1,5 CK i miał pompę podciśnienia z zębatką,tylko ta pompa inaczej wyglądała niż te co były później,a w latach 81-83 były silniki 1,6 CR i JK.Te 2 ostatnie miały pompę vacum taką jak w mk2.

1.6 napęd pompy oleju

: czw paź 25, 2012 21:47
autor: eddth
Jesli mogę spytać, bo szczerze nie mam pojęcia co dalej - co Panowie proponujecie zrobić?

PS - i jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?

1.6 napęd pompy oleju

: pt paź 26, 2012 06:52
autor: Michał_1977
eddth pisze: jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?
Skoro faktycznie nie masz vacum,to z pewnością jest zaślepka.Nr.10 na rysunku
Obrazek
Trzeba ją wyjąć i założyć vacum.

1.6 napęd pompy oleju

: pt paź 26, 2012 21:35
autor: eddth
Znalazłem pompe vacum - na szrocie panowie mówili ze to własnie do tego silnika - jednak zębatka nie chce przejśc przez otwór pod zaślepką, otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?

1.6 napęd pompy oleju

: sob paź 27, 2012 06:06
autor: Michał_1977
eddth pisze:otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?
Daj fotkę tej pompy i podaj symbol silnika.Znajdziesz go pod 3 i 4 wtryskiem na bloku.

1.6 napęd pompy oleju

: ndz paź 28, 2012 12:57
autor: edzio
Różniły się średnicą 1.9,a 1.6

1.6 napęd pompy oleju

: ndz paź 28, 2012 16:21
autor: anaba255
Etka nie kłamie, przynajmniej 1.5D CK miały taki element w wersji bez serwa, nawet mam taki silnik z ta zebatką.
W 1.5D były inne pompy waku, z membrana, pompa z 1.6D, własnie taka jak w mk2 nie bedzie pasowac, przymierzałem.
Wydaje mi sie, że mozna wymienic pompe olejową z 1.6D i wteda zakładasz waku tez pod tą pompę, ale nie sprawdzałem tej opcji.
Jeszcze inna opcja, choć juz pachnie druciarstwem, benzyny w tym miejscu miały rozdzielacz, to bliźniacze bloki, mozna spasowac własnie rozdzielacz, lub samą zębatkę z niego.