Witam
Ile kosztują czujniki zegarowe do pomiaru kąta wtrysku z trzpieniem do VW
Czujnik zegarowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik zegarowy
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 10:07 przez Per, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
kup zwykły czujnik zegarowy do 3mm u tokarza dosztukuj trzpień i bedzie
ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to jakieś 60 zł.
zrobiłem z tego czujnika
http://allegro.pl/item101020197_czujnik ... _nowy.html

ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to jakieś 60 zł.
zrobiłem z tego czujnika
http://allegro.pl/item101020197_czujnik ... _nowy.html
Nissan Patrol K160
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
- rozrząd ma być ustawiony na znaki
- wykręcamy śrubę z pompy wtryskowej (ta pomiedzy przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy) i wkręcamy trzpień
- nastepnie w trzpień montuje czujnik zegarowy - wkręca się go (wciska) aby pokazał nam wstepne naprężenie (jakieś 2 mm). cały ten zestaw musi byc "sztywny" tak aby zegar nie miał mozliwości samemu się przekręcić.
- za pomocą klucza kręcimy silnikiem w ruchu przeciwnym do jego normalnej pracy do momentu, aż wskazówka na zegarze przestanie się poruszać
- "zerujemy" zegar, ustawiamy ponownie silnik na znaki (za pomocą klucza kręcąć teraz zgodnie z pracą silnika) i odczytujemy wynik.
- jeżeli wynik nie mieści się w odpowiednich granicach to luzujemy śruby pompy (jest ich cztery) i lekko przekręcając pompą ustawiamy ządany wynik. Wszystko skręcamy uważając aby się nic na zegarze nie przestawiło. wykręcamy zegar z trzpieniem wkręcamy srubę w pompę i można testować.
- wykręcamy śrubę z pompy wtryskowej (ta pomiedzy przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy) i wkręcamy trzpień
- nastepnie w trzpień montuje czujnik zegarowy - wkręca się go (wciska) aby pokazał nam wstepne naprężenie (jakieś 2 mm). cały ten zestaw musi byc "sztywny" tak aby zegar nie miał mozliwości samemu się przekręcić.
- za pomocą klucza kręcimy silnikiem w ruchu przeciwnym do jego normalnej pracy do momentu, aż wskazówka na zegarze przestanie się poruszać
- "zerujemy" zegar, ustawiamy ponownie silnik na znaki (za pomocą klucza kręcąć teraz zgodnie z pracą silnika) i odczytujemy wynik.
- jeżeli wynik nie mieści się w odpowiednich granicach to luzujemy śruby pompy (jest ich cztery) i lekko przekręcając pompą ustawiamy ządany wynik. Wszystko skręcamy uważając aby się nic na zegarze nie przestawiło. wykręcamy zegar z trzpieniem wkręcamy srubę w pompę i można testować.
Nissan Patrol K160
WitamTrochim pisze:kup zwykły czujnik zegarowy do 3mm u tokarza dosztukuj trzpień i bedzie![]()
ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to jakieś 60 zł.
zrobiłem z tego czujnika
http://allegro.pl/item101020197_czujnik ... _nowy.html
Kolego Trochim mógłbyś wstawić na forum rysunek tego trzpienia z dokładnymi wymiarami,bo chciałbym zrobić sobie taki czujnik,ale nie wiem jaki wymiar powinien być tego trzpienia.Chciałbym uzyskać wyczerpujący opis odnośnie konstrukcji i wymiarów.To jest forum o Golfie,a mi potrzebne jest to,żeby ustawić pompę Bosch w Oplu Omedze 2.3D.Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Jacekgro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości