Strona 1 z 1

Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 20:19
autor: sebool12
Witam

W piątek odebrałem swoją pompę od pompiarza po wymianie uszczelek i przeglądu. Pompę zamontowałem, zapłon ustawiony, ale jest jeden problem. Gdy przy gazuje to długo wraca albo w ogóle do normalnych obrotów (945obr/min), wraca normalnie do okolic 1200obr i tutaj nagle zwalnia. Wcześniej tego nie było. Co może być nie tak? Przestawiony rozrząd czy co? Na kompie jeszcze przed ustawieniem zapłonu wywaliło mi błąd 00550, ale ustawiłem zapłon, błąd skasowałem, chwile się przejechałem i błędu nie wrócił.
Zamieszczam tutaj filmik pokazujący jak to wszystko wygląda w praktyce

[youtube][/youtube]


PS. To normalne, że migają mi świece jak wchodzę w mierzenie bloków (czy jakoś tak)?

Re: Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 20:50
autor: krzycho85
PS. To normalne, że migają mi świece jak wchodzę w mierzenie bloków (czy jakoś tak)?
Normalne.

Jaką masz ustawioną dawkę paliwa?

Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 20:53
autor: wronek1
nie widze dokladnie jaka tam dawka jest ale jesli 0.8 mg/r to jest to okrutna dawka i dlatego tak schodzi z obrotów , ustaw w okolice 3.0 mg/r

Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 21:08
autor: sebool12
Właśnie ta dawka paliwa to sama się zmienia, jak go odpale i nie rusze gazu to jest 1.0 .
Jeśli jednak mam zmienić dawke paliwa to jak ? Nigdy tego nie robiłem, a w kompie co najwyżej logi robiłem

Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 21:13
autor: wronek1
na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ustaw dawke w okolice 3.0 mg/r , poszukaj na forum jest opis jak to zrobic i tyle , problem zniknie.

Re: Długi powrót do wolnych obrotów

: pn wrz 17, 2012 22:07
autor: krzycho85
Ważne abyś dawkę ustawiał na gorącym silniku.
Polega to na poluzowaniu 4 śrub nastawnika i delikatnym przesunięciu go (w tym przypadku) w kierunku rozrządu. Tylko rób to delikatnie bo dziesiątki milimetra mają duże znaczenie.

Długi powrót do wolnych obrotów

: wt wrz 18, 2012 11:39
autor: twromek
Swoją drogą możesz polecić tego pompiarza, warto, żeby więcej osób zaczęło korzystać z jego usług bo widać, że serio dobry jest :helm:

Jak będziesz poprawiać dawkę to wyłącz wszystkie odbiorniki typu: światła, dmuchawa, klima.

Długi powrót do wolnych obrotów

: wt wrz 18, 2012 13:42
autor: ciachotdi
tu masz zdjęcie pompy w golfie 4 alh Obrazek

Długi powrót do wolnych obrotów

: wt wrz 18, 2012 20:21
autor: sebool12
Dzieki Panowie za pomoc :bigok:
Po ustawieniu na 2.8-3.0 wszystko śmiga jak talala :hmm:
twromek pisze:Swoją drogą możesz polecić tego pompiarza, warto, żeby więcej osób zaczęło korzystać z jego usług bo widać, że serio dobry jest :helm:

Jak będziesz poprawiać dawkę to wyłącz wszystkie odbiorniki typu: światła, dmuchawa, klima.

Jutro bede miał dokladne namiary to mogę dać :hmm: Mój ojciec pracuje z tym gościem to da mu numer i adres.

Długi powrót do wolnych obrotów

: śr wrz 19, 2012 18:05
autor: sebool12
Namiary na tego gościa, u którego robiłem pompe
606 49 50 50, Krzysiek, Bełchatów
Ogólnie facet w pompach robi od lat, w pracy na kopalni robi zawodowo pompy + mam jeszcze własny warsztat, w którym robi pompy :bajer:

Długi powrót do wolnych obrotów

: śr wrz 19, 2012 18:19
autor: waski1
sebool12 pisze:Namiary na tego gościa, u którego robiłem pompe
Ty chyba nie zatrybiłeś o co chodzi.

Re: Długi powrót do wolnych obrotów

: śr wrz 19, 2012 18:51
autor: sebool12
waski1 pisze:
sebool12 pisze:Namiary na tego gościa, u którego robiłem pompe
Ty chyba nie zatrybiłeś o co chodzi.
Szczerze nie wiem o co ci chodzi. Że źle dawkę ustawił ? Ja tam nie narzekam bo za cały serwis zapłaciłem grosze :bajer:

Re: Długi powrót do wolnych obrotów

: pt wrz 21, 2012 10:12
autor: munior
sebool12 pisze:
waski1 pisze:
sebool12 pisze:Namiary na tego gościa, u którego robiłem pompe
Ty chyba nie zatrybiłeś o co chodzi.
Szczerze nie wiem o co ci chodzi. Że źle dawkę ustawił ? Ja tam nie narzekam bo za cały serwis zapłaciłem grosze :bajer:
No nie zatrybił jak widać :grin: Wiec pozwolę sobie objaśnić ...jak ktoś robi pompę to raczej normalne jest że powinien po tym ustawić dawkę paliwa nastawnikiem ,albo przynajmniej poinformować o tym że jest do ustawienia ,jak jej nie montuje na silniku :chytry: Bo o ile dobrze zrozumiałem ,to osoba która robiła pompę i ustawiała ,to ta sama osoba ...