Strona 1 z 1

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: czw lip 05, 2012 01:24
autor: rolekvr6
Witam

Dzisiaj postanowiłem wyczyścić sobie dolot i EGR.
Przy okazji zauważyłem niepokojący luz muszli od turbiny
Na zdjęciu zaznaczyłem, które śruby mimo, że wkręcone nie 'trzymają', jednej chyba w ogóle nie ma.
Tą muszlą można wykonać obrót o kilka stopni, widać wyżłobienia pod podkładkami.
Na samą pracę turbiny nie można narzekać, jest sucha i nie ma luzów na wirniku, jednak widać, że te śruby nie są orginalne.
Czy przez ten luz mogło zajść coś niepokojącego w turbosprężarce, jeżeli tak to co i jak to sprawdzić.
Czy wystarczy dać podkładki pod śruby i skręcić na nowo, czy jest tam jeszcze jakaś uszczelka ?

Obrazek

Druga sprawa, czy przez ten luz auto może zakopcić na niebiesko ?

Sprawa wygląda tak, że jak odpale zimny silnik, to z wydechu wydobywa się ledwie zauważalny niebieski z lekką poświatą białego dym. Przy dodaniu gazu chmura dymu jest nieco większa. Gdy silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach tego nie ma (czy to jest oznaka źle ustawionego kąta wtrysku ?), jednak przy dodaniu gazu czasem puści bąka. W czasie przyspieszania i zmiany biegu przy około 2000-2500 (zaobserwowałem to na pierwszych dwóch biegach) w lusterku też widać niebiesko białego bąka. Czym jest to spowodowane ? Gdzie szukać usterki ?

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: pt lip 06, 2012 00:41
autor: JABcok20
te sruby powinny trzymać muszle. turbina może nie miec luzów ale może puszczać olej. dokręć śrubki nawet podkładając podkładki bo inaczej wirnik moze ocierać o obudowe.sprawdź czy masz luzów wzdłużny na wirniku jak masz wyczuwalny dość to może dlatego masz niebieski w spalinach.

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: pt lip 06, 2012 09:00
autor: arwam
jak masz TDI to podepnij VAG'a
grupa 00 w BS i drugie okienko.

co do turbiny to jak przedmówca pisał. a co do dymku to stawiam że puszczają uszczelniacze, na zaworach...

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: pn lip 09, 2012 11:50
autor: rolekvr6
Ok, jak złożę auto to podepnę pod VAGa.

Jeszcze jedno takie pytanie..

Odpalam auto, włączam jedynkę, puszczam sprzęgło, auto toczy się na jałowych obrotach, daję gazu i przy ~1500rpm auto odcina, tzn. jak gaz wcisnę do końca i trzymam go do końca to obroty rosną tylko do ~1500rpm i grama więcej (zaczyna migać kontrolka od świec), dopiero jak puszcze gaz całkiem i naduszę jeszcze raz to już nie ma wtedy problemu. Dzieje się tak zawsze tylko podczas pierwszego odpalenia (nie zależnie czy zimny czy ciepły). Podłączałem pod VAGa to pokazało błąd nastawnika w pompie wtryskowej. Jak temu zadziałać ?

A i jeszcze jedna uwaga, gdy auto odpalę i dodam gazu to też ten problem nie występuje, problem występuje tylko jak ruszę z miejsca i tylko raz po odpaleniu.

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: śr lip 11, 2012 01:14
autor: JABcok20
Sprawdzałeś dawkę na vagu jak odcina co sie dzieje z dawką? prawdopodobnie do czyszczenia nastawnik ale ręki uciąć nie dam.

Garrett T15, luźna muszla. Kopcenie na niebiesko

: śr lip 11, 2012 06:46
autor: Michał_1977
Co do muszli turbiny-trzeba odkręcić te śruby i zdjąć ją,żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest o-ring.
Jeżeli będzie twardy i wygnieciony,to trzeba go zmienić,bo w przeciwnym razie nie usuniesz tej usterki.Muszla wraz z śrubami będzie nachodzić bardziej na korpus i śruby nie będą się opierać właśnie o ten korpus.Nie dociągniesz jej.