Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » wt lip 31, 2012 15:37

Witam. Generalnie chodzi o silnik AJM 115km. Już pisze na czym polega problem. Z niewłaściwej diagnozy fachowca wymieniłem pompowtryskiwacze 4szt i miały one byc od silnika 115 koni tyle ze inny symbol był tych wtrysków ale... zapewniali ze 115km. Nie wiele to pomogło a po jakimś czasie usterke usunąłem i spoko tyle ze na tych wymienionych wtryskach na wolnych obrotach silnik kulał. Stwierdziłem więc że któraś z tych pompek jest trafiona i kuleje. Idąc za ciosem postanowiłem spowrotem wsadzić pompki które były wczesniej orginalne lecz na nich moc spadła i to znacznie. Nie wiem czy to przez to że długo leżały czy inna przyczyna ale silnik słabszy. Myśle sobie że z 8 sz znajde 4 dobre a tu psikus...... symbole na moich orginałach to 0414720007 i to jest 115koni lecz ten komplet drugi ktory żekomo miał być od 115 km okazało się grzebiąc w internecie że jest od 101 koni i ma symbol 0414720037 i jest od silnika avb atd a nie ajm. Teraz sedno sprawy. Skoro nie ma szans wybrania 4 szt dobrych wtrysków co robić ? co wkładać ? Czy wiele się różnią wtryski od 101 i 115 ???? Przypominam że na tych od 101 koni moc jest wieksza niz na tych orginalnych. Pytanie czy wogóle taka jak być powinna ? Napewno są tutaj znawcy tematu wtrysków. Może ktoś zamieni się ze mną ?



Shewa777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 27, 2012 07:52

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: Shewa777 » wt lip 31, 2012 15:49

Jak beda te od 101km to powinno sie zmienic mape , zeby nie bylo wlasnie problemow takich jak piszesz powyzej



bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » wt lip 31, 2012 16:03

A co z dawkami paliwa itd ? bedzie słabszy czy jak bo chciał bym go rozbujać do 140 i stad chęć doprowadzenia wszystkiego do prawidłowości.



Shewa777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 27, 2012 07:52

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: Shewa777 » wt lip 31, 2012 16:30

jak bedzie nowa mapa to wlasnie tam dawki i cala reszta bedzie dostosowana do tych wlasnie pompek



bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Re: Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » wt lip 31, 2012 18:17

czyli co---nie szukać innych pompek tylko kogoś kto mi zmontuje mapy i zarazem podkręci temat na 150 koni tak? Te wtryski dadzą rade rozumiem?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: Detektor » wt lip 31, 2012 18:19

Numery pompowtrysków, które podałeś są jakieś dziwne i kopmletnie nic nie mówią. Jak już podajesz symbol to podawaj litery które są na samym końcu nr. seryjnych. A przykładowy nr. dla silnika 101KM np. ATD to 038 130 073 AJ a dla silnika
101KM AXR to 038 130 073 AG, numer pompowtryskiwacza dla silnika AJM to 045 130 073 T i to właśnie te litery na końcu tych numerów najwięcej nam mówią. Po za tym jak już będziesz pewien, że masz pompki od innego silnika to tak jak
napisał wcześniej kolega Shewa777, nowa mapa pod te pompki albo silnik nie będzie pracował jak powinien.

Jeżeli jesteś pewien, że te słabsze pompki od silnika 101KM są napewno zdrowe a nie zamierzasz robić z auta bestii to wkładaj je i jedz na zmianę mapy. Tylko teraz pytanie czy twoje stare pompki od AJM są napewno walnięte ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Re: Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » wt lip 31, 2012 18:40

te wtryski od silnika 101 koni to 038130073 aj poprostu inny numer spisałem a te moje orginalne to ten sam numer tyle ze końcówka F_ .

No właśnie pytanie czy są ale moc jest za mała jak na sprawny silnik 115 koni na orginalnych wtryskach a na tych od 101 koni cignie lepiej z dołu napewno wiec wiadomo ze coś jest z wtryskami. poza tym lezały ponad pół roku nie w ropie a tak położone wiec ..... . czy nie chce robić demona--no nie ale te 140 kucyków jak najbardziej bo tyle jest w granicach rozsądku i w miare bezpieczne.


Nie piszemy posta pod postem używamy funkcji edycji - Moderator



bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Re: Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » wt lip 31, 2012 18:53

sory ze tak na raty ale mi sie coś przypomina wiec pisze. czy te pompki są pewne od silnika 101 km---niewiem bo na wolnych on dbd nie chodzi. mocniejszy jest ale ma twardszą prace no i kuleje na wolnych. na tych orginalnych to miękko i równo chodzi ale vag pokazuje w grupie 23 powyżej 30 --do 40 ale dawkowanie w grupie 13 nie jest najgorsze bo na 3 wtrychach mieści sie w 1,0 a na tym czwartym wali 1,8 wiec tez w normie. Pytanie gdzie jest moc ?? reszta chodzi dobrze a i jak załoze te wtryski od 101 to pedzel z miejsca jest a i przegazówki na jałowym na tych orginalnych są ospałe a zaś żwawe na tych ze 101km. dziwne co??



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: sidewind76 » śr sie 01, 2012 07:29

dziwne to jest to że kombinujesz z wtryskami a nie próbowałeś swoich oddać do sprawdzenia i ewentualnej naprawy niepotrzebnie tylko grzebiesz


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » śr sie 01, 2012 09:41

sidewind76----też byś grzebał gdybyś umiał a ja akurat sobie radze , poza tym wyjęcie pompek to nie filozofia tak jak ich włożenie i ustawienie nacisku i konta. Poza tym mam przynajmniej 3 mechaników na telefon w razie czego. Tyle że nie wiele mogą więcej zrobić niż ja. Nikt z nieba nie spadł i nie powie dokładnie i 100 procentowo co jest w silniku nie tak skoro się dzieją takie rzeczy. Wcześniej też dużo kłopotów było i mechanicy się poddawali a okazało się że 3 nowe termostaty były h... . A przez to właśnie poszła druga głowica uszczelka itd ale to na inny temat. Mam dwa zestawy wtrysków i chce wybrać najlepszy. Myślałem że zrobie z 8szt 4 dobre ale skoro się różnią symbolem trzeba założyć kompletami--pytanie który. Nastepna sprawa---mając 8 wtrysków dawać do regeneracji i popłynąć na 1500zł-----no sidewind76 bogaci tak mogą spoko , ja nie chętnie. Samo sprawdzenie to 180zł za sztuke z tego co dzwoniłem. Więc łaaaaatwo się gada.



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: sidewind76 » śr sie 01, 2012 09:45

wiesz zależy gdzie sprawdzasz poza tym są warsztaty które jeśli jest oki nie biorą tyle za sprawdzenie a przynajmniej w takim wypadku masz jakiś komplet pewny logi bipy i korekcje są mylące to tylko pomoc nic nie zastąpi sprawdzenia pompowtryskiwacza na specjalistycznym sprzęcie
a sam bogaty nie jestem tylko wierze w zasadę że robić raz a dobrze i zapomnieć o problemie zerknij tutaj http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; to warsztat który ogarnia takie tematy i wiesz co masz poza tym jeśli nie da się zregenerować naprawić nic nie płacisz poza tym oni odbierają i wysyłają kurierem ten warsztat jest rekomendowany przez jednego z najlepszych mechaniorów w tym kraju jakiego znam jeszcze z forum A6 i wierz mi wie co mówi bo pracuje jako konsultant dla grupy VAG


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » śr sie 01, 2012 09:50

Tak tyle że ten sprzęt o którym pisze nie siedzi w golfie a w .... i tu już jest kłopot. Nie wiele jest chętnych by to robić a i ja mam dość wkładania kasy bo przy 20 tys przestałem liczyć. Dlatego teraz własnymi siłami cokolwiek musze zrobić.Są też inne wydatki a nie tylko moja zabawka. Też jestem tego zdania że raz a dobrze i nigdy nie szczedziłem ale gdybys popłynął na nową głowice uszczelke planowanie itd przez zasrany termostat 3 razy wymieniany (dalej sie gotuje) to też już byś miał dość wkładania kasy i zasady robić wszystko aby dobrze. AAAA ten bosch servis to kraków a ja trójmiasto wiec lipa troszke. Można kurierem ale w takim układzie moje wtrychy napewno beda do regeneracji. Ja podejżewam ze one są do umycia specjalistycznego lub do wyczyszczenia w jakiś tam sposób (fachowcy maja) bo one lezały na wolnym powietrzu pół roku zawiniete tylko w szmate.



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: sidewind76 » śr sie 01, 2012 10:07

co do kosztów to tez mogę coś powiedzieć bo miałem a6 z silnikiem 2,5 tdi wersja silnika BAU z końca produkcji i przez małe niedopatrzenie i nie wiedzę niedouczonych mechaników popłynąłem też coś około 20 tyś
wiec wiem jak to boli co do wtrysków to albo je wyślij kurierem albo poszukaj kompletu z dobrymi ustawieniami jeśli wszystko jest ustawione i nie mają wad mechanicznych możesz poszukać takiej usługi jak jet clean tronic jeśli chodzi o samo czyszczenie lub stosować dobrą chemię taką jak liqui moly
jeśli chodzi o czyszczenie to innej metody nie ma jak rozkręcisz pompkę to nie skalibrujesz jej sam


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

bartek67a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lip 09, 2011 11:26

Problem z doborem wtrysków--szukam porady fachowej.

Post autor: bartek67a » śr sie 01, 2012 10:20

Nie no miałem na myśli czyszczenie wtrysków przez fachowy serwis. Oni jakos chemicznie je myją ultra...coś tam czytałem. Też nie wydaje mi się żeby coś z tymi moimi wtryskami było ale wcześniej chodziły ok a jak poleżały to już nie do końca.Nawet na jałowym gazując to zamula. Fakt--jakoś to chodzi ale jakoś a nie bdb. Wymienione tylko z powodu niedokładnej diagnozy mechanika ale też im się nie dziwie bo tam się cuda wianki działy. Wymieniane było wszystko i teraz dojdź z tym do ładu. Co do kompletu z dobrymi ustawieniami--skad taki ? Nigdy nie wiesz co kupujesz a i nie wydam 1 tys zł znowu w tą zabawke. Jeśli nie zmontuje czegoś z tego co mam to zostanie tak jak jest. Ewentualnie założe te orginalne i wymienie tylko ten jeden który po vagu widać że nie do końca bdb pracuje. Może faktycznie jakieś płyny zaczne lać do czyszczenia wtrysków. Co mi szkodzi. Ile tego trzeba i jaki czas żeby było widać efekty. ( mój silnik przeważnie buja się na wysokich obrotach ale nie jest to przeliczalne na kilometry a raczej na godziny).


POSTANOWIŁEM WŁOŻYĆ ORYGINALNE WTRYSKI I KUPIĆ TEN PREPARAT DO CZYSZCZENIA TYLKO NIE WIEM KTÓRY. ZNALAZŁEM COŚ TAKIEGO http://allegro.pl/liqui-moly-2666-dodat ... 27392.html" onclick="window.open(this.href);return false; I TAKIE COŚ http://allegro.pl/liqui-moly-5156-czysz ... 95684.html" onclick="window.open(this.href);return false; . KTÓRY Z NICH LEPSZY I WOGÓLE CZY O TAKIE CHODZI ????
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2012 08:36 przez bartek67a, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 171 gości