demontaż turbiny aaz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mackoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 11:37
Lokalizacja: toruń

demontaż turbiny aaz

Post autor: mackoz » pn cze 18, 2012 19:02

Witam, Dzisiaj chciałem zabrać się za demontaż turbiny w moim golfie 3 silnik 1.9TD AAZ. Obejrzalem turbine (garrett t2) dookoła i nie wiem zupelnie jak ją zdemontować. sama turbina przymocowana jest na 4 sruby do kolektora wydechowego ale nie idzie ich odkrecić, tzn dwie które sa niżej można odkrecic ale do pozostalych 2 dostęp jest wręcz niemożliwy. Chciałem sciagnac turbo razem z kolektorem wydechowym ale zeby go odkrecic musialbym zdemontowac najpierw kolektor ssacy tyle ze dostep do srub od kolektora ssacego tez jest cholernie utrudniony, do 4 zewnetrznych srub jest dojscie ale do pozostalych 2ch nie ma jak sie dostac. Może ktoś wyjmował takie turbo w tym silniku i podzieli sie doswiadczeniem :P ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

demontaż turbiny aaz

Post autor: souler » pn cze 18, 2012 20:29

na szczęście miałem silnik na zewnątrz :) jedna z bardziej patologicznych rzeczy w tym silniku - zamocowanie turbiny i kolektorów...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

demontaż turbiny aaz

Post autor: Baryla » pn cze 18, 2012 20:37

Obrazek

taki klucz 12-13 i dasz radę



mackoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 11:37
Lokalizacja: toruń

demontaż turbiny aaz

Post autor: mackoz » pn cze 18, 2012 20:47

Mam taki klucz. Sruby ktore sa na dole da rade nim odkrecic, ale te górne sa tak wcisniete miedzy kolektor a turbine ze nie da rady go nawet przylozyc ;/



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

demontaż turbiny aaz

Post autor: IRAS AAZ » pn cze 18, 2012 21:13

Tp jak masz dolot zwlony to juz z górki 12 klucz i lecisz ja to popuszczam jak nie idzie 12 nasadka ale musi byc 6katna nie 12,a tak to zwykły płasko oczkowy :bigok:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Re: demontaż turbiny aaz

Post autor: IRAS AAZ » pn cze 18, 2012 21:15

mackoz pisze:Mam taki klucz. Sruby ktore sa na dole da rade nim odkrecic, ale te górne sa tak wcisniete miedzy kolektor a turbine ze nie da rady go nawet przylozyc ;/
Az nie dowiary albo jakis amigo nie ał tych gróbych podkładek,bo tak to nigdy nie było z tym problemów


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

mackoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 11:37
Lokalizacja: toruń

demontaż turbiny aaz

Post autor: mackoz » pn cze 18, 2012 23:39

Dolot caly czas siedzi na miejscu, poki nie wyjme turbo to nie mam jak odkrecic dolotu bo srodkowe sruby zaslania turbo ;p co za dziwna konstrukcja wszystko poupychane ;/ w passacie nie mialem takiego problemu chociaz tez bylo ciasno



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Re: demontaż turbiny aaz

Post autor: mr_jaru » wt cze 19, 2012 12:54

Baryla pisze:Obrazek

taki klucz 12-13 i dasz radę
tak jak kolega napisał ja odkręcałem turbinę takim kluczem,auto miałem na lewarku pod blokiem i dałem rade. zaopatrz się jeszcze w przedłużkę bo śruby mogą być zapieczone


jaru

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

demontaż turbiny aaz

Post autor: IRAS AAZ » wt cze 19, 2012 20:20

ale tu kolega pisze o dolocie do turba jeszcze nie dotarł /o sróbkach na 6 imbus,musisz miec mega mocny imbós najlepiej na przedłóżce i przegóbie,jak obrobiłes sróby juz kluczem z biedronki to pozamiatane :bajer:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

demontaż turbiny aaz

Post autor: kam » śr cze 20, 2012 16:11

hm, ja tam odkręcałem cały kolektor wydechowy i wyjmowałem turbo razem z nim :P miałem k03 więc po chwili gimnastyki wyszło.. k24 mam teraz i mogę je bez problemu odkręcić od kolektora tyle że od dołu z kanału..


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

mackoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 11:37
Lokalizacja: toruń

demontaż turbiny aaz

Post autor: mackoz » śr cze 20, 2012 23:56

Dałem rade. Wiec tak jak pisaliscie, do garretta t2 w aazie klucz oczkowy gienty 12 plus jakas rurka do przedluzenia i sruby sie odkrecaja ;p Wyjolem turbo poczyszcilem, naprostowalem sztange(byla pokrzywiona nie wiem dlaczego). Jednakze, sztanga wysuwa sie na bardzo wysokich obrotach ale to chyba dobrze bo wtedy otwiera sie zawor zapobiegajacy przeladowaniu? tyle, ze przyplyw mocy też czuje tylko na bardzo wysokich obrotach ? również tak macie w aazie ?



kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

demontaż turbiny aaz

Post autor: kam » czw cze 21, 2012 09:05

mi k03 startowalo od 1800, k24 od 2200..
przypływ mocy.. załóż sobie miernik i patrz na ciśnienie jakie daje turbo, sztanga powinna otwierać zawór upustowy przy osiągnięciu żądanego ciśnienia (myślę że max 1,5bar) firmowo coś koło 0,7 - 0,8bara


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości