Strona 1 z 1

mk1 identyfikacja silnika

: czw maja 10, 2012 13:17
autor: Bartek17
Witam, posidam golfa mk1 1.6d z 1979 roku (wąska lampa, cycki itd) i chciałbym się dowiedzieć jakie mam typ silnika. Dodam, że oryginalnie siedział tam 1,5d i został zmieniony na 1,6d też z jakiegoś vw ale nie wiem jakiego ;/ Oto zdjęcia silnika
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Skrzynia jest 4 i to jest jego głowna wada ;/ Auto to ogólnie składak, ale zależy mi na tym żeby wiedzieć jaki to typ silnika żeby móc założyć jeśli jest taka możliwość skrzynie 5 :? Skrzynia ma ten typ linki z wkładanym tak jakby kołnierzykiem i przykręcanym śrubką obok. Proszę o porady osoby znajace sie na mk1

mk1 identyfikacja silnika

: czw maja 10, 2012 19:25
autor: faradek
Według mnie jest to silnik JP.

mk1 identyfikacja silnika

: czw maja 10, 2012 23:22
autor: Bartek17
Wiesz może czy dało by rade założyć do niego skrzynie 5? i od czego ewentualnie można założyć?

mk1 identyfikacja silnika

: ndz maja 13, 2012 20:07
autor: KamilP
Bartek17 pisze:wybierakow od skrzynie, ale wydaje mi sie ze podpasuja od 4 bieg skrzyni
właśnie wybierak (ten co idzie do lewarka) trzeba zmienić, przynajmniej w mk2, tutaj zresztą masz temacik, nawet z silnikiem JP tylko w Golfie mk2 ale myślę że tu bedzie podobnie

mk1 identyfikacja silnika

: ndz maja 20, 2012 23:20
autor: anaba255
Skrzynke możesz zakładać z mk1, mk2, mk3, z silnika powyżej 1.5(020), w miare długą i przeguby wewnetrzne 90mm, sterowana na wodziki.
Do wymiany masz łapę od skrzyni i wodziki, lewarek zostaje ten sam, potem wszystko trzeba wyregulowac, jak zakładałem skrzynke z mk3, musiałem skrucic jeden wodzik. W mk1 jest wazne, żeby nie było luzów w mechanizmie zmiany biegów, przy skrzyni IV jeszcze ujdzie, ale w V skok lewarka jest wiekszy na boki, trudno jest wyregulowac, albo nie ma piatego biegu, albo wstecznego.
Twój silnik to 1.6D, pewnie z mk2, ale to w sumie bez znaczenia, te silniki różnia się tylko oznaczeniem.
info o skrzyniach i nie tylko
http://www.doppel-wobber.de/forum/index.php?page=Portal" onclick="window.open(this.href);return false;

mk1 identyfikacja silnika

: czw maja 24, 2012 00:25
autor: JABcok20
Żeby wyregulowac piaty bieg musisz lekko wbic tunel bo lewarek nie ma takiego duzego skoku i przeszkadza lekko tunel.