Strona 1 z 2

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: sob cze 23, 2012 17:43
autor: JacekB
Witam.
Od początku postaram się przybliżyć mój problem.
Moje auto VW Bora z 2000r AJM 115KM na pompowtryskiwaczach. Przebieg 202 000 km.

Latem zeszłego roku moje auto miało olbrzymie problemy z paleniem podczas wysokich temperatur oraz gdy stało na pochyłym terenie. Problem został usunięty przez wymianę uszczelnień (cały komplet gumek i miedzianych podkładek pompowtryskiwaczy. Auto na ułamek sekundy odpalało ale gasło i trzeba było kręcić około 6-8 razy aby zaczęło "zaskakiwać" i odpalać. Podczas odpalania był strzał białego dymku, auto pracowało w miarę równo na obrotach i nie było problemów do następnego postoju na pochyłym terenie (wystarczyło 15 min) lub po postoju przez noc. Problem minął po wymianie tak jak pisałem.

Tyle z historii, teraz problem znów się pojawił lecz bez różnicy w jakiej pozycji auto stoi. Auto odpala na ćwierć sekundy po czym gaśnie i trzeba kręcić z 5-6 razy, nagle po chwili auto zaczyna jakby ksztusić się i odpala, wtedy pojawia się biały dymek a auto po chwili pracuje nie równo i obroty wg vaga wahają się od prawidłowych 903obr/min do 882obr/min. Słychać jakby tak twardo pracowało, gdy dodam lekko gazu turbo pracuje normalnie tylko silnik pracuje bardzo twardo i sztywno, nie ma klekotania, tylko jest takie twarde bicie. Silnik pracuje jakby na zwolnionych obrotach, trzęsie nim, obroty ma jak ciągnik czyli w mocne uderzenia w wyraźnych odstępach. Jak po nagrzaniu się przedmucham borówkę to przy wysokich obrotach widać za mną resztki białego dymku.

Do tej pory wymieniłem: akumulator na nowy Bosch Silver, komplet świec na Beru, uszczelnienie pod Vacu pompą (przy której lekko widać zacieki ropy), wymieniony został filtr paliwa na oryginalny wraz z uszczelkami, wymieniłem też podgrzewacz ropy- ten taki trójnik na filtrze paliwa, mam też zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa do baku.
W baku nie mam pompy wstępnej. Wkład w baku wyjąłem i wyczyściłem, ale w samym baku jest dosyć brudno, planuje wyjąć bak i go wyczyścić na wysoki połysk. Kolejna wskazówka to to, że temperatura cieczy rośnie liniowo, regularnie w górę więc czujnik raczej jest sprawny.

Zrobiłem kilka screenów wskazań bloków z VAGCOM. Coś mi w nich nie pasuje, ale nie potrafię ich poprawnie zinterpetować więc proszę o to was.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

VAGCOM wyłapał jeden błąd sporadyczny:
16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10

Kiedyś też był ten błąd, chyba kasowałem go 3 razy więc może to okazać się jakimś tropem.


Z moich obserwacji;
+ auto pracuje żwawiej i ma lepszego buta gdy mam bardzo niski stan paliwa- rezerwa.
+ najgorzej jest odpalać w upalne dni gdy jest bardzo gorąco, w te dni to pierwsze odpalenie auta jest makabryczne.
+ najlepiej pali gdy jest chłodno, jak popada deszcz.
+ żadnych spadków oleju czy ilości płynu chłodzącego.
+ problem pojawił się sam, nie było wtedy auto nigdzie naprawiane czy coś w tym rodzaju.
+ auto 2 razy zgasło podczas jazdy na chwilę po odpaleniu, trzeba było kręcić z 5-6 razy aby odpaliło.
+ wymieniałem uszczelnienie vacu pompy, ale nadal brudzi mi przy niej silnik.
+ mam brudny bak, po czyszczeniu wkładu który był czarny auto paliło dobrze, możliwe, że znowu się zapchało sito wkładu baku które ciągnie paliwo.
+ vaku pompa podaje właściwe ciśnienia (sprawdzone manometrem)

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, bo nie potrafię sobie z tym poradzić. Nie wiem czy przyczepić się pompek, vacu pompy czy głowicy.

Na razie planuję wyczyścić bak oraz znów wsad baku. Kolejna rzecz która mnie denerwuje to spocone okolice GŁOWICA-VACU POMPA mimo, że ciśnienia prawidłowe.

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: sob cze 23, 2012 22:45
autor: Łuki_79
Popraw synchronizację wałków na 0 (zero) - grupa 4,pole 4
JacekB pisze:16685
Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 35-10
Sprawdź wtyczkę na I pompce,czy nie jest luźna,popraw/podoginaj w niej blaszki.

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 00:51
autor: doggie
JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika :bajer:

na pierwszym cylindrze albo pompka dogorywa albo kompresja do bani

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 01:30
autor: Fahoo
pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 09:34
autor: JacekB
doggie pisze:JacekB, logi robione przy zbyt niskiej temperaturze silnika :bajer:
Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy, ale okazał się w porządku.

Fahoo pisze:pompka dentka lub wiązka w głowicy złom....
synchro tez kicha do poprawki
daj 23 grupe
Postaram się z tą grupą 23 dzisiaj coś zdziałać.

Z tą kompresją to będzie trzeba zrobić próbę olejową głowicy?

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 11:02
autor: Fahoo
JacekB, nie koniecznie

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 11:05
autor: JacekB
Fahoo, najpierw przyczepie się wtrysków, wyczyszczę bak. Będę informował jak będę coś wiedział.

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 11:57
autor: Fahoo
czyszczenie baku ic nie da czysciłem u siebie ,włącznie z koszem pompy przewodami...dla tego tak długo swego paździerza skałdałem

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 21:23
autor: doggie
JacekB pisze: Robione to było na chwilę po starcie bo interesował mnie głównie czujnik temp cieczy,

powinieneś to sprawdzać na zimnym nie odpalonym silniku

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: ndz cze 24, 2012 22:16
autor: JacekB
doggie, tak robiłem, potem odpaliłem i obserwowałem jakie są zmiany temperatur do uzyskania temperatury pracy silnika.

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: pn cze 25, 2012 09:24
autor: doggie
a co vag w 018 powiada odnosnie statusu pierwszej pompki?

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: pn cze 25, 2012 15:17
autor: JacekB
Fahoo, doggie,

Zrobiłem kilka pomiarów na zimno zaraz po odpaleniu i po uzyskaniu przez auto ok 90*C

Grupa 013

Kod: Zaznacz cały

NA ZIMNO
3,0     -0,8     -1,6     -0,9

TEMP. ROBOCZA (napisałem wahania się wartości min i max obserwując przez chwilę każdy cylinder)
1,11 do -1,15    -0,48 do -0,54    -0,40 do -0,56    -0,16 do -0,35


Grupa 023

Kod: Zaznacz cały

NA ZIMNO
-28 do -40       40 do 34       14 do 22      8 do 10 

TEMP. ROBOCZA 
1,0 do 8,0      17,0 do 28,0       8,0 do 16,0        2,0 do 6,0 

przy 2000 obr/min
28,0       35       17       23    
Grupa 018

Kod: Zaznacz cały

TEMP. ROBOCZA 
0     0        0          0  

powyżej 2000obr/min 

4    4     4     4


Błędu z problemem z zapłonem na 1 cylindrze od wczorajszego skasowania nie odnotowano.

Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: pn cze 25, 2012 19:32
autor: Fahoo
widze problem z linią wahy...potrzebne dalsze testy

Re: Problem na zimno,zdjęcia z vag-a .

: wt cze 26, 2012 09:31
autor: doggie
pompka na pierwszym cylindrze to już kupa, ale zanim ją wymienisz sprawdź kompresję


czy w statusie 018 powyżej 2000 rpm pojawia się 4?