Mrugająca kontrolka świec żarowych :-(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugająca kontrolka świec żarowych :-(

Post autor: BIGkiller » czw kwie 27, 2006 21:59

WITAM
Mam mały problem ( a może nie taki mały). Mianowicie po około 20 sekundach od momentu włączenia zapłonu zaczyna mi mrugać kontrolka świec żarowych.Nieważne czy silnik jest uruchomiony czy nie. Kiedy jade auto zupełnie nie ma mocy. Czasami lecz bardzo żadko kontrolka gaśnie na pare chwil i auto odzyskuje cała moc i da się niem jechać :-) Po podłączenie do VAG-a na własną ręke pokazało mi błąd (w wolnym tłumaczeniu) uszkodzenie sensora położenia iglicy (takie cuś na 3 garku). Cholera nie jestem wielkim mechanikiem ale jeśli to by była prawda to przecież wogóle bym auta nie odpalił ! Więc może ktoś z Was ma jakąś propozycje co mu może być. Dodam że auto elegancko odpala, pracuje równo i na jałowym normalnie się wkręca tylko jechać nie bardzo chce :-(
POZDRAWIAM



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: Mrugająca kontrolka świec żarowych :-(

Post autor: Gitner » czw kwie 27, 2006 22:21

BIGkiller pisze:Po podłączenie do VAG-a na własną ręke pokazało mi błąd (w wolnym tłumaczeniu) uszkodzenie sensora położenia iglicy (takie cuś na 3 garku). Cholera nie jestem wielkim mechanikiem ale jeśli to by była prawda to przecież wogóle bym auta nie odpalił ! Więc może ktoś z Was ma jakąś propozycje co mu może być. Dodam że auto elegancko odpala, pracuje równo i na jałowym normalnie się wkręca tylko jechać nie bardzo chce :-(
Nie wkreca sie bo jest notlauf czyli tryb awaryjny i auto oszczedza silnik poki go nie naprawisz. Czy ten blad to G80?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt kwie 28, 2006 10:04

Sprawdż wszystkie bezpieczniki, łącznie z bezpiecznikami od świec żarowych.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt kwie 28, 2006 11:57

G80 albo uwalony czujnik, albo kabelki


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » pt kwie 28, 2006 20:36

No i już wszystko wiadomo :-( Niestety jest to jednak czujnik położenia iglicy :-( Ale nie uszkodzony mechanicznie tylko elekrtrycznie. Jakiś tam tranzystorek, rezystorek czy inne gów... nie wysyła syganły o położeniu iglicy :-( Więc czeka mnie nie miła perspektywa wymiany wtryskiwaczy :-( Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :-) Może ktoś wie jak wtryski ASV spisują się w silniku 1Z i czy jest sens je wogóle montować ? Np. takie http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99925872
POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 28, 2006 20:51

A tego tranzystorka czy rezystorka nie mozna wymienic? Typowy tranzystorek to 30gr, a rezystorek - 5gr. :)



BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » pt kwie 28, 2006 20:53

:-) To badziewie jest nierozbieralne czyt. wtrysk sterujący. A z tym rezystorkiem czy tranzystorkiem to tylko tak przenośnoa bo czort wie co tam siedzi :-)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt kwie 28, 2006 22:44

BIGkiller pisze:Może ktoś wie jak wtryski ASV spisują się w silniku 1Z i czy jest sens je wogóle montować ?
Spisuja sie dobrze (kilku forumowiczow pomyka na 1Z-->ASV), sens jest.. Tak apropo G80. Mialem taki blad na VAGu. Kasowanie nie pomoglo, kazali mi wtrysk wymieniac (wtedy sterujacy za 1500zl) ale... odpowietrzylem wtryski i blad zniknal, koszt 0zl.. a ja juz rok od tamtego czasu pomykam bez problemow. Tylko nie wierz w ta bajke ze po samej wymianie wtrsykow na ASV dostaniesz 20-25KM od reki he he..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt kwie 28, 2006 22:48

BIGkiller pisze:Może ktoś wie jak wtryski ASV spisują się w silniku 1Z i czy jest sens je wogóle montować ? Np. takie http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99925872
niezaleznie od głupot jakie wypisuje gośc w tej aukcji sprawują sie świetnie i na pewno warto wymienić :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » pt kwie 28, 2006 22:54

Własnie zakupiłem standartowe wtryski do 1Z :-) Koplet za 200 zł :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=46065. A tak na marginesie to z tym odpowietrzaniem to może masz racje bo dzisiaj praktycznie cały dzień przejeździłem i nic się nie działo dopiero jak wyłączyłem furke i postała 2 godzinki (ostygła) to znowu włączył się tryb awaryjny :-( Cholera może warto spróbować a dodatkowe wtryski zawsze się przydadzą :-) Tylko jeśli możesz to powiedz mi jak je "profesjonalnie" odpowietrzyć i czy musze wszystkie czy wystarczy tylko sterujący ?

[ Dodano: 28 Kwi 2006 23:10 ]
Aha i jeszcze jedno... Nie wiem czy to jest ważne ale kiedy zaczęła mrugać ta kontrolka świec żarowych zauważyłem rozwalony wężyk do odprowadzania nadmiaru ON... Strzasznie pluł olejem napędowym własnie koło tego wtrysku sterującego (dokładnie przy tym "dziubku" na który nakłada się ten wężyk. Ale węzyki wymieniłem a kontrolka dalej mruga :-(



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 01, 2006 20:06

BIGkiller pisze:A tak na marginesie to z tym odpowietrzaniem to może masz racje bo dzisiaj praktycznie cały dzień przejeździłem i nic się nie działo dopiero jak wyłączyłem furke i postała 2 godzinki (ostygła) to znowu włączył się tryb awaryjny :-( Cholera może warto spróbować a dodatkowe wtryski zawsze się przydadzą :-) Tylko jeśli możesz to powiedz mi jak je "profesjonalnie" odpowietrzyć i czy musze wszystkie czy wystarczy tylko sterujący?
Odpowietrzasz wszystkie. Auto rozgrzane, wolne obroty, zakladasz stare odzienie i odkrecasz powoli kazdy wtrysk (sruba) az zamiast powietrza zacznie pryskac ropa wtedy zakrecasz.
Aha i jeszcze jedno... Nie wiem czy to jest ważne ale kiedy zaczęła mrugać ta kontrolka świec żarowych zauważyłem rozwalony wężyk do odprowadzania nadmiaru ON... Strzasznie pluł olejem napędowym własnie koło tego wtrysku sterującego (dokładnie przy tym "dziubku" na który nakłada się ten wężyk. Ale węzyki wymieniłem a kontrolka dalej mruga :-(
Sprawdz czy dalej nie pluje, odpowietrz i zobacz jak bedzie smigal. U mnie po odpowietrzeniu kontrolka przestala mrygac a blad sam zniknal z kompa..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn maja 01, 2006 20:22

Gitner pisze:
BIGkiller pisze:A tak na marginesie to z tym odpowietrzaniem to może masz racje bo dzisiaj praktycznie cały dzień przejeździłem i nic się nie działo dopiero jak wyłączyłem furke i postała 2 godzinki (ostygła) to znowu włączył się tryb awaryjny :-( Cholera może warto spróbować a dodatkowe wtryski zawsze się przydadzą :-) Tylko jeśli możesz to powiedz mi jak je "profesjonalnie" odpowietrzyć i czy musze wszystkie czy wystarczy tylko sterujący?
Odpowietrzasz wszystkie. Auto rozgrzane, wolne obroty, zakladasz stare odzienie i odkrecasz powoli kazdy wtrysk (sruba) az zamiast powietrza zacznie pryskac ropa wtedy zakrecasz.
Aha i jeszcze jedno... Nie wiem czy to jest ważne ale kiedy zaczęła mrugać ta kontrolka świec żarowych zauważyłem rozwalony wężyk do odprowadzania nadmiaru ON... Strzasznie pluł olejem napędowym własnie koło tego wtrysku sterującego (dokładnie przy tym "dziubku" na który nakłada się ten wężyk. Ale węzyki wymieniłem a kontrolka dalej mruga :-(
Sprawdz czy dalej nie pluje, odpowietrz i zobacz jak bedzie smigal. U mnie po odpowietrzeniu kontrolka przestala mrygac a blad sam zniknal z kompa..

Pozdro
Gitner
Gitner - o którą śrubę chodzi ?? na tym wtrysku


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 01, 2006 20:29

Razal pisze:Gitner - o którą śrubę chodzi ?? na tym wtrysku
Jutro zrobie fotke

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn maja 01, 2006 20:39

Gitner pisze:
Razal pisze:Gitner - o którą śrubę chodzi ?? na tym wtrysku
Jutro zrobie fotke

Pozdro
Gitner
OK będe wdzięczny - pozdroo :kufel: dla Ciebie ;)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości