Strona 1 z 1

Dawka Paliwa

: wt wrz 25, 2012 18:40
autor: tzebrowski
Witam wszystkich.

Czy to normalne, że dawka paliwa dla tej samej temp. płynu chłodniczego (~90st) jednego dnia jest w przedziale 3.4-3.6 innego dnia jest 3.0-3.2 jeszcze innego na 2.6-2.8, a dzisiaj np: był w przedziale 2.2 - 2.4. Czy takie są objawy brudnego nastawnika, czy może jest coś nie halo ze ecu? Druga sprawa, czy to normalne, że korekcje na wtrysku sterujacym sa w granicach ~0.2 a przy kolejnym losowym pomiarze mogą mieć wartość ~0.8. Dodam, że korekcje w pozostałych wtsryskach są w miarę zawsze takie same. Proszę o wytłumaczenie tych zjawisk.

Dawka Paliwa

: śr wrz 26, 2012 19:20
autor: munior
tzebrowski pisze:Czy to normalne, że dawka paliwa dla tej samej temp. płynu chłodniczego (~90st) jednego dnia jest w przedziale 3.4-3.6 innego dnia jest 3.0-3.2 jeszcze innego na 2.6-2.8, a dzisiaj np: był w przedziale 2.2 - 2.4. Czy takie są objawy brudnego nastawnika
Tak
tzebrowski pisze:czy może jest coś nie halo ze ecu?
Bardzo mało prawdopodobne
tzebrowski pisze:Druga sprawa, czy to normalne, że korekcje na wtrysku sterujacym sa w granicach ~0.2 a przy kolejnym losowym pomiarze mogą mieć wartość ~0.8.
Powinny być podobne ,przy takiej samej temp.

Dawka Paliwa

: czw wrz 27, 2012 09:49
autor: ciachotdi
tzebrowski pisze:Czy takie są objawy brudnego nastawnika
podobno w mk4 nastawniki się nie brudzą

Dawka Paliwa

: czw wrz 27, 2012 19:25
autor: munior
ciacho840 pisze:podobno w mk4 nastawniki się nie brudzą
Jak ktoś zatankuje trefnego paliwa ,to często w krótkim czasie, pompa zaczyna "produkować "opiłki wskutek utraty gładzi podtartych elementów .Widać to od razu po zrzuceniu nastawnika ,bo jest ich pełno na magnesie ...widziałem takich sporo ,i nie ma tu reguły czy to nowsze czy starsze :chytry: Nie mówię że tak jest w tym przypadku ,ale nic prostszego żeby zrzucić nastawnik i się przekonać

Dawka Paliwa

: ndz wrz 30, 2012 17:10
autor: tzebrowski
Czy brudny nastawnik może mieć wpływ na spadki mocy?

Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 09:15
autor: munior
tzebrowski pisze:Czy brudny nastawnik może mieć wpływ na spadki mocy?
Na chwilowe spadki nie ,za to na ogólne marne jechanie i szarpanie auta,spowodowane fizycznym blokowaniem przez zanieczyszczenia osi nastawnika ,owszem :chytry:

Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 11:46
autor: tzebrowski
Z innej beczki. A co może mieć wpływ na chwilowe spadki mocy? Dla przykładu dane z logów:
- turbo dmuch 1bar
- dawka paliwa ~41mg/r
- przeplywka mierzy ~1250mg

I czuć ze auto nie jedzie :banghead: (tak jakby zaraz po uruchomieniu sterownik przeszedl w tryb awaryjny). Generalnie powinno zapier..., a jest zmulone. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Re: Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 13:26
autor: krzycho85
Może dziura w dolocie? :hmm:

Re: Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 16:38
autor: tzebrowski
krzycho85 pisze:Może dziura w dolocie? :hmm:
Raczej mało prawdopodobne, gdyż są to spadki chwilowe. Gdyby była to dziura to auto miało by problem dzień w dzień, a tak nie jest.
Dla testu jeżdżę z odłączonym sterowaniem zmiennej geometrii, i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75 , wtf.

Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 16:49
autor: italiano_83
tzebrowski pisze:Raczej mało prawdopodobne, gdyż są to spadki chwilowe. Gdyby była to dziura to auto miało by problem dzień w dzień, a tak nie jest.
Dla testu jeżdżę z odłączonym sterowaniem zmiennej geometrii, i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75 , wtf.
:bajer:
tzebrowski pisze: przeplywka mierzy ~1250mg
Taki przepływ w 90PS :blush:
tzebrowski pisze: i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75
Bo kiery w miejscu stoją :bajer:
tzebrowski pisze:Generalnie powinno zapier..., a jest zmulone. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Będziesz tak sadził kwiatkami w dziale techniczny to dostaniesz warna, temat poleci do zsypu i będzie spokój.
Logi zrób - komplet statyczne/dynamiczne/bs i umieść w dziale diagnostyka zgodnie z regulaminem tego działu !
Z kryształowej kuli nikt nie wywróży co się dzieje z tym autem...

Dawka Paliwa

: pn paź 01, 2012 18:51
autor: tzebrowski
Pytanie natury teoretycznej.

Pacjent to alh. Dawka paliwa na biegu jałowym to powiedzmy 4mg/r dla temp płynu chłodniczego 90 stopni. Przy pełnym bucie dawka odczytana z ogranicznika momentu to ~37mg/r.
Jeżeli teraz zwiększymy dawkę na biegu jałowym do 3mg/r (pukamy w nastawnik) to jak będzie się to miało do pełnego obciążenia. Czy dawka zwiększy się np: do ~38mg/r, czy może do 40mg/r (dane z palca)

Re: Dawka Paliwa

: pt paź 05, 2012 18:10
autor: tzebrowski
Nikt się nie wypowie?

Dawka Paliwa

: sob paź 06, 2012 00:20
autor: homsky
tzebrowski pisze:Pacjent to alh. Dawka paliwa na biegu jałowym to powiedzmy 4mg/r dla temp płynu chłodniczego 90 stopni. Przy pełnym bucie dawka odczytana z ogranicznika momentu to ~37mg/r.Jeżeli teraz zwiększymy dawkę na biegu jałowym do 3mg/r (pukamy w nastawnik) to jak będzie się to miało do pełnego obciążenia. Czy dawka zwiększy się np: do ~38mg/r, czy może do 40mg/r (dane z palca)

tzebrowski, ale sie naszukałem, ale znalazłem , 5 lat temu był podobny temat :helm:

poczytaj dokładnie moje wywody, zwłaszcza druga strona z wykresami :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=87331" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dawka Paliwa

: sob paź 06, 2012 11:28
autor: tzebrowski
Ok, dzięki. Temat wszystko wyjaśnia.