Strona 1 z 2

[MK3] Dziwne trzeszczenie

: sob maja 13, 2006 16:39
autor: rapi
Witam mam pytanko ostatnio w moim golfiku zauwazylem ze przy skrecaniu kolami podczas jazdy slychac tzrzeszczenie na poczatku myslelem ze moze jakas oslona ale nie moze koncowki lub jakis tulejki siadly jak co to napiszczei

: sob maja 13, 2006 21:07
autor: damcio151
Wiatam
U mnie też coś trzeszczało ,póżniej okazało się że to przekładnia kierownicza jest do wymiany.

pozdrawiam
damcio151

: ndz maja 14, 2006 09:16
autor: vw_vandal
A to twoje autko ma wspomaganie bo jak tak to może pompka wspomagania jest luzna albo pada. Nie wiem jakie jest to trzeszczenie ale nieraz na pelnym skrecie mogo przeguby się odzywać.

: pt maja 19, 2006 22:38
autor: ck
U mnie tez coś trzeszczy jak skręcam kierownicą i napewno dźwięk dochodzi z przekładni lub kolumny kierowniczej.Czy mogę z tym tak jeździć czy już pora aby przekładnie wymienić.Oczywiście nie jest to jeszcze zdiagnozowane,co sprawdzić na przekładni czy to faktycznie ona powoli siada?Czym grozi jazda z czymś takim?

: sob maja 20, 2006 09:39
autor: vw_vandal
Miałem kilka w życiu "dwójeczek" i jeszcze nigdy nie padła mi przekladnia kierownicza. Ja bym szukał jeszcze co to może być ale jak sądzisz że to przekładnia to możesz ja wymontować przesmarować i tam jest taka śruba jeżeli możesz ją wkręcić to wkręć tą śrubą się reguluje jak ciasno ma chodzić przekładnia. Ja zawsze robię to po zimie i może nigdy tego jeszcze nie wymieniałem.

: sob maja 20, 2006 15:08
autor: ck
Dokładnie nie jestem pewien czy przekładnia czy coś w kolumnie kierowniczej nie trzeszczy.Kiedyś wymieniałem nakrętkę w kolumnie bo mi gdzieś zniknęła :( .A tak wogóle to po czym poznać,że przekładnia do wymiany jest?

: sob maja 20, 2006 15:22
autor: vw_vandal
Sprawdz w ten sposób otwórz okno złap za kierownice i gibaj i równocześnie patrz na koło jak masz luz to jak gibniesz kierą koła ruszą się z opóźnieniem (nie wiem jak to innaczej wytłumaczyć. Zobacz czy w kabinie pod kierownicą (otwór jest od spodu w tym plastiku co stacyjka) tam jest śruba na nimbus spróbuj ją dokręcić w tedy tak kierownica nie lata. Ja bym jeszcze zajechał tam gdzie robią przeglądy i gość by Ci sprawdził czy to nie drążki kierownicze albo swożnie na wahaczach albo łożysko amortyzatora (to możesz sprawdzić sam podlewaruj koła przednie i zabezpiecz klockiem potem otwórz machę i wsadz łoma pod koła i podnoś go do góry i wtedy zobaczysz jak zachowóje się łożysko).

: sob maja 20, 2006 16:48
autor: ck
Sprawdziłem tak jak mówisz i tak jeśli chodzi o śrubę o której mówisz to dało sie ja tylko troszkę dokręcic czyli była raczej dokrecona dobrze,a koła reagują na skręt prawie w tym samym czasie co kierownica,czyli test wyszedł raczej pozytywnie.Wydaje mi sie że coś jadnak trzeszczy w kolumnie.Jeszcze jedno ta śruba o której pisałeś to od czego ona jest?

: sob maja 20, 2006 17:11
autor: vw_vandal
Ta śruba dokręca ten pałąk od kiery do kolumny kierowniczej, nieraz na dziurach lubi się odkręcić sprubuj jeszcze usiąść za kierownicą i ją złap 2 rękami i do góry i na dół (tylko nie kręć) i zobacz jeśli jest dokręcona to konsola powina cała chodzić :). Jak nie to to zdemontuj przekładnie i obadaj czy to ona walnięta.

: sob maja 20, 2006 17:52
autor: maroxxx
Według mnie to przegub.., lub pół ośka

: sob maja 20, 2006 18:17
autor: ck
vw_vandal pisze:Ta śruba dokręca ten pałąk od kiery do kolumny kierowniczej, nieraz na dziurach lubi się odkręcić sprubuj jeszcze usiąść za kierownicą i ją złap 2 rękami i do góry i na dół (tylko nie kręć) i zobacz jeśli jest dokręcona to konsola powina cała chodzić :). Jak nie to to zdemontuj przekładnie i obadaj czy to ona walnięta.
Nie wiem o którą konsole cichodzi czy o ten plastik co jest przy kierownicy czy o całą deskę rozdzielczą,bo u mnie chodzi razem z tym plastikiem,to wyglada tak jakby była regulacja kierownicy(której nie mam) góra dół.Czy o to chodzi,bo ja myslałem,że to ma tak nie chodzić.Jeszcze jedno u mnie jest tak,że między deską rozdzielczą a kolumna kierowniczą jest przerwa tak ok 3 cm.Tak ma być czy nie,czy kolumna ma przylegać na styk?

: ndz maja 21, 2006 09:18
autor: vw_vandal
O wlaśnie zadnej regulacji i przerwy nie ma ten plastik ma być do kręcony do deski rozdzielczej na amen. Tu masz foty (może coś pomogą).

: wt maja 23, 2006 23:25
autor: ck
No to u mnie jest trochę większa przerwa niz na zdjęciu.Tam na kolumnie jest taki filc i on chyba ma sie stykać z deska rozdzielczą,a u mnie jest przerwa ok.2cm.

: śr maja 24, 2006 15:20
autor: vw_vandal
Dokręcaj ile wlezie jak sprowadziłem moją perłe z niemiec to też miałem taką przerwę. Nimbus trochę sily i gotowe !!!