Strona 1 z 1

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: pn sie 06, 2012 14:50
autor: Glomar_SDI
Witam! Mam problem z moim SDI pojechałem w Góry z ekipą 5 osobową i jak wjeżdżałem pod górę silnik powyżej 3 tyś obrotów kopci na niebiesko oraz powyżej 140km/h też już zaczyna kopcić co dziwne moc jest,jeżdżę na Mobilu 10W40 półsyntetyk przebieg 284tyś wymieniony olej został przy przebiegu 278tyś cały czas był na oleju półsyntetyk więc taki pozostawiłem zrobiłem 6000km no i dolałem 2setki oleju ale raczej nie myślę żeby palił olej bo nie czuć,mam wyciek jedynie przy podgrzewaczu filtra oleju jaka może być jeszcze przyczyna? Proszę o pomoc lub poradę

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: pn sie 06, 2012 21:01
autor: Max88
Moze to nie olej,a nie dopalone paliwo,posprawdzaj wtryski i pompe

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: pn sie 06, 2012 21:53
autor: Glomar_SDI
Czyli trzeba będzie podjechać i sprawdzić na komputerze? Czy idzie to sprawdzić normalnie? Na spalanie nie mogę również narzekać bo 4,5 5l max

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: wt sie 07, 2012 07:09
autor: Max88
Na kompie mozesz sprawdzic dawkowanie wtryskow

Re: MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: ndz lis 18, 2012 10:14
autor: roobssoon
Witam serdecznie,
VW Bora 2000r sdi silnik AQM, Auto rano po odpaleniu puszcza niebieską chmurę co wskazywało by na zużycie oleju przez uszczelniacze zaworowe, ale auto również w czasie jazdy np. 100km/h piąty bieg, zdejmę nogę z gazu ,po czym delikatnie kładę nogę na gaz, że auto nie zaczyna przyspieszać i z tyłu widać niebieskie chmury dymu, gdy nacisnę mocniej gaz dymienie ustaję i auto zaczyna przyspieszać. Auto nie dymi podczas przyspieszania, nawet przy pełnym obciążeniu i pedale gazu wciśniętym w podłogę i nie dymi również podczas hamowania skrzynią. Dymienie występuje tylko przy wyżej opisanej sytuacji w przedziale obrotów od 2600 do 2000 obr/min, poniżej 2000 dymienia nie ma. Jeżeli chodzi o ubytek oleju to wczoraj po 500 km trasie zauważyłem ubytek 300 - 400 ml., czasami po 1000km-1500km (jazdy głownie miejskiej) dolewam 0,5l, napomknę tylko że mam niewielki wyciek na uszczelniaczu wału korbowego.
I teraz moje pytanie Czym jest spowodowane dymienie w tej sytuacji, czy to przez te zużyte uszczelniacze zaworowe, pierścienie, problem z recyrkulacją spalin EGR, odmę ?
Dodam jeszcze że auto ma uszkodzony termostat albo czujnik temp. bo nie osiąga 90 stopni , i spaliny są bardzo gryzące.

MKIII SDI powyżej 3tyś obrotów kopci na niebiesko

: ndz lis 18, 2012 10:23
autor: Michał_1977
Na początek podepnij waga i sprawdź wtryskiwacze (dawka i korekcja).Jeśli wyjdzie,że są O.K. to można zacząć szukać dalej,ale obawiam się,że to raczej ich wina.
Podepnij VAG-a,bo na razie,to jest jak wróżenie z fusów.