Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » pt cze 01, 2012 22:10

Witam

Autko to Vw Passat B5 1999r 1.9 TDi (110KM)

Dzisiaj rano wsiadam do mojego paska, chciałem odpalać silnik niestety nie ruszył... Zdziwiło mnie to ponieważ tydzień temu palił normalnie, nie ukrywam autko długo stało nieużywane, ale tego typu problemów nie było. Dzień wcześniej wrzuciłem akumulator do ładowania, żeby zakręcił, próbowałem parę razy i nic. Podłączyłem komputer i od razu zobaczyłem, że ma problem z odczytem błędów silnika( w ogóle nie łączy się z ECU, a wcześniej było ok). Skan abs, immo, modułu itp. działa... Wyciągnąłem sterownik silnika bo według mnie złapał wilgoć i chcę go trochę zagrzać, na obudowie widać biały osad( z tego co czytałem to zły znak). Jeśli ktoś ma jakiś pomyśl co może być nie tak to proszę o pomoc.


P.S Po skanie skrzyni biegów wyskoczyło, aż 6 błędów... Jak coś mogę wrzucić skan.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: Sztomel » sob cze 02, 2012 04:47

Olej ten skan skrzyni biegów. Zajmij się przekaźnikiem o oznaczeniu 219 na jego obudowie bo pewnie wcale Ci się nie zapaliła kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu. Przekaźnik 219 masz wewnątrz plastikowej obudowy sterownika silnika. Przeszlifuj w nim nóżki pilniczkiem.


Obrazek

wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » sob cze 02, 2012 14:19

Witam

Dzięki za odpowiedz. Potwierdzam to co napisałeś bo kontrolka od świec żarowych się nie zapala, ale po wyczyszczeniu tego przekaźnika, dalej się nie świeci... Postaram się dorwać gdzieś taki przekaźnik dzisiaj i sprawdzę...



wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » sob cze 02, 2012 15:00

Uszkodzony mam przekaźnik 219, po podłączeniu plusa do pompy wtryskowej pojawiła się dioda świec i zapalił... Dzięki za pomoc :)



wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » ndz cze 03, 2012 17:22

Witam ponownie, jednak problem dalej mam z passatem... Nie wymieniłem jeszcze tego przekaźnika, ale sprawdziłem czy dochodzi w ogóle prąd do niego i okazało się, że nie ma na żadnej nóżce prądu... Nie mam pojęcia dlaczego. Oczywiście jak podłączę plus pod pompę to po odpaleniu prąd tam się pojawia. Jeżeli ma ktoś pomysły dlaczego nie ma tam prądu to proszę o pomoc.



iggypl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 17, 2007 15:48
Lokalizacja: Poznań - Bydgoszcz
Kontakt:

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: iggypl » ndz cze 03, 2012 18:35

witam ja bym jeszcze szukał problemu po stronie immobilajsera może coś nie styka lub albo bym sprawdził wszystkie przewody które idą do pompy wtryskowej czy nie są zaśniedziałe
Pozdrawiam



wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » pn cze 04, 2012 16:41

Na pompę nie idzie w ogóle prąd więc raczej nie w tym problem...



wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » pn cze 04, 2012 17:33

Błędy po odpalonym silniku z przejściem na pompie...

668 Napięcie na zacisku 30 za niskie nieprawidłowy sygnał

18008 Napięcie zasilania sterownika silnika 15 za niskie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: kw » wt cze 05, 2012 21:50

Miałem identyczny problem - po tygodniu postoju nie chciał odpalić, nie łączył się z ECU a z pozostałymi tak. Padł przekaźnik 109


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Re: Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: Sztomel » wt cze 05, 2012 22:03

wariat_o2 pisze:Błędy po odpalonym silniku z przejściem na pompie...

668 Napięcie na zacisku 30 za niskie nieprawidłowy sygnał

18008 Napięcie zasilania sterownika silnika 15 za niskie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Ad 1 błąd - przeczyścić styki akumulatora i masowe na skrzyni biegów,
Ad 2 błąd- kostka stacyjki chyba prosi się o zmianę lub co najmniej przejrzenie,
Ad 3 błąd -olać bo nie ma wpływu na odpalanie silnika,
Ad 4 błąd - skasować i sprawdzić czy się pojawi ponownie lub nie da się skasować a jeśli tak to w jakim sterowniku odczytany jest -ABS czy inny - sprawdzić i ewentualnie wyjąc z plastikowej obudowy sterownika silnika na podszybiu przekaźnik 219 i przeszlifować jego nóżki lub lutownicą poprawić jego styki na płytce drukowanej.
EDIT - zacząć od próby skasowania błędów i zacząć sprawdzanie od przekaźnika 219 oraz jego podstawki - spryskać spray'em do złącz elektrycznych piny gniazda tego przekaźnika i przejrzeć kable do gniazda dochodzące.


Obrazek

wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » śr cze 06, 2012 19:54

Witam,

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :). Czyściłem styki z akumulatora i nawet go ładowałem, co do kostki to chcę ja zamienić z tą z Audi 80( posiadam te autko) bo jest taka sama. Jutro ja zamienię i zobaczymy, być może to ona, ponieważ jak odpalę go z plusa na pompie to w stacyjce pojawia się prąd na 4 czerwonych kablach i żółto-czarnym, a jak bez tego plusa na pompie to mają tylko 2 kable plus i mimo mojego mostkowania nie kręci bez kluczyka... Ogólnie tak jak pisałem nie ma prądu na tym przekaźniku (mam 219), jest tam kabel (czerwony cały), który powinien mieć plus cały czas, ale nie ma tam prądu, jak go podłącze pod aku to nic nie daję... po kasowaniu błędów, bląd 17978 wyskakuje ponownie. Kluczyk z samochodzikiem(żółty) gaśnie więc immo jest raczej ok... Jak chcę immo zeskanować na vagu to wyskakuje komunikat bitte ... 17 code.... (chodzi ogólnie o podanie VIN), a w vw tool (nie ma takiego modułu
lub jest uszkodzony). Wracając do tego przekaźnika 219 to nie za bardzo wiem co znaczy "lutownicą poprawić jego styki na płytce drukowanej". Po rozebraniu tego przekaźnika jest tylko cewka(czy jakos tak, to co się zwiera lub nie) i oporniczek, nie ma tam płytki drukowanej.... Więc co ja mam lutownicą poprawić?? Kable są ok, sprawdzałem dzisiaj wiązkę kabli od sterownika i silnika nic nie widać, żeby było przerwane czy coś takiego...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: Sztomel » czw cze 07, 2012 00:46

To już Ci pokazuję na przykładzie przekaźnika 109 jak wygląda jego płyta drukowana widoczna po zdjęciu plastikowej obudowy przekaźnika : Obrazek
Weź lutownicę i popraw te luty na tej płytce, które wyglądają jak bąble a jak nie masz czym lub nie potrafisz to daj to elektrykowi do zrobienia - bąble świadczą albo o zimnych lutach albo zbyt wysokiej na nich temperaturze co czasami prowadzi do ich braku przewodzenia.


Obrazek

wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » czw cze 07, 2012 01:45

Dzięki za odpowiedz... ale ja wiem co to jest ta płytka drukowana i jak to przelutować... Tylko problem w tym, że przekaźnika 109 nie mam. Niby zastępuje go przekaźnik przy sterowniku silnika 219 i on nie ma takiej płytki tylko tak jak pisałem stycznik i jeden opornik...

Obrazek

Coś w tym stylu i od razu wychodzą nóżki.



wariat_o2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt cze 01, 2012 19:48

Passat B5 Problem z odpaleniem silnika

Post autor: wariat_o2 » pt cze 08, 2012 13:44

Witam

W końcu udało mi się uporać z moim problemem... Przekopałem całą instalację w pasacie i okazało się, że wiązka idąca do przekaźnika 219 koło sterownika była przerwana w miejscu połączenia z innymi kablami. Po połączeniu kabli już wszystko ok.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości