Strona 1 z 1

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

: czw lip 26, 2012 16:42
autor: grabson121
WItam golfik mk3 z 1995r, silnik 1z fabrycznie 90KM, lecz podejzeniem sa zmienione wtryski na wieksze(zwiekszona dawka paliwa na pompie). NIedawno zakupilem tegoz golfika, odrazu zmienilem olej na motul 6100+(10W40) gdyz poprzedni wlasciciel go niezmienial dosc dlugo. na postoju smierdzi z tlumika spalonym olejem i troszke go ubylo na miarce, delikatnie dymi na siwo. co mozy byc przyczyna pierscionki, uszczelniacze czy turbinka?? jak mozna zdiagnozowc bez koniecznosci duzego rozbierania.

Dzieki i pozdrowka.

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

: czw lip 26, 2012 22:06
autor: stefano189
ściągnij przewód przed lub za intercoolerem, jeśli wyleci z niego dużo oleju to znaczy że "turbawka idzie na emeryture", lub odma pluje olejem w dolot. Powiedz jaką masz dawkę na pompie, bo za duża dawka nie jest zdrowa dla silnika np. 2,4. Smierdzi spalonym olejem na rozgrzanym czy zimnym? Bo jak na zimnym tylko to uszczelniacze zaworowe do wymiany, bo po nocy olej spływa z głowicy po ściankach do cylindra i się spala. Jeśli dymi na gorącym to już coś poważniejszego, typu np. turbinka lub ogólne zużyciue jednostki ( pierścienie ). A diagnoza bez dużego grzebania to manometr do każdego gara, wtedy bedziesz wiedział jaki stan techniczny " młockarni", a jak bedzie coś nie tak, to robisz próbę olejową, i wiesz wtedy czy "czapka" jest do robienia czy dół.

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

: wt lip 31, 2012 07:30
autor: Shewa777
Jak chcesz sprawdzic czy turbo pluje w wydech to odkrec go od turbo i sprawdz czy tam sucho cxzy mokro bedziesz wiedzial na pewmo