Strona 1 z 1

1.6 td z audi do golfa

: pn sie 27, 2012 22:39
autor: damiano650
W moim golfie 1.6td silnik głośno klepie i nie ma mocy od początku miałem z nim problemy, mam już go dość ale trafił sie drugi z audi 80b3 dostałem go za darmo więc postanowiłem przełożyć go do swojego. Wiem że alternator jest nie w tym miejscu pompa wspomagania raczej też podstawa filtra oleju jest inna ze względu na chłodnice oleju którą chciałbym zostawić u siebie tylko nie wiem czy podejdzie, przednia łapa również. Teraz mam kilka pytań co jeszcze musze zmienić aby to pasowało i najważniejsze czy wyjme silnik w golfie bez wyciągania skrzyni myśle go wyciągnąć górą ale nie wiem czy dam rade. Licze na waszą pomoc bo od jutra zaczynam rozbiórke.

Re: 1.6 td z audi do golfa

: wt sie 28, 2012 11:54
autor: krzycho85
Musisz przełożyć łapy mocowań, miskę olejową i prawdopodobnie sprzęgło. Osprzęt taki jak alternator czy pompa wspomagania też zamontuj tak jak masz w swoim więc pewnie jakieś mocowania tych rzeczy trzeba przełożyć.
Silnik powinien wyjść bez wyciągania skrzyni ale radziłbym Ci zdemontować przedni pas z chłodnicą i wyjedziesz silnikiem do przodu.

1.6 td z audi do golfa

: wt sie 28, 2012 22:35
autor: Max88
Tak jak kolega wyzej napisal,najlepiej wywalic przod i wyjechac silnikiem.Lapy maszz inaczej w audi i golfie wiec chybq mala rzeba bedzie..

1.6 td z audi do golfa

: śr sie 29, 2012 10:03
autor: damiano650
Silnik w golfie udało mi sie wyjąć lecz z wielkim trudem, koła pasowe zaczepiają o podłużnice nie wiem czy włoże go w ten sam sposób. Sprzęgło trzeba zmienić, podstawe filtra oleju też bo łapa nie podejdzie, alternator przerzucić na drugą strone pompe wspomagania też trzeba zmienić z łapą, koło pasowe na wale . Co do miski to jeszcze sie nie przyglądałem.

1.6 td z audi do golfa

: czw sie 30, 2012 19:04
autor: Max88
Miska tez nie pasuje,wiem ze tak jest na pewno w a4 to i w 80 bedzie ppodobnie

1.6 td z audi do golfa

: ndz wrz 02, 2012 09:33
autor: arwam
prostuję bo dużo osób nie wie, ale zamęt sieje...
tak łapy są inne, ale po odkręceniu tych od audi pasują golfowskie,
łapa mocowania alternatora w silniku z audi musi być odkręcona bo idzie tam łapa zawieszenia silnika, mocowanie alternatora golfowskie musi być przełożone po uprzednim demontarzu pompy wtryskowej aby umożliwić zmianę mocowania alternatora...
pamiętam aby odpowiednio złożyć rozrząd i zrobić sobie znak na wsporniku pompu i na pompie żebys wiedział jakie było położenie jej na wsporniku, ułatwi Ci to potem odpalenie i umożliwi bezproblemową jazdę do czasu wizyty u pompiarza w celu ustawienia kąta wtrysku.

podstawa filtra oleju będzie do przełożenia z golfa.
również miska i smok pompy olejowej są do przełożenia od golfa

jak masz czym podnieść dość wysoko silnik to wystarczy że wymontujesz chłodnicę z audi zdejmiesz górną część przedniego pasa, i silnik Ci wyjdzie, w golfie wygodniej jest wyjmować silnik i montować wraz ze skrzynią...

1.6 td z audi do golfa

: ndz wrz 02, 2012 15:34
autor: damiano650
Silnik jest już uzbrojony i gotowy do włożenia, jutro będe próbował włożyć go od góry bez koła pasowego na wale co by było więcej miejsca.

1.6 td z audi do golfa

: sob wrz 08, 2012 21:02
autor: damiano650
No więc silnik udało sie włożyć na swoje miejsce, ale mam kilka problemów świece żarowe grzeją cały czas po włączeniu stacyjki kontrolka gaśnie dopiero po odpaleniu, drugi to założyłem koło zamachowe przekręcone o jakieś 90% w stosunku do fabryki :banghead: więc rozrząd ustawiałem na górny martwy punkt. Ostatni to gibające sie koło zamachowe tzn. zachowuje sie jak by było zósemkowane przez co biegi ciężko wchodzą. Po za tym pali i jeździ, nie wiem co dalej z tym robić.

1.6 td z audi do golfa

: sob wrz 08, 2012 21:23
autor: arwam
co do świec sprawdzić ciągłość przewodów a jak nie to zmienić czujnik temperatury nad sprzęgłem na głowicy albo podłączyć wtyczke.

a co do zamachu rozbierz jeszcze raz i dokręć prawidłowo 100Nm i zadbaj aby pod kołem czysto było

1.6 td z audi do golfa

: czw wrz 20, 2012 19:47
autor: damiano650
Długo nowy silnik nie pochodził ponieważ ciśnienie poszło w układ chłodzący, myśle że przyczyną było turbo ustawione na 1.2Bar i stara uszczelka nie wytrzymała. Teraz będzie metalowa tylko mam wątpliwości którą głowice założyć, tu zdjęcia tej na której wydmuchało uszczelke:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać dużo nagaru, na zaworach wydechowych jest luz na prowadnicach, pęknięcia między zaworami jedno większe od innych i dosyć głębokie wżery przy kanałach wodnych.

Tutaj fotki drugiej głowicy po wstępnym oczyszczeniu ze starego silnika:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tutaj znowu pęknięcia na komorach wirowych , między zaworami 2 małe pęknięcia, nagaru nie było prawie wcale, luzu na prowadnicach brak, zawory siedzą wyżej niż w tej drugiej, myśle założyć właśnie tą tylko nie wiem czy planować była ściągnięta z silnika który chodził do końca.

Oglądałem dokładnie stary silnik i zauważyłem że cały wał przesuwa się ok 1cm w przód i tył prawdopodobnie to było przyczyną tego stukania przez które zmieniałem silnik.