Witam. Możliwe, że taki temat już był, aczkolwiek sytuacja wyskoczyła niespodziewanie i nie mam praktycznie czasu na zastanawianie się. Dzisiaj rano odwiozłem Golfa II 1.6D na zmianę rozrządu, oleju i uszczelniacza wału ( takie było przypuszczenie drobnego wycieku oleju ). Po zeskrobaniu syfu jaki zgromadził się na bloku silnika, odsłoniła się przepiękna dziurka ( 4mm ) w bloku silnika. Znajduję się ona w górnej części komory korbowej, tak więc nie ma tam jakiegoś wielkiego ciśnienia, ale rozpryskiwany olej tamtędy będzie wypływał. Diagnoza mechanika robiącego samochód: Wilgoć spowodawała lekkie ugnicie żeliwnego bloku i odpadło razem z błotem ( auto u poprzedniego właściciela większość czasu stało ). Poniżej zamieszczam link do zdjęcia owego otworu. Z tego co się dowiedziałem spawać się nie opłaca, więc muszę podjąć szybką decyzje co dalej, a żal mi autko złomować przy takim spalaniu jakie ma oraz stanu blacharskiego. Mam okazje kupić silnik 1.6 TD z intercolerem z rozbitego Golfa. Silnik jest razem z osprzętem ( turbo, intercooler, skrzynia i inne pierdoły ). Warsztat, który miał zmienić rozrząd podejmie się zmiany silnika, i tu jest moje pytanie. Czy nie będzie jakiś problemów przy przekładce? Czy 1.6 TDi bez problemu wejdzie na miejsce 1.6D? Co jeszcze ewentualnie będzie trzeba zmienić ( coś w instalacji elektr. czy cuś w tym rodzaju, ewentualnie jakieś cięgna i co jeszcze )? Co oprócz kompletnego silnika musiałbym przełożyć z tamtego Golfa? Dodam, że mój Golfik jest z 89r. Z góry dzięki za pomoc, link do zdjęcia poniżej:
http://www.freeimagehosting.net/67obs" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziura w bloku silnika 1.6D, zmiana na 1.6 TDi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziura w bloku silnika 1.6D, zmiana na 1.6 TDi
Jeśli to silnik razem z osprzętem to spokojnie. Weź tylko skrzynie ze sprzęgłem (większe w TD), dolot cały i zastanów się nad wydechem bo Ci będzie dławił silnik. Chłodnica też z TD
Re: Dziura w bloku silnika 1.6D, zmiana na 1.6 TDi
Jaka część wydechu, żebym nie brał całego bo mój jest w bdb stanie? Od kolektora do tłumika środkowego wystarczy czy cały kompletny ?? Chłodnice musiałbym kupić bo tamto auto jest po stłuczce i chłodnica niestety wyciekła. Jeżeli mogę prosić o przesłanie przykładowej aukcji z allegro z tą chłodnica, żebym mógł szukać takiej na wzór. Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziura w bloku silnika 1.6D, zmiana na 1.6 TDi
W TD chłodnica jest największa w mk2. Np. taka: http://allegro.pl/chlodnica-wody-vw-gol ... 15586.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Z 1,6 D jest krótsza i zbyt mało wydajna. Co do wydechu, to niestety cały-z diesla ma mniejszą średnice. Ale możesz sobie samemu od razu zrobić wydech (poszukaj tematów o przelocie). Od samego turba do tłumika końcowego wstaw rurę (+łącznik elastyczny na starcie). I końcowy wydech z TD, lub najlepiej od golfa III TDI (może być trochę rzeźby z mocowanie i podcinaniem pasa tylnego). Jak nie chcesz się bawić w budowę wydechu, kup sam początek z 1,9 TD i dospawaj reszte od tego TD co masz. Chodzi o to, że oryginalny wydech w TD (a konkretnie downpipe) nie jest najlepsze i warto to od razu poprawić.
Re: Dziura w bloku silnika 1.6D, zmiana na 1.6 TDi
Nie zależy mi na mocy. Silnik ma jeździć i się nie psuć tak jak do teraz, poza tym to nie ja robię tylko serwis ( Norauto ) więc oni się raczej nie będą bawić w jakieś dopasowywanie. Wezmę cały kompletny wydech od 1.6 TDi i przełożą. Bez zbędnych kombinacji i udziwnień.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 159 gości