AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qupicko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 20:19

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: qupicko » czw wrz 27, 2012 22:20

Witam,
Jeżli temat się powtarza to przepraszam ale przeszukałem forum i chyba mój przypadek nie pojawił się nigdzie.
Mam problem z moim AXR.
Od pewnego czasu zobaczyłem że po odpaleniu i gwałtownym (mocnym) przyspieszaniu silnik przerywa tak jak by mu paliwa brakowało.
Objawy pojawaiją się tylko na zimnym silniku przez pierwszy kilometr (około). Na każdym biegu, oprócz 1 biegu na którym nie wciskam.
Po chwili wszystko jest OK i auto rwie.
Wiem że to TDI i nie wolno wciskać na zimnym, ale raz się spieszyłem do pracy i zauważyłem te objawy, kolejne próby potwierdziły mnie, że coś jest nie tak.
Po odpaleniu (zimny silnik) i gazowaniu na biegu jałowym nie widać objawów.
Przy delikatnym przyspieszaniu nie ma objwów.
Filtr paliwa wymieniony, stary wyglądał na czysty.
Paliwo tylko na SHELL.
Auto sprawdzone komputerem u mechanika - brak błędów i problemów.



lechu_gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 10, 2011 22:24
Lokalizacja: Łęczna

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: lechu_gti » czw wrz 27, 2012 23:04

Na początek sprawdz Vagiem czy nie masz błędów , a później analiza logów pompek, bipy i dawki wtrysku



qupicko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 20:19

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: qupicko » pt wrz 28, 2012 22:38

Dzięki za podpowiedź...
Golf to moje pierwsze auto VW więc nie posiadam na chwilę obecną VAGa by móc cokolwiek sprawdzić. Muszę popytać kolegów czy mogą dla mnie to sprawdzić.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i wogóle czy coś da ale wtryski były sprawdzane na komputerze u mechanika (tak jak już pisałem błędów też żadnych nie było).
Dla wtrysków:
1 / 2 / 4 wartości poniżej "1"
dla 3 wartość około "1.2"
Dodam że to na silniku rozgrzanym.

Dzisiaj sprawdzałem ponownie przerywanie (ogólnie wrażenie takie, jak by PALIWA BRAKOWAŁO).
Na biegu jałowym przerwań (szarpnięć) nie ma.
Na biegu pierwszym CHYBA lekkie szarpnięcia.
Na biegu 2, 3 i 4 mocne przerwania - autem szarpie.
Zauważyłem że auto przerywa w przedziale obrotowym 1500 - 2000 (przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu).
Po przekroczeniu 2000 auto jedzie NORMALNIE.
Przy spokojnym przyspieszaniu objawów NIE MA.
W momencie ostrego przyspieszania gdy obroty nie spadająponiżej 2000 obr przy każdej zmianie biegów objawów NIE MA.
Widać problem pojawia się w trakcie mocniejszego wciśnięcia pedału gazu w przedziale 1500-2000obr.



Awatar użytkownika
OLGRAN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr paź 28, 2009 17:11
Lokalizacja: Oleśnica

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: OLGRAN » sob wrz 29, 2012 10:39

Zdejmij dekiel od zaworów, do sprawdzenia wiązka elektryczna pompowtrysków


Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: robert14-83 » sob wrz 29, 2012 16:19

gumki pod pompowtryskami :bajer:



qupicko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 20:19

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: qupicko » śr paź 10, 2012 21:28

Auto sprawdzone kompem w zeszyłym tygodniu.

Wtryski, logi, bipy itp... itd... wszystko OK - ja się nie znam, ale kolega to mega spec w VW (ponadto ma dobry sprzęt) i mówił że silnik to żyleta.
Co do podpowiedzi: WIĄZKA DO SPRAWDZENIA - podobno rekacja wtrysków na sygnał jest bardzo szybka więc wiązkę można wykluczyć.
Tak jak pisałem poprzednio 3 wtrysk daje większą dawkę paliwa - co nie koniecznie świadczy o jego zużyciu a o podawaniu większej ilości paliwa w celu kompensacji CZEGOŚ TAM (nie znam się).
Po jeździe próbnej z kompem diagnoza kolegi była taka sama jak "robert14-83". Wszystko przez gumkę na 3 pompowtrysku.

Ponieważ za jakieś 20tyś km wypada mi wymiana rozrządu zrobię to trochę szybciej.
Pojeżdżze jeszcze przez pierwsze mrozy i zobaczymy czy szarpanie będzie przeszkadzało.
Jeżeli da się jeździć to rozrząd wymienie na wiosnę (za 10tyś km), a przy okazji (zdemontowana pokrywa głowicy) wymieni się gumki na wryskach i potwierdzi wiązkę.

Dzięki za podpowiedzi, jak będę po wymianie rozrządu itp, dam znać.
Może uda się komuś coś podpowiedzieć i pomóc.
Dla przypommnienia auto przerywa TYLKO PRZY MOCNYM WCIŚNIĘCIU PREDAŁU GAZU i przyspeszaniu z niskich obrotów (przy około 2000 obr) na zimnym silniku.



lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: lokomotion » wt lis 20, 2012 15:58

A pare sekund po odpaleniu nie odczuwasz szarpania silnika na biegu jałowym jak jest zimny?
Jak można sprawdzić czy wiązka pompek jest wporządku? Cagiem idzie to sprawdzić czy do autoelektryka 3eba jechac?


vw - be inspired :D

qupicko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 20:19

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: qupicko » ndz lis 25, 2012 13:41

Witam,
Przepraszam że tek późno informuje... :)

W Golfie pojawiły się kolejne objawy:
Podczas szarpania przy opisywanych wyżej obrotach próbowałem przeciągnąć auto na wyższe obroty... i nic z tego. Zaświeciła się kontrolka ESP a auto zaczeło pracować jak na 3 gary. Pomogło zgaszenie i ponowne odpalenie.
Po podłączeniu kompa pojawiły się błędy:
(Silnik) 18074 - PD unit injector; Cylinder 1 (N240): Electrical malfunction
(ABS) 01314 - Engine control module

Na forum wyczytałem że 8 na 10 osób miały w tym przypadku problem z wiżaką PD.
Choć ja miałem całkiem inne objawy postanowiłem to sprawdzić.
Po zdjęciu pokrywy głowicy okazało się że na 1 wtrysku wiązka "wtyk" jest luźny - dało się go lekko wyjąć z wtrysku (inne trza było mocniej "wyszarpnąć").
Po dogjęciu styków i ponownym osadzeniu (styk trzyma lepiej) problem zniknął. Auto jeździ już około miesiąca po poprawie wiązki i PROBLEMU NIE MA.

LOKOMOTION:
Sprawdzenie kompem chyba nic nie daje, kolega który dobrze zna się na elektryce VW sprawdzał kompem i stwierdził że pompowtryski "odpowiadają bardzo dobrze na sygnały z wiązki" więc powiedział że jest ok.
Co prawda może tak było bo jak pisałem poprzednio: po lekkim rozgrzaniu silnika prolem z szarpanie znikał - co wskazuje że kolega mógł mieć rację a problem był.

Powodzenia wszystkim walczącym z szarpaniem... u mnie pomogło dogięcie styku wiązki PD.

Obrazek



lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: lokomotion » ndz lis 25, 2012 15:11

Dobrze wiedziec, jutro sprawdze u siebie. Mozliwe ze kiedy była pokrywa z odmą wymieniana, naruszylem jeden z wtyków.


vw - be inspired :D

Awatar użytkownika
OLGRAN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr paź 28, 2009 17:11
Lokalizacja: Oleśnica

Re: AXR szarpie (przerywa) podczas przyspieszania na zimnym

Post autor: OLGRAN » pn lis 26, 2012 10:45

OLGRAN pisze:Zdejmij dekiel od zaworów, do sprawdzenia wiązka elektryczna pompowtrysków
:smoke:


Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości