Strona 1 z 4
Skrzynia ASD do AAZ
: sob wrz 08, 2007 19:44
autor: pdmcyc
Mam pytanie czy nie będę miał problemów ze zmianą skrzyni z oryginalnej AAZ(nie wiem jakie jest oznaczenie jej) na skrzynie od TDI ASD. Chodzi mi gównie o wałek. no i w tej drugiej skrzyni jest licznik elektroniczny i czy będzie się dało zrobić żeby był z linki bo taki mam właśnie w passacie u siebie.
: sob wrz 08, 2007 19:54
autor: zaprzal
jesli AAZ to golf to:
sprawdz czy w AAZ masz teraz zmiane biegow na wodziki i sprzeglo na linke.. jesli tak to masz skrzynei 020 a w tdi 02A
W 02A inne jest sprzeglo, zamach, zmiana biegow na linki, wysprzeglanie hydrauliczne (ale to akurat mozna przerobic na linke - tyle, ze nie Twoja stara, ale passat b3)
jesli AAZ to passat to zmiana bez problemu bo juz masz 02A
: sob wrz 08, 2007 20:00
autor: pdmcyc
to jest w passacie b3 sprzegło hydrauliczne a wybieraki w tej i w tej są takie same chyba. Nie widziałem tej skrzyni od TDI jeszcze... I dlatego się pytam.
: sob wrz 08, 2007 20:06
autor: zaprzal
w takim wypadku bedzie pasowac plug&play
tylko nie wiem jak z tym licznikiem
: ndz wrz 09, 2007 18:09
autor: pdmcyc
Dzięki zaprzal, ale prosiłbym jeszcze kogoś z tym licznikiem czy tylko wystarczy założyć ślimak zamiast tego czujnika czy będzie trzeba przerabiac licznik.
: ndz wrz 09, 2007 20:17
autor: Kaczor
zakładasz swój ślimak w miejsce impulsatora i działa na bank , mam tak u siebie w pasztecie
: ndz wrz 09, 2007 21:03
autor: pdmcyc
Kaczor,
Aha ok wielkie dzięki
: pn lis 02, 2009 23:14
autor: arwam
zaprzal pisze:tylko nie wiem jak z tym licznikiem
zaprzal,
u mnie po przekładce z 4T na CHD licznik zaczął o jakieś 15km/h zawyżać
: wt lis 03, 2009 01:17
autor: pdmcyc
Grzegorz_K1986, A jaką masz teraz skrzynie? sprzęgło na linke czy hydrauliczne? u mnie po założeniu ASD to wszysko ok jest, licznik nie przekłamuje i wszystko ładnie chodzi.
: wt lis 03, 2009 11:13
autor: lukaszz1789
A czy przypadkiem wałek sprzegłowy w skrzyni biegów nie ma 24 zębów a w tdi 28.
Jestem prawie pewien na 100% bo sam szykuje sie do zmiany i na pewno trzeba sprzegło
: wt lis 03, 2009 12:06
autor: arwam
lukaszz1789,
po zmianie odczujesz znacznie słabsze wkręcanie się na obroty na pierwszym i drugim biegu.
powodem jest znacząco większa masa koła zamachowego.
ja już jeżdżę TDI i powiem że jest to całkowite przeciwieństwo AAZ'a którego miałem poprzednio.
AAZ jak powąchał 3000rpm to szedł jak głupi.
nie zależnie od biegu.
Na filmiku to widać choć wtedy jeździł tylko na 1,45bara.
a później już ciśnienie zostało podniesione do 1,8bara i dawkę z dymkiem nawet pod pełnym obciążeniem
: wt lis 03, 2009 14:18
autor: pdmcyc
Grzegorz_K1986, To jeżeli masz na linke sprzęgło to będziesz musiał zmienić:
1. Przerobić sprzęgło na hydrauliczne
2. koło zamachowe + sprzęgło na 28zębów
3. Linki do wybieraków
4. I prawdo podobnie jak masz licznik na linke to będzie przekłamywał