Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fryteks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 22:33
Lokalizacja: LB

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: fryteks » ndz paź 07, 2012 23:16

Witam
Posiadam passata b3 z silnikiem 1.6td ic (SB). Sprawa ma się następująco od paru dni zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Więc go dolewam ciągle. Nigdzie nie cieknie, nagrzewnica również nie cieknie. Olej mam czysty(auto pali trochę oleju, jakieś 100 ml/1000km), ale ten płyn ucieka w ilościach 200ml/100km. Jest do nie do zaakceptowania. Więc zacząłem węszyć, gdy auto postoi dwa dni przy odpaleniu zadymi konkretną chmurą. Na wolnych nie zaobserwowałem dymienia, ale przy lekkim przygazowaniu pojawia się nie wielka chmurka. W oleju nie ma śladu płynu chłodzącego, w zbiorniczku nie widzę również oleju. Co dalej, temperatura silnika na postoju waha się między środkową kreską(90*C) a tą lekko powyżej czyli jakieś 93/94*C. Jednak wiatrak się włączy i temperatura spada. Podczas jazdy nic się nie dzieje, silnik pracuje równo. Grzanie we wnętrzu mam.
W piątek jestem umówiony na sprawdzenie na zawartość spalin w zbiorniczku, oraz ciśnienia na cylindrach.
I teraz pytanie do was, moje typy to uszczelka pod głowicą lub popękany blok. Jeśli uszczelka to się cieszę bo wydam nie duże pieniądze i będę jeździć dalej. Ale jeśli blok to co w takim układzie opłaca się szukać nowego słupka, zmieniać go i tak dalej? Czy są jakieś testy które wskażą mi czy blok jest sprawny czy nie?
Prosiłbym o jakieś rady na co mam zwrócić uwagę przy ewentualnej wymianie uszczelki.
I jeszcze prośba do kolegi Michał_1977 aby dorzucił swoje 3 grosze, bo wiem że ma spore doświadczenie jeśli chodzi o ten silnik.
Pozdrawiam
Piotrek


Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: twromek » pn paź 08, 2012 17:44

100 razy prędzej popęka głowica niż blok. Ściągnij głowicę to się dowiesz. Węże puchną?



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: robert14-83 » pn paź 08, 2012 18:07

możliwe że płyn dostaje się bezpośrednio do komory spalania jednego z cylindrów i dlatego nie widać go w oleju.
Zgadzam się z kolegą powyżej szybciej pęknie głowica niż blok...



Awatar użytkownika
fryteks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 22:33
Lokalizacja: LB

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: fryteks » pn paź 08, 2012 18:30

Dopiero w piątek będę się za to zabierał bo teraz nie mam czasu. Czyli te bloki są generalnie mocne? Jeśli popękała głowica to nic złego przy nie wielkich pęknięciach. Mam nadzieję że od razu do komory spalania właśnie przedostaje mi się płyn. Węże nie są jakoś mocno "napompowane". Koniecznie trzeba oddawać głowicę do planowania?


Obrazek

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: robert14-83 » pn paź 08, 2012 19:44

każde dokręcanie zplanowanej głowicy do bloku powoduje jej"dopasowanie" do bloku czyli jej odchylenie od idealnego poziomu o mm lub części mm. Przy ponownym zrzuceniu głowicy i nie planowaniu jej może dośc do nieodpowiedniego dopasowania i jakichś nieszczelności.

Co do uciekającego płynu chłodzącego to być może pompa wody jest nieszczelna i przepuszcza płyn. Wizualnie możesz tego nie zauważyć na rozgrzanym silniku bo płyn poprostu wyparuje. Proponuje na noc podłożyć jakąś tekturę i rano sprawdzić czy czasem nic na nią nie wycieknie...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: t0mal » pn paź 08, 2012 22:33

Raczej wyciek, ale trzeba sprawdzić.
Głowica tylko jeśli go przegrzałeś.



Awatar użytkownika
fryteks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 22:33
Lokalizacja: LB

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: fryteks » pn paź 08, 2012 23:00

Nie ma opcji że to wyciek. Zero plam, nic nie ma. A silnik się nie gotuje, tak jak mówię wskazówka wyjdzie z położenia równowagi o parę stopni ale potem wentylator robi z tym porządek. Dodam również że silnik dymi lekko więc jest duże prawdopodobieństwo uszczelki pod czapką.


Obrazek

Awatar użytkownika
markus420
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw sie 26, 2010 21:10
Lokalizacja: Rzeszów

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: markus420 » wt paź 09, 2012 09:30

W moim przypadku płyn uciekał przez zbiorniczek wyrównawczy. Wpadłem na to dopiero po około miesiącu jak płyn ubywał w tempie ok 1l na 100km, przy spokojnej jeździe. Jak mu wstawiłem płyn uciekał w tempie 1l na 10km. Po za tym żadnych innych objawów. Koniec końców uszczelka do wymiany. Teraz jest wszystko ok :los2:
Spróbuj podłożyć jakiś papier pod zbiorniczek, przejedz jakiś odcinek powiedzmy na ostro i zobaczysz czy pod zbiorniczkiem jest mokro.



Awatar użytkownika
fryteks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 22:33
Lokalizacja: LB

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: fryteks » wt paź 09, 2012 10:24

A to ciekawa hipoteza. Chociaż zbiorniczek wygląda na wymieniany jakiś czas temu, nie jest mocno brudny itp. To dymienie trochę mnie naprowadza na uszczelkę. Czym może być spowodowane zachmurzenie przy porannym odpaleniu? Tak jak mówiłem potem już raczej nie kopci, ewentualnie bardzo małe i średnio widoczne obłoczki?


Obrazek

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: robert14-83 » wt paź 09, 2012 15:16

każdy samochód dymi rano-zależne też od pogody. gdy wilgotno to na bank będzie dymił



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: t0mal » wt paź 09, 2012 22:19

Jeśli to pęknięta głowica, to będzie puszczał siwego bąka przy odpalaniu.



Matthew886
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn lip 05, 2010 17:51
Lokalizacja: Kalisz

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: Matthew886 » sob paź 20, 2012 21:32

kolego mam to samo masz do wymiany uszczelkę pod głowica ale uważaj bo jak zagotujesz silnik jak będziesz dolewać wodę i będzie do wymiana nie tylko uszczelka ale i pierścienie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 21, 2012 07:34

fryteks pisze:Nie ma opcji że to wyciek. Zero plam, nic nie ma.
W takim razie po zrobionej trasie,gdy silnik trzyma temperaturę roboczą,obserwuj okolicę chłodnicy,czy nie pojawi się para.Może być jakaś na prawdę mikro nieszczelność i na postoju cieknąć nie będzie,ale gdy dostanie ciśnienia,to zaczyna się pocić i odparowuje,dlatego nie ma plam.Po skończonej jeździe,przy zgaszonym silniku,gdy ciśnienie w układzie spada,dzieje się tak samo-płyn zamienia się w parę i ulatnia się,plam nie będzie.
Musisz dokładnie obejrzeć chłodnicę,czy na radiatorze są jakieś plamy/zacieki itd.
Oczywiście nie można wykluczyć uszczelki lub samej głowicy,ale z taką robotą czeka się na sam koniec,tzn. najpierw trzeba wykluczyć wszelkie inne możliwości wycieków płynu.
Nagrzewnica w porządku? Szyby nie parują,pod nogami sucho?
fryteks pisze:To dymienie trochę mnie naprowadza na uszczelkę.
Oj,żeby Cię nie wprowadziło w ślepy zaułek.Przy niskich temperaturach porannych,biały dym to norma w każdym aucie.
fryteks pisze:I jeszcze prośba do kolegi Michał_1977 aby dorzucił swoje 3 grosze
Trochę późno,ale jestem :-) Pewnie już zrobione...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą czy popękany blok?

Post autor: Dziku VR6 » ndz paź 21, 2012 21:24

Jeśli nie ma na 100% wycieków to płyn dostaje się do komory spalania... a tym powinny być węże mocno twarde bo ciśnienie z cylindrów idzie w układ chłodzenia...


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości