Strona 1 z 1

AJM i problem z mocą?

: śr lip 04, 2012 22:53
autor: yogi_ziom
Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.

W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka :)
Z góry dzięki.

AJM i problem z mocą?

: śr lip 04, 2012 23:05
autor: italiano_83
Jeśli chcesz wiedzieć, coś więcej to warto by wykonać testy dynamiczne i logi umieścić na forum... wtedy będzie coś więcej widać.

AJM i problem z mocą?

: śr lip 04, 2012 23:25
autor: yogi_ziom
Rozumiem, że 3 bieg, 1.4k obrotów i gaz w podłogę? Które bloki logować?

AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 07:04
autor: piaggio
03, 08 oraz 011 najlepiej logować na 4 biegu obroty najlepiej jak najniższe i do ok 4200

AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 09:32
autor: yogi_ziom
Jeśli chodzi o deptanie, to nie robię tego często - zazwyczaj w trasie przy wyprzedzaniu i nie jest to 1.5k obrotów, tylko np. 2k kiedy silnik jest już rozkręcony. Całość opisałem od niższych obrotów, aby bardziej przedstawić problem. Nie mniej, właśnie powyżej tej granicy zaczynam odczuwać różnicę w pracy auta.

Re: AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 11:20
autor: toffic
yogi_ziom pisze:Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MK4 a silniczkiem AJM. Jestem z tego auta bardzo zadowolony, ale jest coś, co nie daje mi spokoju.
Dodam tylko, że praktycznie od zawsze jeździłem benzynkami, więc może to tylko moje odczucie, ale przejdźmy w końcu do sedna...
Zauważyłem, że gdy depnę w podłogę na wyższym biegu, to auto jest słabe. Mówimy tu o 4 i w górę. Powiedzmy jadąc na 4 przy 1.5k obrotów deptam do końca - zaczyna przyspieszać raczej normalnie, turbina się rozkręca więc czuje jak wyrywa do przodu bardzo ładnie, ale osiągając ok 2.2k na obrotomierzu mam wrażenie, że brakuje mu mocy - tak jakby coś go przyhamowywało, jakby czegoś mu brakowało albo z czymś nie wyrabiał. Nie mam żadnych błędów, sprawdzałem jak śmiga i spokojnie doleciał do 200km/h.
Co ciekawe (może tylko sobie wmawiam), startując na 4 z 1.5k obrotów lekko wciskam pedał, żeby turbina zaczęła się dobrze rozkręcać i autko zaczęło wyrywać, a następnie powoli wraz ze wzrostem prędkości dociskając pedał coraz bardziej nie odczuwam takiego przyhamowywania. Kolega który jeździ 2.5TDI powiedział, że ma podobnie - lepiej mu idzie, jak lekko wciska pedał, a nie depta do podłogi.

W benzyniakach nie miałem czegoś takiego, ale to może po prostu w TDI tak właśnie jest. Jakieś pomysły? Dodam, że mechanikiem nie jestem, więc proszę mówić jak do człowieka :)
Z góry dzięki.
Z którego roku auto?? Albo jeszcze lepiej podaj nr sterownika

AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 11:41
autor: yogi_ziom
Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?

AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 19:19
autor: ozyrysh
zwykła turbodziura. w samochodzie mojego ojca było podobnie silnik ahf, też nie wiedzieliśmy co to może być, logi wskazywały że niby turbina osiąga zbyt wysoką temp czy coś i mało smaruje, natomiast po kryzysie czyli 2,2k obr wszystko wracało do normy i szła.
Wymiana suszarki pomogła.... Nie mówię że tak jest u Ciebie ale warto porazważać wiele możliwośći :pub:

AJM i problem z mocą?

: czw lip 05, 2012 20:43
autor: yogi_ziom
W weekend zrobię logi, to może wtedy coś z tego wyniknie.

Re: AJM i problem z mocą?

: pt lip 06, 2012 09:59
autor: toffic
yogi_ziom pisze:Autko 04.2000. Nr sterownika domyślam się, że z VAG mogę tylko przeczytać?
Najłatwiej tak

AJM i problem z mocą?

: pt lip 06, 2012 12:02
autor: OLGRAN
Przepływka do sprawdzenia, ew. sterowanie turbawką