Strona 1 z 2
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 15:56
autor: SebaMK3
Mam wielki problem. Po Notlaufie który miałem jakiś czas temu wymieniłem n75. Wszystko było super, auto było żwawe, turbina dmuchała jak nalezy. Kilka dni temu problem znowu powrócił... Postanowiłem wymienic wszystkie wężyki na nowe i auto całkiem straciło moc, jedzie jakby miało 20 koni. Przy notlaufie było, że do pewnego momentu ciągnął a teraz kompletnie nic. Przy odpalaniu turbina sie załącza, przy dodaniu gazu niby dmucha ale auto za nic nie przyśpiesza jakby miało turbo. Przy wymianie wężyków w jednym z przewodów ( ten który wchodzi do turbo, kolor niebieski ) zauważyłem olej

Czy to znak, że życie turbiny sie skonczyło czy może być to coś innego ?
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 16:05
autor: italiano_83
Zloguj drania i wrzuć logi do działu diagnostyka.
Gruszka turbo jak i przewody powinny być suche, sprawdź z którego miejsca wydobywa się olej.
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 16:08
autor: SebaMK3
z tego co widziałem wydobywa sie z miejsca gdzie nachodzi wężyk. Więcej nie zobacze na aucie jak siedzi
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 17:38
autor: JABcok20
ja wlączasz stacyjke słychać cykanie zaworu n75 i czy po odpaleniu pracuje. sprawdzałeś błędy na vagu.
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 17:48
autor: nitrox89
Sprawdź podłączenie wężyków i wtyczki do N75.
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 19:07
autor: SebaMK3
nitrox89, zawór napewno podłączony ok JABcok20, na zapłonie nie działa, jak jest odpalony to działa
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pt lip 13, 2012 21:39
autor: Shmatan
A może nieszczelność w dolocie?
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: sob lip 14, 2012 07:21
autor: Sztomel
Proponuję zrobić w ten sposób : sprawdź najpierw vagiem czy nie masz błędu związanego z otwartym obwodem sterowania elektrozaworem N75 lub czujnikiem ciśnienia doładowania G71 lub innych związanych z osprzętem silnika a mających wpływ na ciśnienie doładowania lub tryb awaryjny. Jeśli błędy będą to je opisz a podamy wskazówkę czego i gdzie szukać. Jeśli błędów nie będzie to wężyk niebieski i czerwony wypnij z N75 a ich końce zaślep tj. tych wężyków i wtedy się przejedź i powiedz czy auto odzyskało dynamikę. Jeśli nie to wykonaj log statyczny i dynamiczny grupy 010 i wklej tu linki tych logów. Jeśli w nich wartość masy powietrza zmierzonej przez przepływkę będzie wynosiła stale 847 mg/skok to masz nieszczelność w dolocie ale jeśli wartość będzie prawiłowa względem ciśnienia doładowania to turbo na 100% jest do wymiany.
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: sob lip 14, 2012 10:56
autor: SebaMK3
Sztomel, Czyli jaka powinna być reakcja auta na wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach ?
EDIT: Dzisiaj postanowiłem wymienić reszte wężyków, tj. od kompa do dolotu i od n18 do samej pompy oraz zaślepiłem EGR, powiem szczerze, że jest lepiej bo juz zaczyna sie notlauf a nie jak wczesniej kompletny brak mocy. Tak więc węzyki na bank są ok, próbwałem bypasa z ominieciem n75 ( był dopiero wymieniony ale wolałem sprawdzić ) nie zmieniło to kompletnie nic. Przed podpięciem do kompa zostało mi coś sprawdzić ? ktoś wspominał o zapiekaniu sie wastegatu, to może być przyczyną mulenia auta ?
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: ndz lip 15, 2012 04:51
autor: Sztomel
SebaMK3 pisze:wypięcie i zaślepienie miejsc po wężykach
nie zaślepienie miejsc po wężykach tylko zaślepienie końców tych wężyków jak je wypniesz z N75. Reakcja będzie taka, że nie będzie nic ograniczało ciśnienia doładowania więc turbo powinno się zbierać i już powyżej 2000 obrotów stale przeładowywać. Nie prosiłem abyś zastosował bypass bo i po co. My chcemy przecież stwierdzić czy turbo będzie pompowało na full i czy oraz jak szybko osiągnie a następnie przekroczy wartość zadaną ciśnienia doładowania. Powinieneś najpierw zacząć od podłączenia się Vagiem. Możesz oczywiście sprawdzić czy sztanga sterująca zaworem upustowym Wastegate jest w pozycji maksymalnie wysuniętej z gruchy siłownika ciśnieniowego czy też maksymalnie wciągniętej w gruchę.
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: ndz lip 15, 2012 14:33
autor: SebaMK3
Sztomel, Zrobiłem jak pisałeś, wężyki wyjąłem z n75 zaślepiłem śrubkami. Auto na początku szło jak głupie ale tylko do 120 km/h, typowy notlauf. Zatrzymałem się żeby zawrócić ruszam i buuuuuuuuuu... Auto znowu nie żyje

Muł tak jak wcześniej. Co dalej, na VAG'a ?
HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pn lip 16, 2012 08:09
autor: Sztomel
Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.
Re: HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: pn lip 16, 2012 10:44
autor: SebaMK3
Sztomel pisze:Czyli wychodzi na to, że turbo pompuje. Zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie 003 z 011 z podpiętym N75 a potem z zaślepionymi tymi wężykami od niego i odczytaj zapisane błędy w sterowniku silnika. Zrób też loga statycznego i dynamicznego grupy 010.
To mi wyjaśniłeś Sztomel

Musze ogarnąć co i jak się robi i napisze na dniach

HELP ! Po notlauf'ie posypała się turbina ?
: czw lip 19, 2012 16:09
autor: CzesiuStg
Witam:)
potrzebuje porady jak odlaczyc sztange wychodzaca z turbiny turbo od tej dzwigienki .
chodzi o Golfa3 1.9 TDi