Strona 1 z 1
Uszczelka wału korbowego
: ndz wrz 30, 2012 23:04
autor: Chester
Witam!
Mam mały problem z uszczelnieniem wału korbowego. Jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło, gdzie dodatkowo było wymieniane uszczelnienie wału. Tylko różniło się od oryginalnego tym że jest to uszczelnienie jakieś plastikowe

co spowodowało że strasznie olej wyciekał z silnika, zostało założone jakieś używane ale oryginalne (które jest gumowe) i dalej cieknie ale mniej. Byłem w ASO ale ta "sierota" z serwisu nie potrafi mi powiedzieć jaka tam jest uszczelka czy gumowa czy plastikowa.
Dlatego zwracam się z prośbą do Was czy możecie mi pomóc jaka firma produkuję takie uszczelnienia gumowe? Najlepiej w okolicy śląska. Chyba że jest to inna przyczyna?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam!
Re: Uszczelka wału korbowego
: pn paź 01, 2012 08:15
autor: tower
Możesz mieć spore bicie na wale i stąd szybkie zużycie uszczelki. Nie wiem jaki masz silnik ale np. do 1,9 1Z masz uszczelkę 068103171f oczywiście gumowa. W każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym powinni mieć ją na stanie.
Uszczelka wału korbowego
: pn paź 01, 2012 11:59
autor: Chester
Przepraszam nie napisałem
Silnik to : 1,9 TDI 90/66 (KM/KW) AGR 1J2
Ale jak mam spore bicie na wale to nowa uszczelka powinna wytrzymać chociaż tydzień a nie 1 godzinę prawda?

czy źle to kombinuję? Dlatego chce kupić gumową uszczelkę i zobaczyć jak się zachowa po jej założeniu.
Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 08:48
autor: t0mal
Plastikowy, hmm a nie był to przypadkiem taki różowy plastik?
Nie mów, że zostawiłeś pierścień montażowy
Jeśli chodzi Ci o uszczelniacz na wale od strony sprzęgła to są one wykonane z teflonu i z ACM. Guma się nie nadaje, bo gorzej znosi wysoką temperaturę i towarzystwo oleju.
Chester pisze:"sierota" z serwisu
Chester pisze:zostało założone jakieś używane ale oryginalne (które jest gumowe)
A gdzie to zakładają używane uszczelniacze, jestem ciekawy?
Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 09:43
autor: Chester
Nie mów, że zostawiłeś pierścień montażowy
pierścień zdjąłem ponieważ inaczej by się nie zacisnęło.
A gdzie to zakładają używane uszczelniacze, jestem ciekawy?
założyłem używany aby dojechać w ogóle do domu i jakoś użytkować ten samochód ponieważ można powiedzieć że z niego żyje dlatego on musi jeździć. Teraz pod samochodem są 3-5 kropli oleju jak stoi całą noc a wcześniej przy nowym uszczelniaczu olej prawie leciał ciurkiem. I tu nie mówię że kapie podczas jazdy tylko stał 2 dni i non stop był wyciek oleju a podczas jazdy to nawet nie chce sobie wyobrażać:(
Dlatego zastanawiam się aby dorobić zwykły gumowy pierścień na zamówienie czy zda to egzamin? Bo te twarde samo zaciskające się uszczelniacze są do d..y

Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 09:54
autor: t0mal
Nie ma mowy, guma nie uszczelni. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że wał jest wytarty w miejscu przylegania uszczelniacza - czuć wtedy pod paznokciem taki rowek wyżłobiony.
Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 16:41
autor: Baryla
a wiesz o tym że ten niby plastikowy uszczelniacz musi minimum 4h być założony przed odpaleniem?
Re: Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 19:05
autor: waski1
Baryla pisze:a wiesz o tym że ten niby plastikowy uszczelniacz musi minimum 4h być założony przed odpaleniem?
Bardzo dobra uwaga i montaż na sucho bez oleju !!!
Uszczelka wału korbowego
: wt paź 02, 2012 20:45
autor: Chester
Dziękuję bardzo za zwrocenie uwagi przyznam szczerze że nie miałem pojęcia że w ten sposób się to montuję. Spytam mechanika czy tak robił a jak nie to kupię następną uszczelkę i postąpie według Waszych wskazówek.
A co sądzicie o uszczelkach w sklepie
http://www.sklep.intercars.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ?