zatey pompowtryskiwaczy??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zatey pompowtryskiwaczy??
Witam, powiedzcie mi jak sa zalety motorow TDI zrealizowanych na bazie pompowtryskiwaczy nad motorami zrealizowanym na bazie pomp wtryskowych. Wiem ze slyszenia i z doswiadczenia, czesciowo tez i swojego, ze w codziennej jezdzie motory oparte na tych drugich mniej spalaja. Dwa - podobno pompowtryskiwacze sa glosniejsze. Dzieki.
głosny start
wrazliwe na paliwo moze sie skonczyc kosztowna wymiana pompowtryskiwaczy
bez kompa nic niezrobisz
poza tymi drobnymi WADAMI![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
same zalety
moc moment praca elastycznosc spalanie trwalosc nic tylko jezdzic i dbac
od starszej generacji TDi niemaja nic wspolnego ze soba oprucz pojemnosci
zasilanie sie rozni sposob rozwijania mocy momentu itp
co nieznaczy ze sa gorsze/lepsze starsze TDI
na ktore jeszcze nikt az tak bardzo nienarzeka
mimo ze juz maja swoje przebiegi mozna smialo polecic starsze TDI
PD jeszcze sie dobrze nie rozbujaly a najstarsze silniki maja max po 8lat wiec jeszcze nie jest to wiek zeby osadzac silniki doglebnie
wiadomo ze wszytsko zalezy jak kto nimi jezdzil i jak wygladala eksplatacja
bo jak wiadomo kazdy silnik mozna zajechac
wrazliwe na paliwo moze sie skonczyc kosztowna wymiana pompowtryskiwaczy
bez kompa nic niezrobisz
poza tymi drobnymi WADAMI
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
same zalety
moc moment praca elastycznosc spalanie trwalosc nic tylko jezdzic i dbac
od starszej generacji TDi niemaja nic wspolnego ze soba oprucz pojemnosci
zasilanie sie rozni sposob rozwijania mocy momentu itp
co nieznaczy ze sa gorsze/lepsze starsze TDI
na ktore jeszcze nikt az tak bardzo nienarzeka
mimo ze juz maja swoje przebiegi mozna smialo polecic starsze TDI
PD jeszcze sie dobrze nie rozbujaly a najstarsze silniki maja max po 8lat wiec jeszcze nie jest to wiek zeby osadzac silniki doglebnie
wiadomo ze wszytsko zalezy jak kto nimi jezdzil i jak wygladala eksplatacja
bo jak wiadomo kazdy silnik mozna zajechac
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
To sie dowiedz ze w GTD tez siedzialy silniki 1Z czyli 90KMwojtaz83 pisze:cos ty chyba pokreciles z moca tych roznych silnikow ja mam 1.9 TD lub GTD( chyba niema roznic w tcyh silnikach gtd to chyba starsza nazwa ale niewazne) i mam 55KW czyli 75KM wiem tyle ze TDI zaczynaja sie od 90KM
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Wejdz na http://www.doppel-wobber.de i w modelach sprawdz jakie silniki byly montowane w MK3 GTD.. wlasnie AAZ i 1Z..inek01 pisze:Kolego, toche pomylkaGitner pisze:To sie dowiedz ze w GTD tez siedzialy silniki 1Z czyli 90KM
GTD to nic innego jak TD (AAZ) w wersji GTTak sobie nazwali...
GT z silnikiem 1Z, czy AHU (taki jak u mnie...) to GT TDI... No bo troche by glupio bylao jakby nazwali GTDI
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Sorry Gitner, ale zaden to dowod... Sprawdz sobie jakie byly wg nich w GT i znajdz tam moj slnik, albo nawet 1Z...
Ta stronka ma pelno bledow. Jeden z nich poprawili jak im o tym napisalem w mailu.
Mianowicie chodzi o to, ze w tabeli silnikow diesel'a http://www.doppel-wobber.de/g3_motor.html AEY byl wg nich niby Verteiler-Einspritzung
Po moim mailu zmienili na SDI.
Jak ktos kiedys wchodzil na ta stronke to pamieta ze tak bylo.
Z reszta kopia tej tabeli jest na polskiej stronie (nadal z bledem) - http://www.passatgl5.polnet.biz/golf3/s ... diesel.htm
Wiec podsumowawujac, nie wiem czy http://www.doppel-wobber.de/ to akurat dobry przyklad...
Ta stronka ma pelno bledow. Jeden z nich poprawili jak im o tym napisalem w mailu.
Mianowicie chodzi o to, ze w tabeli silnikow diesel'a http://www.doppel-wobber.de/g3_motor.html AEY byl wg nich niby Verteiler-Einspritzung
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Po moim mailu zmienili na SDI.
Jak ktos kiedys wchodzil na ta stronke to pamieta ze tak bylo.
Z reszta kopia tej tabeli jest na polskiej stronie (nadal z bledem) - http://www.passatgl5.polnet.biz/golf3/s ... diesel.htm
Wiec podsumowawujac, nie wiem czy http://www.doppel-wobber.de/ to akurat dobry przyklad...
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
D: 35-50kW (ślimak, same wady
)
TD: max 5kW więcej (ale poprawia dynamikę)
SDI: to samo co D (ale bez komory mieszającej)
TDI: no.. moc (80-) i dynamika (płasko jak deska) wystarczające nawet dla ex benzyniarzy
Jedyna wada: niestety pali tak jak mu depnąć (ale jakie to fajne
)
Faktycznie jak sobie samemu grzebać, to D/TD jest ok. Ale "wykrzesać" się z tego nie da za wiele (no.. zmiana dawki, szlifowanie krzywek, zwiększenie turbo), można dojść do 60kW.. A popatrzcie na wyniki z hamowni dla TDI (szczególnie czerwieniejącego na całej długości..)
Smutny właściciel 1.6D z 40kW
kle, kle, kle
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
TD: max 5kW więcej (ale poprawia dynamikę)
SDI: to samo co D (ale bez komory mieszającej)
TDI: no.. moc (80-) i dynamika (płasko jak deska) wystarczające nawet dla ex benzyniarzy
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Faktycznie jak sobie samemu grzebać, to D/TD jest ok. Ale "wykrzesać" się z tego nie da za wiele (no.. zmiana dawki, szlifowanie krzywek, zwiększenie turbo), można dojść do 60kW.. A popatrzcie na wyniki z hamowni dla TDI (szczególnie czerwieniejącego na całej długości..)
Smutny właściciel 1.6D z 40kW
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości