Strona 1 z 1

Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: sob wrz 29, 2012 11:21
autor: damian88120
Koledzy muszę się was o coś poradzić :bajer: sprawa wygląda następująco. Gdy uruchamiam samochód np. po nocnym postoju w garażu po zapeleniu da się przez jakieś 2-3 sekundy usłyszeć delikatne cykanie, które po tym czasie ustaje i jest wogóle nie wyczówalne. Po jeździe gdy silnik się nagrzeje gdy go ponownie zapalam cykania nie ma. Dzieje się tak tylko po dłuższym postoju np. postoju w grażu. Olej jaki "leje" do mojego MK4 to Castrol 5W-40 Magnatec Diesel Pełen Syntetyk. Myślicie, że to może zależeć od oleju? Chyba, że to jest normalne w tym silniku?

Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: sob wrz 29, 2012 11:49
autor: waski1
Z opisu wygląda że to hydraulika zaworowa ci się odzywa nic groźnego skoro w momencie cichnie.

Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: ndz wrz 30, 2012 13:09
autor: damian88120
Myślicie, że zmiana z obecnego oleju Castrol 5W-40 Full syntetyk na Mobil Diesel 10W-40 półsyntetyk będzie dobra dla mojego silnika?

Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: ndz wrz 30, 2012 13:27
autor: italiano_83
Wrzuć jakieś nagranie z rozruchu to użytkownicy ocenią czy warto już odkładać pieniądze na wymianę "szklanek" czy nie.
damian88120 pisze:na Mobil Diesel 10W-40 półsyntetyk
Im rzadszy olej tym szybciej dopłynie do hydrauliki więc teoretycznie ten który masz powinien spełniać swoje zadanie, choć różnie to bywa,jedne oleje szybciej drugie wolniej wyciszają hydraulikę.

Re: Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: ndz wrz 30, 2012 14:35
autor: waski1
damian88120 pisze:Myślicie, że zmiana z obecnego oleju Castrol 5W-40 Full syntetyk na Mobil Diesel 10W-40 półsyntetyk będzie dobra dla mojego silnika?
Ja bym został przy obecnym.

Cykanie po starcie w MK4 1.9 TDI ALH

: ndz wrz 30, 2012 15:07
autor: damian88120
Dzięki chłopaki za odpowiedź :bigok: myślę, że co do wymiany szklanek to jeszcze odległy teamt w przypadku mojego silnika :bigok: wydaje mi się, że poprostu po rozruchu jak auto postoi to popychacze muszą mieć ze 2 sekundy na ustawienie luzu dlatego to specyficzne cykanie. Choć np. dziś przy starcie było prawie niesłyszalne co mnie ucieszyło.Jęśli by szklanki były walnięte to na ciepłym silniku by było słychać, a tu odpukać wszystko jest jak należy. Kiedyś słyszałem jak kumpel palił TDIka i było to samo u niego. Być może tak mają te silniki. A tak na marginiesie możliwy jest fakt, że zawór EGR może stukać?