Strona 1 z 1

Uszczelka wału korbowego

: ndz wrz 30, 2012 23:04
autor: Chester
Witam!

Mam mały problem z uszczelnieniem wału korbowego. Jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło, gdzie dodatkowo było wymieniane uszczelnienie wału. Tylko różniło się od oryginalnego tym że jest to uszczelnienie jakieś plastikowe :( co spowodowało że strasznie olej wyciekał z silnika, zostało założone jakieś używane ale oryginalne (które jest gumowe) i dalej cieknie ale mniej. Byłem w ASO ale ta "sierota" z serwisu nie potrafi mi powiedzieć jaka tam jest uszczelka czy gumowa czy plastikowa.
Dlatego zwracam się z prośbą do Was czy możecie mi pomóc jaka firma produkuję takie uszczelnienia gumowe? Najlepiej w okolicy śląska. Chyba że jest to inna przyczyna?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Pozdrawiam!

Re: Uszczelka wału korbowego

: pn paź 01, 2012 08:15
autor: tower
Możesz mieć spore bicie na wale i stąd szybkie zużycie uszczelki. Nie wiem jaki masz silnik ale np. do 1,9 1Z masz uszczelkę 068103171f oczywiście gumowa. W każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym powinni mieć ją na stanie.

Uszczelka wału korbowego

: pn paź 01, 2012 11:59
autor: Chester
Przepraszam nie napisałem
Silnik to : 1,9 TDI 90/66 (KM/KW) AGR 1J2

Ale jak mam spore bicie na wale to nowa uszczelka powinna wytrzymać chociaż tydzień a nie 1 godzinę prawda? :( czy źle to kombinuję? Dlatego chce kupić gumową uszczelkę i zobaczyć jak się zachowa po jej założeniu.

Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 08:48
autor: t0mal
Plastikowy, hmm a nie był to przypadkiem taki różowy plastik?
Nie mów, że zostawiłeś pierścień montażowy :bigok:

Jeśli chodzi Ci o uszczelniacz na wale od strony sprzęgła to są one wykonane z teflonu i z ACM. Guma się nie nadaje, bo gorzej znosi wysoką temperaturę i towarzystwo oleju.
Chester pisze:"sierota" z serwisu
:hammer:
Chester pisze:zostało założone jakieś używane ale oryginalne (które jest gumowe)
A gdzie to zakładają używane uszczelniacze, jestem ciekawy?

Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 09:43
autor: Chester
Nie mów, że zostawiłeś pierścień montażowy
pierścień zdjąłem ponieważ inaczej by się nie zacisnęło.
A gdzie to zakładają używane uszczelniacze, jestem ciekawy?
założyłem używany aby dojechać w ogóle do domu i jakoś użytkować ten samochód ponieważ można powiedzieć że z niego żyje dlatego on musi jeździć. Teraz pod samochodem są 3-5 kropli oleju jak stoi całą noc a wcześniej przy nowym uszczelniaczu olej prawie leciał ciurkiem. I tu nie mówię że kapie podczas jazdy tylko stał 2 dni i non stop był wyciek oleju a podczas jazdy to nawet nie chce sobie wyobrażać:(

Dlatego zastanawiam się aby dorobić zwykły gumowy pierścień na zamówienie czy zda to egzamin? Bo te twarde samo zaciskające się uszczelniacze są do d..y :(

Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 09:54
autor: t0mal
Nie ma mowy, guma nie uszczelni. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wał jest wytarty w miejscu przylegania uszczelniacza - czuć wtedy pod paznokciem taki rowek wyżłobiony.

Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 16:41
autor: Baryla
a wiesz o tym że ten niby plastikowy uszczelniacz musi minimum 4h być założony przed odpaleniem?

Re: Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 19:05
autor: waski1
Baryla pisze:a wiesz o tym że ten niby plastikowy uszczelniacz musi minimum 4h być założony przed odpaleniem?
Bardzo dobra uwaga i montaż na sucho bez oleju !!!

Uszczelka wału korbowego

: wt paź 02, 2012 20:45
autor: Chester
Dziękuję bardzo za zwrocenie uwagi przyznam szczerze że nie miałem pojęcia że w ten sposób się to montuję. Spytam mechanika czy tak robił a jak nie to kupię następną uszczelkę i postąpie według Waszych wskazówek.

A co sądzicie o uszczelkach w sklepie http://www.sklep.intercars.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ?