AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
: ndz wrz 09, 2012 04:08
witam, mam spory kłopot z moja oBORA 1,9 116km 4motion, silnik AJM, 2001 rok. Mianowicie pare dni temu jezdzilem autem - zrobilem ok 10-15 km. Auto normalnie odpalilo, jechało i dobrze przyspieszalo. Po powrocie zanim zgasilem auto uslyszalem dziwny dzwiek, takie cykanie rosnące wraz z obrotami silnika. Jest ono bardzo rytmiczne i dobiega z okolic rozrzadu/1-2 cylinder lecz jesli wejdzie sie do kanalu slychac to mocniej. Nastepnego dnia zaprowadzilem auto na warszat, mechanik poczatkowo stwierdzil ze dzwiek przypomina ocieranie sie jakiegos koła o obudowe, ale to zostalo sprawdzone i było ok. Kolejnym krokiem bylo zdjecie paska alternatora, lecz praca silnika bez zmian. zostało rowniez zmierzone cisnienie oleju ktore wynosi 0,2. Poniewaz dzwiek był głosniejszy w okolicy misy olejowej, zostala ona zdemontowana. W srodku bylo bardzo duzo opiłkow metalu, praktycznie smok i pompa oleju byly zaklejone tym bardzo gęsto i na samym dnie misy znalezlismy to
Czy ktokolwiek z forum wie skad pochodzi ta część, czy ma wplyw na zmiane pracy silnika? zaznaczam ze moze byc ona zdefromowana. jest wielkosci monety 20to groszowej i wykonana jest z mocnego metalu - rekoma nie da sie tego zgnieść.
Kolejnym krokiem bylo sprawdzenie panewek dolnych, okazaly sie wszystko w bdb stanie. Pompa oleju została powierzchownie oceniona ze jest ok. Pozniej zdjelismy gore silnika - przyjrzelismy sie walkowi rozrzadu, panewki walka rozrzadu, szklanki, i sprezyny od pompowtryskow i okazauje sie ze wszystko jest ok i nic nie jest uszkodzone, co najdzwiniejsze nie brakuje nigdzie podobnej podkladki. 10tys temu bylo robione turbo, czy ma to jakies znaczenie? mysle ze tak duza czesc nie przeszlaby kanalami olejowymi do misy. Moje pomysły wyczarpaly sie, bardzo prosze o pomoc gdyz pilnie potrzebuje auta... Dodam ze auto z tym objawem normalnie jezdzi, przyspiesza, a wewnatrz praktycznie tego nie slychac. z gory dziekuje za pomoc
Czy ktokolwiek z forum wie skad pochodzi ta część, czy ma wplyw na zmiane pracy silnika? zaznaczam ze moze byc ona zdefromowana. jest wielkosci monety 20to groszowej i wykonana jest z mocnego metalu - rekoma nie da sie tego zgnieść.
Kolejnym krokiem bylo sprawdzenie panewek dolnych, okazaly sie wszystko w bdb stanie. Pompa oleju została powierzchownie oceniona ze jest ok. Pozniej zdjelismy gore silnika - przyjrzelismy sie walkowi rozrzadu, panewki walka rozrzadu, szklanki, i sprezyny od pompowtryskow i okazauje sie ze wszystko jest ok i nic nie jest uszkodzone, co najdzwiniejsze nie brakuje nigdzie podobnej podkladki. 10tys temu bylo robione turbo, czy ma to jakies znaczenie? mysle ze tak duza czesc nie przeszlaby kanalami olejowymi do misy. Moje pomysły wyczarpaly sie, bardzo prosze o pomoc gdyz pilnie potrzebuje auta... Dodam ze auto z tym objawem normalnie jezdzi, przyspiesza, a wewnatrz praktycznie tego nie slychac. z gory dziekuje za pomoc