Dziwne objawy ALH
: wt cze 26, 2012 02:35
Witam !!
Auto to Golf 4 1.9 Tdi 90km 2000r. ALH.
Miesiąc temu wymieniłem Olej (motul 6100+ synergie 10w40) + filtry oleju, kabinowy i powietrza (Mann) oraz paliwa (Knecht). Wczesniej jeżdził niby na mineralnym 15w40, jednak w bagażniku widziałem bańkę Mobil 10w40. Przed wymianą zastosowałem płukankę Liqui Moly (Engine Flush). Narazie mam przejechane 600 km i zauważyłem cichsze chodzenie motoru, lepszą kulturę prazy silnika i lżejsze odpalanie.
Niedawno miałem niestety niemiłą przygodę
myłem auto i po wymyciu auta zostawiłem je na pare godzin by spokojnie wyschło. Potem miałem problem z odpaleniem go. Zapomniałem że w momencie zakupu sprzedający mi mówił że mam takie zabezpieczenie (żeby dezaktywować immobilaizer musze dotknąć paznokciem takie druciki w plastiku obok wajchy otwierającej maskę wewnątrz auta). Kręciłem, kręciłem długo i wiele razy aż mi się pare razy zaświeciła czerwona lampka od stanu oleju, sprawdziłem poziom oleju, wszystko OK. Potem jak wkońcu sobie przypomniałem o zabezpieczeniu odpalił od pierwszego kopa. Auto jednak po tej akcji chodzi dziwnie. Na biegu jałowym jest ok, na jedynce jak ruszam to się dławi strasznie do osiągniecia ok 2 tys. obr. potem już jakoś idzie, tak samo jest na biegu 2 i 3. Pojawiło się także straszne dymienie siwe jak dodaję gazu (na biegu jałowym i w jak jadę na biegach) o zapachu tak jakby spalonego oleju (albo ropy sam nie wiem). Nie zauważyłem ubytku oleju ani wycieków(cały czas sprawdzam). Z rury wydechowej wylatuje mi taka czarna maż tak jakby nagar albo olej (tylko że jeżeli to olej to powinienem zauważyć ubytek na bagnecie). Co może powodować w takich okolicznościach takie dymienie i wylatywanie tego syfu z rury wydechowej??
Odczuwalny jest także niestety spadek mocy ale to jest spowodowane Notlauf'em który niedługo będę robił.
Mam zamiar wymienić przepływkę, bo Vag mi wskazał błąd i okazało się że faktycznie po odłączeniu przewodu dławienia ustają, więc elektryka mi poszła
już mam Bosch kupioną.
Dzisiaj także odłączyłem wężyk podciśnienia od EGR i zauważyłem że już nie kopcił wogulę.
Co muszę zrobić w takim razie ??
Czy trudno jest uszczelnić sterownik ten umiejscowiony pod podszybiem???
Jakie wężyki podciśnienia trzeba kupić (chcę wymienić na nowe bo mam parę sparciałych) i ile tego ??
Opłaca się czyścić EGR czy lepiej zaślepić i czy to bezpieczne jest to zaślepianie??
Zamieszczam jeszcze błędy jakie mi pokazał Vag :
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High
P1631 - 35-10 - - - Intermittent
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Proszę o pomoc bo już nie mogę spać normalnie

Auto to Golf 4 1.9 Tdi 90km 2000r. ALH.
Miesiąc temu wymieniłem Olej (motul 6100+ synergie 10w40) + filtry oleju, kabinowy i powietrza (Mann) oraz paliwa (Knecht). Wczesniej jeżdził niby na mineralnym 15w40, jednak w bagażniku widziałem bańkę Mobil 10w40. Przed wymianą zastosowałem płukankę Liqui Moly (Engine Flush). Narazie mam przejechane 600 km i zauważyłem cichsze chodzenie motoru, lepszą kulturę prazy silnika i lżejsze odpalanie.
Niedawno miałem niestety niemiłą przygodę

Odczuwalny jest także niestety spadek mocy ale to jest spowodowane Notlauf'em który niedługo będę robił.
Mam zamiar wymienić przepływkę, bo Vag mi wskazał błąd i okazało się że faktycznie po odłączeniu przewodu dławienia ustają, więc elektryka mi poszła

Dzisiaj także odłączyłem wężyk podciśnienia od EGR i zauważyłem że już nie kopcił wogulę.
Co muszę zrobić w takim razie ??
Czy trudno jest uszczelnić sterownik ten umiejscowiony pod podszybiem???
Jakie wężyki podciśnienia trzeba kupić (chcę wymienić na nowe bo mam parę sparciałych) i ile tego ??
Opłaca się czyścić EGR czy lepiej zaślepić i czy to bezpieczne jest to zaślepianie??
Zamieszczam jeszcze błędy jakie mi pokazał Vag :
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High
P1631 - 35-10 - - - Intermittent
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Proszę o pomoc bo już nie mogę spać normalnie

