Strona 1 z 1

Po odpaleniu sieczkobrzęka kopci z bagnetu oleju itp ... ?

: pn maja 15, 2006 03:00
autor: DDR
Czy to znaczy że silnik musi sie szykowac do kapitalki,?jak zmieżyć ciśnienie,robił to ktoś? albo na czym polega pomiar ciśnienia w cylindrach...odręce korek wlewu oleju podczas pracy klekota i idą oparty jak z klusek przy niedzielnym obiedzie...

: pn maja 15, 2006 08:08
autor: tomek6
pomiaru dokonsz tylko za pomocą specjalnego manometru, jeżeli masz takie przedmuchy to raczej wymiana pierścieni Cię czeka i pare innych bzdurek, zajrzyj do filtra powietrza może on jest przyczyną , sprawdz też odpowietrzenie silnika.

: pn maja 15, 2006 17:42
autor: vw_vandal
DDR Pomiar robi się za pomocą manometru. Robisz to najlepiej jak silnik jest zimny tak zrańca. Odkrecasz 1 wtrys wkręcasz ten manometr i kręcisz rozrusznikiem (bez grzania świeć) i tak 4 (bo są cztery wtryski ;)) i już masz ciśnienie zmierzone. W dieslach spod korka oleju chucha sobie powietrze to normalne ale nie za duzo. Do kapitalki się szykujesz jak bierze dużo oleju i jest słaby (jak na 5 biegu podjeżdzasz pod górkę a autko nie może ;) i musisz zmienić na niższy bieg). Kapitalka to do wymiany uszczelki uszczelniacze, pierścienie, panewki (korbowe i glówne), hydrosztosy, zawory nieraz robota glowicy (planowanie głowicy, frezowanie gniazd zaworowych, zmiana prowadnic) i co najgorsze szlif cylindrów (robi się jak są duże wręby na cylindrach). Opisz co się dzieje z autkiem to napewno ktoś pomoże.

[ Dodano: 15 Maj 2006 17:57 ]
Jak już powietrze hula z bagnetu to silnik ma już przedmuchy, remont by się przydał. Ja bym Ci proponował na początek (jak nie masz kasy i nie ma wrebów na cylindrach i glowica git) wymienić pierścienie (ok 180 zł) panewki główne (ok 140 zł) uszczelniacze (simeringi są chyba trzy ) uszczelkę głowicy, miski olejowej i klawiatury.

: pn maja 15, 2006 19:11
autor: damian24
To taki mały remoncik. Ja tez taki planowałem a okazało sie ze głowica nieciekawa i pasowało by wymienic uzbrojenie. Ido tego jeszcze pare drobnych zeczy. Oparło sie na 1200zł :grin: . Drogo bo robiłem na lepszych częsciach bo przygotowywałem pod krecenie turbiny i pompy.Teraz wymiata jak szalony :bigok:

: pn maja 15, 2006 19:53
autor: lukas1987
damian24 u Sprawki głowicę robiłeś???? albo gdzieś indziej???? mnie to też czeka:( więc szukam jak najtańszego speca jakbyś mógł to podaj mi ile wyszedł remont samej głowicy i gdzie to robiłeś za odp z góry dziex:)

: pn maja 15, 2006 21:34
autor: damian24
Planowanie głowicy u sprawki 40 zł , koncowki wtryskow ok 40 zł szt, zawory ok 25zł szt, szklanki-prowadnice-uszczelniacze ok 300zł, mechanior wział 200 zł. Do tego uszczelki, siemeringi, olej, filtry, płyn chłodniczy. Nie wiem czy wszystko i czy ceny sie nie pozmieniały bo remoncik był robiony prawie rok temu. Wszedzie pisałem ok bo nie bardzo pamietam. Wiem tylko ze inwestycja jest dosc duza.

: pn maja 15, 2006 23:49
autor: DDR
Dziękóweczka.....teraz tylko trza silnik dorżnąć na maxa... i pogadać z kumplem z klasy na temat wsadki 1.9tdi tylko kasy narazie brak :/

: wt maja 16, 2006 03:53
autor: Krzylu
powiem ci jak go dobic jak jestes na tym etapie
odpal go na zimnym i w pedzel mu odrazu jak wystartujesz z osiedla
pozniej przeciagaj go na jakiejs prostej do konca az bedzie wył jak polonez w amoku
a pozniej go szybk zgas
tak z tydzien i bedzie po TD

zeby TDI wsadzic wydasz sporo siana ale bedzie za to przyzwoicie spalal i smigal :grin: